PVC Vloer op houten vloer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 20:00
We hebben in ons huis uit 1963 een houten vloer liggen,
dus balken en daarop hout, de vorige bewoners hebben op de houten vloer een parket laten leggen,
toen wij het huis kochten was het parket helemaal kaal gelopen en zag er niet meer uit,
In de keuken en de gang hadden ze tegels op dit parket gelijmd,

wij hebben in de keuken en de gang de tegels weg gehaald alsmede de parketvloer die er onder lag.
hierop hebben we zelf een eikenhouten planken vloer zwevend gelegd.
de gang en keuken hebben we opgevuld met van die groene platen om de zelfde hoogte te krijgen als de woonkamer.

Nu zijn we dus aan het kijken voor een nieuwe vloer, de eiken vloer gaat er uit.
we zijn bij 4 zaken geweest die pvc verkopen, 2 zeggen dat we met Jumpax ondervloer moeten gaan werken.
en hier op pvc moeten plakken, 2 andere zaken zeggen weer klik pvc over de parket en in de keuken en gang wel de Jumpax voor het hoogte verschil en daar verder met klik pvc.

de jumpex is aardig duur +- 40/45 euro per m2 en scheelt een goede 1600 euro als we dit niet gebruiken,
nu is het wel zo dat als we lopen we de vloer wel wat voelen bewegen..

Mijn vraag is wat nu te doen, gaan voor de duurdere optie en jumpax en plakken of gaan werken zonder de Jumpax en klik nemen.

ik weet nu niet wat het verstandigst is.

Hoop dat er hier wat mensen zijn die wat advies kunnen geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb zelf OSB platen aan elkaar gelijmd en daarop een rigid click PVC vloer.

Nadeel blijft dat de vloer vlak moet zijn, anders buigt alles alle kanten op.
Het is ook erg dik, dus check of al je deuren nog open kunnen en je keuken plint verzagen (dus niet de vloer voor de plint leggen ivm vaatwasser, koelkast, etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 19-11-2023 19:08 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Waarom zou je een echt houten vloer vervangen door iets van plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Wel een flinke kostenpost, maar dan ben je wel in een keer klaar: is beton met vloerverwarming geen optie? Gaat je veel comfort opleveren.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:58
Dit wordt vaker gedaan met o.a. fermacell platen. Komt er bij ons ook in, zij het met vloerverwarming er nog extra in. Is heel stevig spul. Uiteraard moet je houden ondervloer/draagbalken wel solide zijn en enigszins vlak.

https://www.fermacell.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 00:35
Is de houten vloer nog goed? Anders opschuren, laagje beits erover en je hebt een prachtige vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:54
Zou klik pvc voor beneden altijd afraden. Heb zelf een maand geleden een sense pvc klikl vloer van ongeveer 3 jaar oud vervangen voor laminaat. Het pvc scheurde op meerdere plekken rond om de eet tafel. Vloer was op advies van de leverancier ook geleverd met speciale soort kurk ondervloer en lag op een cementdek vloer. In mijn directe omgeving hoor ik ook soort gelijke ervaring met klik pvc waar intensief gebruik wordt gemaakt. Over de lengte as scheuren de naden. Boven zou ik me er minder druk overmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
@doorpletten click PVC niet aan beginnen! Hiervoor moet je vloer echt biljarlaken vlak zijn anders loop je de click randen er zo uit. En geloof me, houten constructievloeren uit de jaren '60 zijn dat nooit. Genoeg meegemaakt met verbouwingen.

Een droogbouwoplossing kan maar is duur en ook lastig om echt vlak te krijgen. Wil je PVC verlijmen dan is er IMHO maar één oplossing en dat is een renovatievloer van bijv. Faber (broodjesvloer) of een ander type betonvloer. Zelfs afgraven en schuimbeton is dan een oplossing maar dan ben je de kruipruimte kwijt.

Wil je op hout blijven dan zou ik zelf enkel een laminaat vloer of multi-plank houten vloer aanraden. Deze kunnen gewoon beter tegen kleine hoogte verschillen, kun je zwevend leggen en zijn wat flexibeler en zeker bij multi-plank is de verbinding gewoon steviger waardoor je deze er niet uit loopt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
Sethro schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:07:
Waarom zou je een echt houten vloer vervangen door iets van plastic?
We hebben de vloer al ruim 20 jaar liggen, in de loop dr tijd is hij door diverse verbouwingen hier en daar los gehaald en weer in elkaar (zwevend gelegd) dus hij ligt niet helemaal lekker meer,
en de vloer was geolied en in de loop der tijd toch een hoop kringen e.d
daarbij willen we gewoon een keer wat anders, en eigenlijk geen hout meer vanwege het onderhoud,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
nightgold schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:37:
Is de houten vloer nog goed? Anders opschuren, laagje beits erover en je hebt een prachtige vloer.
is de vloer nog goed, je hoor redelijk (zie andere reactie van mij.)
in de keuken was de vloer echt vies geworden en hebben we deze zwart gemaakt met betonverf,jawel voor hout
(beetje vreemd) de gang hebben we ook gedaan, dit vonden we echt heel mooi maar even geen rekening mee gehouden dat je hier natuurlijk echt alles op ziet en wel blijven schoonmaken.
heb geprobeerd het er af te schuren maar dat kon ik vergeten, en we zijn de vloer ook zat.
daarom iets ander en graag onderhouds vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
Makrolon schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:46:
Wel een flinke kostenpost, maar dan ben je wel in een keer klaar: is beton met vloerverwarming geen optie? Gaat je veel comfort opleveren.
zou wel vloerverwarming willen maar beton is geen optie,
heb prijzen opgevraagd bij bv Warp maar daar wordt je ook niet vrolijk van.
tussen de 4500 en 6200 euro en dan nog de vraag of het huis voldoende is geisoleerd om de warmte
genoeg vast te houden. dus heb dit maar uit mijn hoofd gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
Davidshadow13 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:56:
@doorpletten click PVC niet aan beginnen! Hiervoor moet je vloer echt biljarlaken vlak zijn anders loop je de click randen er zo uit. En geloof me, houten constructievloeren uit de jaren '60 zijn dat nooit. Genoeg meegemaakt met verbouwingen.

Een droogbouwoplossing kan maar is duur en ook lastig om echt vlak te krijgen. Wil je PVC verlijmen dan is er IMHO maar één oplossing en dat is een renovatievloer van bijv. Faber (broodjesvloer) of een ander type betonvloer. Zelfs afgraven en schuimbeton is dan een oplossing maar dan ben je de kruipruimte kwijt.

Wil je op hout blijven dan zou ik zelf enkel een laminaat vloer of multi-plank houten vloer aanraden. Deze kunnen gewoon beter tegen kleine hoogte verschillen, kun je zwevend leggen en zijn wat flexibeler en zeker bij multi-plank is de verbinding gewoon steviger waardoor je deze er niet uit loopt.
Betonvloer zie ik echt niet zitten, ik ben er al uit, wordt gewoon Jumpax met plak pvc
:)
Pagina: 1