Saphire pure 7800XT werkt niet op MSI B550-A Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Gisteren de 7800XT ontvangen en in mijn systeem gebouwd, maar wat ik ook doe mijn scherm blijft zwart en het vga-ledje op het moederbord blijft branden.

Ik heb een

Saphire Pure 7800XT
MSI B550-A pro
Coolermaster MWE750-gold v2

Oude kaart 6600 en 660TI (voor testen)

Ik heb de 7800xt aangesloten met 2 aparte e-pci kabels, waarbij ik ook al diverse aansluitingen op de voeding heb geprobeerd.

Ik heb de 7800xt zowel in de bovenste en in de onderste PCI-E aansluiting geprobeerd.

Ik heb de meest recente bios draaien (7C56vAF)

Desondanks geen signaal.
Ook gecheckt of de kaart wel vastklikt en dat lijkt zo te zijn (knopje achter de PCI-E moet ik indrukken voordat de kaart eruit kan)

Doe ik een van de andere kaarten erin dan heb ik direct signaal om het even met welke voedingskabel.

Zijn er nog ideeen, want anders vermoed ik een DOA en moet ik het retourproces opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zou kunnen kijken of hij wel beeld geeft als je de PCIe versie van het slot forceert op 3.0. Als dat wel werkt dan kan het bord kennelijk geen volledig 4.0 signaal opzetten (bijv. door schade of mindere kwaliteit) en start de kaart niet door.
Mocht je het aan hebben staan, zet CSM eens uit. Deze kaarten doen volgens mij geen BIOS boot meer.

Mits mogelijk zou je hem ook in een systeem van een kennis kunnen zetten die ook een bord met PCIe 4.0 of beter heeft. Doet hij het daar ook niet, DOA.

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 19-11-2023 21:40 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Ter aanvulling van wat Neliz hier boven zegt.
Ik gebruik en riser in combinatie met een 7800xt en ik moet hem dus op geforceerd op pci-E 3.0 zetten om het werkend te krijgen.

Voor de rest heb je volgens mij zo beetje alles al uitgesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door JappieR op 20-11-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Thx.

Forceren op 3.0 werkt ook niet, dus ga een RMA opstarten.
Bedankt voor jullie input nelizmastr en JappieR