Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ben benieuwd of iemand me dit kan uitleggen.

Je hebt de econo mode die je airco op 70% begrenst.

En je hebt de on demand functie die ook je airco begrenst.

Wat is het verschil.tussen deze 2 functies? En wat is eventueel de relatie tussen deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eliaslecomte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:34
Met econo mode begrens je je binnenunit (tot 70%). Met on demand begrens je je buitenunit.
Je kan ze dus beide aanzetten :-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel87
Weet je dat zeker? Want de demand control geeft in de beschrijven aan dat hij zowel de binnen als buiten unit regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eliaslecomte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:34
Als de buiten unit gelimiteerd word, heeft dit uiteraard een effect op alle aangesloten binnen units? Is dat niet wat bedoelt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel87
eliaslecomte schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:21:
Als de buiten unit gelimiteerd word, heeft dit uiteraard een effect op alle aangesloten binnen units? Is dat niet wat bedoelt word?
Ik weet het niet. Daarom vraag ik het ook 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

BramT

Rule #1

Heb sinds kort ook een Daikin multi-split hangen en ook ik zit met verwondering naar die opties te kijken.

"Econo" en "Demand control" doen inderdaad exact hetzelfde, alleen bij "Demand control" mag je het percentage zelf instellen. Sterker nog, ook "Outdoor unit quiet" doet ook nog 's exact hetzelfde... 8)7

Alle 3 werken op de buitenunit. Bij Econo en Outdoor unit quiet staat in de documentatie letterlijk "limits the rotation speed of the compressor". Bij Demand Control wordt niet expliciet vermeld hoe het gelimiteerd wordt, maar ik denk ook niet dat er echt andere manieren zijn om dat te doen in de buitenunit.

Het verschil zit 'm dan wellicht in hoe de verschillende opties samenwerken indien je een multi-split hebt hangen en verschillende instellingen op verschillende units actief hebt. Maar daar staat dan weer niks over in de handleiding.

Die app ziet er leuk uit en het werkt best goed/lekker, maar als je wat 'verder' kijkt gaan er toch wat wenkbrauwen omhoog hier en daar...

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

quiet mode nekt (hoofdzakelijk) de max snelheid van de fan en je levert daardoor efficientie in. met demand control doe je dat niet en begrens je het vermogen van de compressor dus blijft je efficientie gelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 22-11-2023 16:47 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

BramT

Rule #1

Uit de documentatie:
Outdoor unit quiet operation limits the rotation speed of
the compressor
. If the rotation speed of compressor is
already low, Outdoor unit quiet operation will NOT
further reduce the compressor rotation speed.
En exact dezelfde verwoording staat bij Econo:
Econo operation reduces power consumption of the
outdoor unit by limiting the rotation speed of the
compressor
. If power consumption is already low,
Econo operation will NOT further reduce power
consumption.
Het limiteren van de fan ivm de geluidsproductie lijkt me ook een 'logische', maar zo lees ik het niet. Of de documentatie is simpelweg niet correct...

Bij "Demand control" wordt er verder niet expliciet aangegeven wat er precies waar gelimiteerd wordt.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Pagina: 1