Toon posts:

PIII 600 of celeron 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me PII 300 ff goedkoop een beetje upgrade, maar ik twijfel welke cpu ik nou moet aanschaffen een PIII 600 of een Celeron 800

bij de Celeron kier ik voor de 800, want die draait als ik het goed heb op 100 bus!!! lagere klok loopt dacht ik op 66 (als ik het fout heb vertel dan graag!!) en de PIII 600 kan ik zeer goedkoop aan komen!!

Me mobo is een slot 1 en daar kan ik dus heel makkelijk die pIII 600 op zetten en met een converter moet de Celeron 800 ook kunnen, maar levert z'n converter nog problemen op of word ie er langzamer door?? (me mobo ondersteund de pIII, maar ben niet zeker van de Celeron 800, maar denk dat dat ook wel kan!!)

Me vraag is dus voor welke CPU jullie zouden gaan!!
Ik gebruik hem het meest voor internet, mp3z, maar wil af en toe ook wel graag een game zoals Q3, HL CS en spelen

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

ik zou voor de goedkoopste van die 2 gaan. Hoeveel moet die P3 kosten?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Ik zou die PIII-600 nemen, die is sneller dan een Celeron 800. Mijn PII-350 is nog sneller dan de Celly 800 van mijn Pa, zelfde besturingssysteem e.d.
PIII heeft (meer) chache geheugen dan een Celly en drait dus lekkerder.
Ik weet dat er hier een hoop Celly-fans (liefhebbers) zijn, maar die hebben dan misschien nog nooit een PIII of beter nog een AMD gedraait. :) (Sorry als ik hiermee mensen beledig,maar een Celly is gewoon niet sneller dan een PIII, of je moet een PIII-400 naast een snel Celly-800 systeempje zetten)
Suc6 met je aanschaf, ik zeg persoonlijk PIII !!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 06 september 2001 12:41 schreef dizzystef het volgende:
Ik zou die PIII-600 nemen, die is sneller dan een Celeron 800. Mijn PII-350 is nog sneller dan de Celly 800 van mijn Pa, zelfde besturingssysteem e.d.
Ik weet dat er hier een hoop Celly-fans (liefhebbers) zijn, maar die hebben dan misschien nog nooit een PIII of beter nog een AMD gedraait. :) (Sorry als ik hiermee mensen beledig,maar een Celly is gewoon niet sneller dan een PIII, of je moet een PIII-400 naast een snel Celly-800 systeempje zetten)
is dat niet een beetje overdreven? Ga maar een koetje laten grazen, en kijken wie de snelste is! Ik haal met een Celly850 2,39MKeys

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Celly 2 850 op 100 mhz bus is ongeveer even snel als een p3 667... 667 is zelfs ietsjes sneller omdat die op 133 mhz liep.

Als ik jou was zou ik een p3 600 kopeh en die opfokken naar 900 als dat lukt.
Of overclock je celly 800 over de 1 ghz.

Nog beter... verkoop het zooitje en koop een athlon bordje, Athlon is veel goedkoper en stukke sneller...

Intel p3 vind ik belagelijk duur !

Verwijderd

Topicstarter
Die PIII 600 kan ik kopen inclusief standaard cooler voor f 240 ,- De Celeron 800 boxed heb ik in de prijslijst van tweakers zien staan voor ~180 , maar dan moet er nog een converter bij dus kom je wel rond de zelfde prijs!!

Overklokken doe ik waarschijnlijk wel, maar tot hoe ver komt een pIII 600 ongeveer en tot hoe ver gaat de Celeron 800 dat het allemaal nog wel heel stabiel loopt!!

En lukt dat met de standaard coolers of weet er iemand nog een goede cooler??

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hmm ik zou persoonlijk voor de p3 gaan

omdat de snelheidsverschil nie echt groot is en als je zegt dat je aan die p3 heel goedkoop kan aankomen zou ik dat ook doen.

ik heb ook geen ervaring met zon converter maar ik denk dat het wel een beetje snelheid/stabieliteits verschil is dan zonder converter

Verwijderd

Ja, een 600 Pentium III. Wat is dat een 600 katmai of een 600 coppermine?

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat weet ik eigenlijk niet of het een Katmai is of een coppermine is, maar ik denk een Katmai, want coppermine is toch nieuwer?
en volgens mij maken ze de coppermine CPU niet als slot 1 (of betekend dat als het slot 1 is het ook Katmai is??)

