Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Vraag
Alle reacties
Er is geen koeling en gpu word kei heet waardoor deze afslaat en dat wil je niet als de bios word geflashed.meljor schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:39:
En waarom moet dat zonder pci-power?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Met bios flashen hoeft die kaart toch niets te doen? Dan gaat hij toch ook niet warm worden? Kun je niet tijdelijk de koeling terug zetten?
Ik zou eerder kijken of je de fan niet tijdelijk via een andere voedingsbron kan voeden.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Welke koeling de blower? Die staat erop maar na startup doet ie niets meer. De waterkoeling moet ik heel goed reinigen, zit vetzakkerij.heggico schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:55:
Met bios flashen hoeft die kaart toch niets te doen? Dan gaat hij toch ook niet warm worden? Kun je niet tijdelijk de koeling terug zetten?
@Sebazzz was ik ook al aan't denken maar je kan er echt niet aan, alles zit potdicht.
Edit: juist geprobeerd zonder pci-e power en kaart word niet gezien in windows
[ Voor 8% gewijzigd door Damic op 19-11-2023 17:34 ]
Mja je zei zelf "er is geen koeling". Dat kan betekenen dat je helemaal geen koeler geplaatst hebt.
Is het met die kaart niet gewoon dat hij de fan uitzet als het niet nodig is? Bij mijn gpu staan ze namelijk ook gewoon uit als ik alleen desktop open heb enzo.
En als de blower er goed op zit hoort de kaart echt niet te heet te worden, tenzij je een applicatie start die de gpu gaat belasten.
Heb je de temperatuur al eens bekeken? Dus gewoon pci aangesloten?
Die fan kun je bijvoorbeeld ook tijdelijk aansluiten op een molex connector oid. Dan draait hij gewoon constant. Wel ff controleren, maar meestal zijn die fans gewoon 12v.
Is het met die kaart niet gewoon dat hij de fan uitzet als het niet nodig is? Bij mijn gpu staan ze namelijk ook gewoon uit als ik alleen desktop open heb enzo.
En als de blower er goed op zit hoort de kaart echt niet te heet te worden, tenzij je een applicatie start die de gpu gaat belasten.
Heb je de temperatuur al eens bekeken? Dus gewoon pci aangesloten?
Die fan kun je bijvoorbeeld ook tijdelijk aansluiten op een molex connector oid. Dan draait hij gewoon constant. Wel ff controleren, maar meestal zijn die fans gewoon 12v.
De kaart start niet zonder voeding, is een gebruikelijke gang van zaken.
Je zult iets moeten fabriceren zodat er koele lucht in de kaart kan komen zonder de ventilator.
Doorgaans kun je de plastic kap, of shroud, van een blower kaart verwijderen en dan een beetje ghetto een tafelventilator erop zetten. Zou moeten voldoen voor een BIOS flash van amper een minuut.
Je zult iets moeten fabriceren zodat er koele lucht in de kaart kan komen zonder de ventilator.
Doorgaans kun je de plastic kap, of shroud, van een blower kaart verwijderen en dan een beetje ghetto een tafelventilator erop zetten. Zou moeten voldoen voor een BIOS flash van amper een minuut.
I reject your reality and substitute my own
@heggico het is een vega64 die waren niet koud ook niet in idle
zoals ik al zei heb ik er in de ntijd de bios op geflashed van de water gekoelde en daar zit geen blower op. Ik heb de kaart al laten werken zonder koeling (blower was gestopt met koelen) en dan begint het te stinken naar gebakken elektronica.
Ik gaan dat straks eens doen, met pci-e power aangesloten om te zien of dat ie zonder beeld ook zo heet word.
@nelizmastr Dit is een aluminium kap en als ik het goed heb komt het uit een blok aluminium (of ze hebben de gebogen kanten bij gelast en dan in de cnc gestoken, overal zitten nl tool marks)
Ik gaan dat straks eens doen, met pci-e power aangesloten om te zien of dat ie zonder beeld ook zo heet word.
@nelizmastr Dit is een aluminium kap en als ik het goed heb komt het uit een blok aluminium (of ze hebben de gebogen kanten bij gelast en dan in de cnc gestoken, overal zitten nl tool marks)
Pagina: 1