Hallo,
Ik kom van een systeem met een Ryzen 5 3600x en een RTX 3080. De GPU en moederbord zijn overleden, en ik wil eigenlijk niet meer investeren in AM4, dus ik ga over naar AM5. Nu weet ik qua RAM/MOBO wel wat ik wil maar ik twijfel tussen de volgende CPU/GPU combo's:
of
Zoals je ziet is optie 2 ongeveer €70 euro duurder, maar welke optie zouden jullie voor gaan?
Ik beantwoord de vragen even voor context:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel eigenlijk vooral games met mijn pc. Soms lichte fotobewerking maar daar zou ik mijn machine niet op aan willen passen. Ik speel al 7 jaar PUBG waar ik wel graag hoge framerates wil halen op 1440p en verder speel ik af en toe grafisch meer veeleisende RPG games als cyberpunk, the witcher, Starfield etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil rond de 1000 euro blijven, liefst lager als het kan natuurlijk, maar mocht er een optie zijn die aanzienlijk beter is die 50 tot 100 euro meer dan sta ik daar voor open
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het mooiste zou zijn als ik op 1440p medium settings 200 fps avg kan draaien in pubg. Maar er zijn maar weinig nieuwe hardware tests in die game, wat ik wel begrijp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD heeft nu wel echt mijn voorkeur omdat ik Nvidia prijstechnisch echt niet interessant vindt deze lichting. Ik heb altijd Nvidia GPU's gehad maar ik kan het niet meer verantwoorden met de weinige hoeveelheid VRAM die ze nu bieden op hun kaarten. Over intel (CPU) zou ik nog overtuigd kunnen worden maar dan moet ik wel mn hele systeem omgooien, wat ik liever niet doe uiteraard.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
neen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik weet dat de tendens is dat je beter meer kan uitgeven voor GPU ipv je CPU voor gaming, maar ik denk dat voor beiden nu wat te zeggen is. Ik wil graag meningen over wat de betere perfomance gaat geven in games. En wat je zelf zou kiezen en waarom.
Alvast bedankt voor je tijd!
Ik kom van een systeem met een Ryzen 5 3600x en een RTX 3080. De GPU en moederbord zijn overleden, en ik wil eigenlijk niet meer investeren in AM4, dus ik ga over naar AM5. Nu weet ik qua RAM/MOBO wel wat ik wil maar ik twijfel tussen de volgende CPU/GPU combo's:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 589,90 | € 589,90 |
| Totaal | € 938,90 | |||
of
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 202,99 | € 202,99 |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster MERC 310 AMD Radeon RX 7900 XT | € 807,- | € 807,- |
| Totaal | € 1.009,99 | |||
Zoals je ziet is optie 2 ongeveer €70 euro duurder, maar welke optie zouden jullie voor gaan?
Ik beantwoord de vragen even voor context:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel eigenlijk vooral games met mijn pc. Soms lichte fotobewerking maar daar zou ik mijn machine niet op aan willen passen. Ik speel al 7 jaar PUBG waar ik wel graag hoge framerates wil halen op 1440p en verder speel ik af en toe grafisch meer veeleisende RPG games als cyberpunk, the witcher, Starfield etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil rond de 1000 euro blijven, liefst lager als het kan natuurlijk, maar mocht er een optie zijn die aanzienlijk beter is die 50 tot 100 euro meer dan sta ik daar voor open
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
|---|---|---|---|---|
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 227,- | € 227,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon Pure Steel RGB Wit | € 86,25 | € 86,25 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 FX Black | € 43,21 | € 43,21 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 131,90 | € 131,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular | € 110,10 | € 110,10 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 88,43 | € 88,43 |
| Totaal | € 686,89 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het mooiste zou zijn als ik op 1440p medium settings 200 fps avg kan draaien in pubg. Maar er zijn maar weinig nieuwe hardware tests in die game, wat ik wel begrijp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD heeft nu wel echt mijn voorkeur omdat ik Nvidia prijstechnisch echt niet interessant vindt deze lichting. Ik heb altijd Nvidia GPU's gehad maar ik kan het niet meer verantwoorden met de weinige hoeveelheid VRAM die ze nu bieden op hun kaarten. Over intel (CPU) zou ik nog overtuigd kunnen worden maar dan moet ik wel mn hele systeem omgooien, wat ik liever niet doe uiteraard.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
neen
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik weet dat de tendens is dat je beter meer kan uitgeven voor GPU ipv je CPU voor gaming, maar ik denk dat voor beiden nu wat te zeggen is. Ik wil graag meningen over wat de betere perfomance gaat geven in games. En wat je zelf zou kiezen en waarom.
Alvast bedankt voor je tijd!
:strip_exif()/f/image/s7Nlxh4MNm2pg6jxvibmLDEk.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1oidayBAcuCUF0RWm9hT0q3y.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/GfAHnr7ZrkjXRuTQS66clPy1.jpg?f=fotoalbum_large)