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 17:23 schreef Beest144 het volgende:
hmm dat weet ik eigenlijk niet of het een Katmai is of een coppermine is, maar ik denk een Katmai, want coppermine is toch nieuwer?
en volgens mij maken ze de coppermine CPU niet als slot 1 (of betekend dat als het slot 1 is het ook Katmai is??)
Je hebt er 2 van he, ene coppermine en een katmai, ook 600MHz. Als het een katmai is kun je denk ik toch beter een Celeron 800mhz nemen, vraag het eerste even voor de zekerheid. :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Zowel Katmai's als Coppermine's zijn verkrijgbaar in Slot 1. Anyway, als't een Katmai betreft moet je 'm laten liggen en voor de Celeron gaan; die is toch wat sneller en beter overclockbaar (Katmai's zitten met 600+ veelal aan hun max). Overigens kun je aan de cpu zelf wel zien welk type het is; het staat er op. Als er iets staat in de trand van 600/512/100/2.0V is het een Katmai. De Coppermine E heeft er dan 600/256/100/1.65V op staan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Mwoah ik draai hier zelf op een P3 600@675, verder dan 675Mhz komt hij niet ( 4.5 locked op fsb van 150 ) . Dit is erg jammer, maar qua snelheid perfect! Ook erg stabiel enzo.

ik heb trouwens origineel een P3 600EB

fotoblog

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

(Sorry als ik hiermee mensen beledig,maar een Celly is gewoon niet sneller dan een PIII, of je moet een PIII-400 naast een snel Celly-800 systeempje zetten)
Nou? Ik haal dus 2,39MKeys, laten we het naar beneden afronden, dan moet jij toch wel zeker ruim 2MKeys halen met je P2-350 :) Ik wacht erop

Wie heeft ooit gezegt dat een Celly sneller is dan een P3? Die is dan gewoon niet wijs, of ie moet de oude versie van de P3 bedoelen. Ik denk niet dat je mensen beledigt als je zegt dat de P3 sneller is op dezelde kloksnelheid

Verwijderd

Ik zou zeker voor de P3 gaan, als je een pre-copper mine P3 weet te bemachtigen, dus zo'n lekkere gold-512 kb cache-on-die-P3 dan kun je met een beetje mazzel&koeling geheugen toegangssnelheid equivalent van een 1.1 Ghz Celeron halen.

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 04:54 schreef MagicTheIceman het volgende:
Ik zou zeker voor de P3 gaan, als je een pre-copper mine P3 weet te bemachtigen, dus zo'n lekkere gold-512 kb cache-on-die-P3 dan kun je met een beetje mazzel&koeling geheugen toegangssnelheid equivalent van een 1.1 Ghz Celeron halen.
volgens mij is er geen p3 katmai@600....ik heb zelf een celly633@950...die presteert ongeveer als een p3@800...maw...ga voor de celly....

bovendien zijn katmai bij die snelheid nouwlijks te oc-en...en zijn coppermine's bij de zefde snelheid veel sneller dan katmai(en de celly2 is natuurlijk ook een coppermine)...

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 05:17 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

volgens mij is er geen p3 katmai@600....ik heb zelf een celly633@950...die presteert ongeveer als een p3@800...maw...ga voor de celly....

bovendien zijn katmai bij die snelheid nouwlijks te oc-en...en zijn coppermine's bij de zefde snelheid veel sneller dan katmai(en de celly2 is natuurlijk ook een coppermine)...
Er zijn PIII katmai`s tot 600mhz, vanaf 450,500,550, en 600mhz modellen. :) Maar net zoals het einde van de PII die op 450mhz loopte, begint de PIII ook met 450mhz, de Katmai eindigt met 600mhz, en de PIII Coppermine begint met 600mhz.

• Abbadon
Op vrijdag 07 september 2001 04:54 schreef MagicTheIceman het volgende:
Dat is dus onmogelijk, een Katmai 600 d.m.v. overclocken qua prestaties net zo snel te laten lopen als een Celeron 1.1GHz. Vergeet niet dat de Katmai eigenlijk een veredelde PII is, en bij lange na de prestaties van een Coppermine niet haalt; clock voor clock noch qua overclocken.
Op vrijdag 07 september 2001 07:43 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Er zijn PIII katmai`s tot 600mhz, vanaf 450,500,550, en 600mhz modellen. :) Maar net zoals het einde van de PII die op 450mhz loopte, begint de PIII ook met 450mhz, de Katmai eindigt met 600mhz, en de PIII Coppermine begint met 600mhz.
Bijna goed, de Coppermine begint bij de 500MHz (de 500E).

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand wat af van die converters, ik hoor daar nooit wat over!!!

Maar loopt dat net zo snel en stabiel als zonder converter of merk je het toch wel???

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 08 september 2001 00:12 schreef Beest144 het volgende:
Maar weet iemand wat af van die converters, ik hoor daar nooit wat over!!!

