Welke vergaarbak HWA?

Pagina: 1
Acties:

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Als ik even mag inpikken op dit topic, want mijn vraag is wat stom om een heel nieuw topic te openen.

Welk type vergaarbak zou ik hier het best kunnen opzetten? Zo'n grote vierkante of zo'n afgeronde met uitsparing? (Wand is wel volledig af op dit moment, oude foto)
Indien zo een vierkante, snijd ik daar een stuk uit of best gewoon vanboven laten inlopen? (Niet verborgen) en loopt het water dan niet over de rand als het vanop het dak komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06LnVZTtE_9kH2gPbTJ8bRQoaEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bqNfN2P0GnwadhvZ7QRyp0NL.jpg?f=user_large

Kleine vraag is geen regen tot topic hijack. Nieuwe vraag = nieuw topic (of in een groot verzameltopic). => afgesplitst

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 19-11-2023 12:09 ]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Geforce660 schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:00:
Als ik even mag inpikken op dit topic, want mijn vraag is wat stom om een heel nieuw topic te openen.

Welk type vergaarbak zou ik hier het best kunnen opzetten? Zo'n grote vierkante of zo'n afgeronde met uitsparing? (Wand is wel volledig af op dit moment, oude foto)
Indien zo een vierkante, snijd ik daar een stuk uit of best gewoon vanboven laten inlopen? (Niet verborgen) en loopt het water dan niet over de rand als het vanop het dak komt?

[Afbeelding]
gezien de lengte van je uitloop zou ik een badkuip proberen. :+

* twain4me snapt weinig van je foto die kennelijk van een muur is die er nu anders uitziet

welk type vergaarbak en welk materiaal is met name een estetische keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 19-11-2023 11:33 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Met ^, totaal niet duidelijk wat je wil, waarom je het wil, wat je wensen en eisen zijn.
Als ik het goed gok, wordt dat een met houten profielen afgewerkte muur, daar zou ik de regenpijp in proberen weg te werken zodat je er niets van ziet. En als je vreest dat het dak kan overstromen, dan op een andere plek een doorvoer voorzien die wat hoger zit dan deze, en daar geen regenpijp op voorzien (is toch voor nood, als de regenpijp verstopt zit of een enorme wolkbreuk is).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.