Mijn locatie word getraceerd via telefoonnummer, en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.154 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milena
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-11-2023
Hallo allemaal,

Tijdens een pauze in mijn relatie kwam ik erachter dat mijn vriend mijn locatie kon volgen.
Nadat we weer samen waren gaf hij toe dat hij zijn eigen telefoon naar een technische vriend heeft gebracht en dat hij er voor gezorgd heeft dat hij continu mijn locatie kan zien. Hij ziet mijn locatie “volgens mij” in ZIJN zoek mijn iPhone app. Zelfs als ik mijn telefoon op vliegtuigstand heb ziet hij nog steeds mijn locatie. Ik heb deze telefoon pas geleden helemaal gereset en een nieuwe iCloud erop gezet. Hij zij mij dat er een zelfde software gebruikt word zoals de politie iemands locatie kan achterhalen via je telefoonnummer, via de zendmasten. Klopt dit verhaal en hoe kan ik er voor zorgen dat hij mijn locatie niet meer kan zien? Is de enige optie dan om een ander telefoonnummer te nemen?
Locatievoorzieningen etc staat allemaal uit!
Ik hoor graag jullie meningen…

Liefs!

Beste antwoord (via Hoedje op 22-11-2023 12:16)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:57
Apple heeft een procedure Kijken wie toegang heeft tot je iPhone of iPad.

[ Voor 67% gewijzigd door Dennisdn op 19-11-2023 06:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milena
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-11-2023
-

[ Voor 100% gewijzigd door Milena op 19-11-2023 03:30 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:28
Als het al serieus te nemen is, waarom doe je geen aangifte? In de tussentijd koop je een goedkope telefoon voor je eigen gemoedstoestand.

Wellicht is het sowieso beter om geen pauze te nemen, maar definitief afscheid te nemen van zo iemand.

Maargoed voor relatieadvies is dit niet het juiste forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28

_Apache_

For life.

Nieuwe telefoon, nieuw nummer, nieuwe relatie. En je hebt gemoedsrust

In hoeverre het verhaal klopt, lastig te oordelen. Het nog steeds kunnen volgen in vliegtuigstand klinkt als een broodje aap verhaal.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:57
Apple heeft een procedure Kijken wie toegang heeft tot je iPhone of iPad.

[ Voor 67% gewijzigd door Dennisdn op 19-11-2023 06:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
Zoals een ander aangaf, als je dit enorm steekt, is de enige manier voor gemoedsrust een ander nummer, nieuwe iCloud, en dan is het klaar.

Maar sowieso langs de politie, als iemand daar methodes voor gebruikt is dat stalking en volgen, en dus 2 misdrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Is het misschien mogelijk dat je denkt dat jouw telefoon wordt gevolgd, maar dat je tegelijkertijd ook een ander apparaat bij je hebt dat kan worden gevolgd? Zoals een iPad, MacBook of Airtag?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:14
Even er vanuit gaande dat jij ook een iPhone hebt.
Ik verwacht dat je gewoon een “iCloud familie” hebt.
Kan je eens naar instellingen gaan. Gezin. Locatie delen. Staat hier je vriend?
Hier kan je het sowieso uitzetten.
Kijk ook even welke iOS versie je hebt. (Instellingen. Algemeen. Info). Vanaf iOS 15 is je iPhone traceerbaar ook al staat hij uit. Dus dan is hij altijd op te zoeken via “Find my” iPhone app.
Het verhaal van traceren via telefoon masten geloof ik niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:13
Milena schreef op zondag 19 november 2023 @ 03:27:
Hij zij mij dat er een zelfde software gebruikt word zoals de politie iemands locatie kan achterhalen via je telefoonnummer, via de zendmasten. Klopt dit verhaal?
Nee, dat verhaal klopt absoluut niet. Dat is onmogelijk. Dat kunnen alleen opsporingsdiensten en mobiele providers. Jouw telefoon verbindt met zendmasten, aan de hand daarvan kan jouw provider weten in welke omgeving je bent. Opsporingsdiensten kunnen die gegevens opvragen bij providers. Voor individuen is dat niet mogelijk, ook niet voor mensen met handige neefjes. Dat verhaal is dus 100% onzin.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:47
_Apache_ schreef op zondag 19 november 2023 @ 05:33:
Het nog steeds kunnen volgen in vliegtuigstand klinkt als een broodje aap verhaal.
Maar is wel de waarheid. Zelfs als je iPhone uitstaat is deze nog te traceren.

https://www.iculture.nl/t...erugvinden-batterij-leeg/

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 19-11-2023 10:19 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ontopic, ik zou om te beginnen hard wegrennen van deze “vriend”. Daarna even langs de lokale telefoonwinkel of een handig iemand met telefoons of computers die je kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:05:
[...]

Maar is wel de waarheid. Zelfs als je iPhone uitstaat is deze nog te traceren.

https://www.iculture.nl/t...erugvinden-batterij-leeg/
Niet als de partner zijn EIGEN telefoon naar een vriend heeft gebracht. Dat staat immers in de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Squawk schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:07:
[...]

Niet als de partner zijn EIGEN telefoon naar een vriend heeft gebracht. Dat staat immers in de TS. :)
Ik vermoed dat het gebrek aan technische kennis en kunde én de stress door dit alles de dame er niet helemaal helder in staat.

Maar los daarvan reageerde ik daar niet op de TS maar enkel op de stelling dat een iPhone in vliegtuigstand/uitgeschakeld niet meer gevolgd zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
Squawk schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:07:
[...]

Iemand kan ook een verhaal verzinnen om @Milena te laten denken er niet onder uit te komen. Het staat immers op de EIGEN telefoon en niet op @Milena's tetlefoon. Dat maakt het wat mij betreft nog wat kwalijker.

Ik zou inderdaad even de stappen van de link van @Dennisdn opvolgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
Hij ziet mijn locatie “volgens mij” in ZIJN zoek mijn iPhone app.
2 mogelijkheden: of hij ontvangt jouw locatie eenzijdig van jouw iPhone, of hij heeft een AirTag verborgen ergens.
Eerste is makkelijk te zien, open Find My, ga naar het tabje People, als daar iemand staat, kwestie van er op tikken en dan “Remove $voornaam”, of “Stop sharing my location”. Als je ook maar enige ‘relatie’ hebt met die persoon wat FindMy betreft (ook al is het eenzijdig) staat diegene in dat lijstje.
Tweede is wat moeilijker maar iOS waarschuwt je als een onbekende AirTag lang in jouw buurt is (heb eens de rugzak van een vriend van me een paar dagen moeten meesjouwen, de eerste dag kreeg ik al een melding met een kaart vanaf waar ik die bij me zou hebben en de optie om die te laten rinkelen)
Hij zij mij dat er een zelfde software gebruikt word zoals de politie iemands locatie kan achterhalen via je telefoonnummer, via de zendmasten.
Klinkt sterk, dat kan je als ‘gewone sterveling’ niet doen zonder een corrupt vriendje bij een telco of bij de politie.

Enige waar ik aan zou denken is een GSM-tracker onder je auto oid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:46
Wat fl1mpie hierboven zegt.
  • Als je hem niet ziet onder het tabje people, dan deel jij jouw locatie niet via je iPhone.
  • Er kan dan nog een verborgen AirTag verstopt zijn ergens, maar daar waarschuwt iOS je voor, dus dat zal er ook niet aan de hand zijn.
Dan blijven er nog een paar opties over:
  • Een ander AirTag achtig apparaat dat niet in het Apple ecosysteem zit, en ergens verborgen is.
  • Een locatie tracker onder je auto.
Laatste twee opties vragen waarschijnlijk veel stroom en een hoog niveau van boefjes-kunde, dus onwaarschijnlijk en zullen het niet lang uithouden, ook een AirTag achtig apparaat niet, want die moet dan via WiFi en GPS zijn locatie bepalen, en dat vreet stroom (Apple heeft hier een eigen systeem voor bedacht dat heel energiezuinig is).

Wat waarschijnlijker is, is dat deze droeftoeter je probeert te intimideren door een broodje aap verhaal aan je te vertellen. Als hij je daadwerkelijk kon tracken dan zou hij je dat niet vertellen, omdat jij dan achterdochtig zou worden. Nu doet hij dat wel, dus we kunnen aannemen dat het hem daarom te doen is, omdat de relatie op pauze staat probeert hij zo toch nog een beetje invloed uit te oefenen.

Advies: als de het zwart op wit staat (Whatsapp, SMS, email). Vraag hem nogmaals of dit waar is, als hij zegt dat dit zo is, vraag hem hiermee te stoppen. Doe daarna aangifte bij de politie. Die gaan dan even langs bij hem, en dan gaat hij denk ik vrij snel toegeven dat het allemaal verzonnen is. Anders kan hij vervolgd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
Michael van S schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:33:

Apple heeft hier een eigen systeem voor bedacht dat heel energiezuinig is
Die overigens ook meldt als deze met je meereist, dus ook niet echt geschikt voor stalken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
Dit is gewoon pure intimidatie. Iemand die dit zou doen zou dat nooit vertellen want dan is hij z'n voordeel kwijt. Maar zoals gezegd: zo snel mogelijk wegwezen. Die vent is niet goed in z'n hoofd.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
Deze gaat op slot, omdat het offtopic gaat. De technische oplossing is inmiddels gegeven in de verschillende antwoorden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.