Maar loopt dat net zo snel en stabiel als zonder converter of merk je het toch wel???
Ik heb met een converter (voor PPGA en FC-PGA) ruim 1 jaar met een Celeron2 566@850 op een Chaintech 6BTM gedraait, zou niet zeggen dat het je systeem onstabiel maakt, denk dat het vrijwel niets uitmaakt. Het enige wat ie doet is het voltage doorgeven dat de gebruker wil, en het mobo ziet dat als de default voor de CPU (als je het voltage kan aanpassen). Ik heb zo'n MSI. Voorzover ik heb begrepen is dit een van de beste (als het niet DE beste is).
Waar blijft je score? Hoeveel kan je koetje grazen?

Verwijderd

Een katmai heeft geen extra letter, dus als label 600. De coppermine heeft als toevoeging een E, dus een label met 600E is een coppermine cpu. Een 600EB is een coppermine die op 133 MHZ bus snelheid draait ipv de 100MHZ die een "E" versie draait.
Zie ook http://support.intel.com/support/motherboards/30481.htm

Een goeie converter (ASUS) levert geen problemen en geen snelheidsverlies op, zeker omdat je op de ASUS converter de voltage kan aanpassen >:)
Let wel op dat je plankje een coppermine of de nieuwere celly's kan verdragen.
Had zelf een ASUS p2b revisie 1.04 en die kon tegen alle berichten in GEEN coppermine's aan. Pas na rev 1.10 heeft de p2b deze ondersteuning........

Veel suc6

• Abbadon
Op zondag 09 september 2001 01:29 schreef binknl het volgende:

[..]

Een katmai heeft geen extra letter, dus als label 600. De coppermine heeft als toevoeging een E, dus een label met 600E is een coppermine cpu. Een 600EB is een coppermine die op 133 MHZ bus snelheid draait ipv de 100MHZ die een "E" versie draait.
Zeur, zeur ;) voor de compleetheid: d'r is ook nog een 600B, een Katmai (133MHz FSB) mét letterje dus.

Verwijderd

Topicstarter
Oke als de PIII 600 een copermine is, is het algemeen advies die te nemen en als het een Katmai is het raadsamer om voor de Celeron 800 te gaan???????

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 09 september 2001 16:47 schreef Beest144 het volgende:
Oke als de PIII 600 een copermine is, is het algemeen advies die te nemen en als het een Katmai is het raadsamer om voor de Celeron 800 te gaan???????
Ja, jij hebt het goed begrepen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:17

Predator

Suffers from split brain

Hangt er vanaf hoeveel zo een convertor kost.
Misschien toch de PIII als dat ongeveer op hetzelfde uitkomt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 10 september 2001 19:42 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Hangt er vanaf hoeveel zo een convertor kost.
Misschien toch de PIII als dat ongeveer op hetzelfde uitkomt.
zal wel niet boven de 30 gld uitkomen denk ik. gewoon MSI of abit oid
Bla bla, 350MHz P2 is sneller dan die trage Celeron
Zeg nou hoe snel je koe graast!

Verwijderd

Funprice: Abit sloket iii converter, 39,00 wel een hele mooie. :9~

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Mijn PII-350 is nog sneller dan de Celly 800 van mijn Pa, zelfde besturingssysteem e.d.
Je pa heeft zeker zo'n kant en klaar systeem gekocht?
Want niet alleeen je processor bepaalt de snelheid van je systeem.
Al neem je de snelste amd of intel. Met gare onderdelen, (bijv langzame harddisk niet op DMA ingeschakeld) loopt je systeem zowiezo traag.
Daar is jouw sys het bewijs van, maar dat moet je dan niet op de processor afschuiven.

En trouwens ik zou kijken of je nog ergens een goedkoop een celly 600/633 op de kop kan tikken. als je deze op 100 Mhz fsb krijgt dan heb je 900/950 Mhz. Dat is veel beter dan die PIII 600/ celly 800, en nog goedkoper.

Verwijderd

hmmm, lijkt mij logisch om te gaan voor de Snailereon proc
samen met een msi 6905 converter lijkt mij dit een sterke comb,
b.t.w natuurlijk is het instabiel als je het met zo'n gigabyte ga7 dingetje gaat doen o.i.d,:r

over de pIII secc 600, dat is oude tech, ga asjeblieft voor de cel800, met 100fsb en coppermine tech, heb je een leuk bakkie.!*d

Verwijderd

Hmm, Ik zou voor de Celeron 800Mhz gaan. Ik heb hem in een Asus p3bf bordje op 1064Mhz draaien fsb=133Mhz Core 1.8Volt. Standaard cooling! . AGP bus loopt +/-88Mhz. Hoger Kan mijn videokaart helaas niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, zat ik ff vreemd te kijken dat deze dit draadje weer naar boven kwam!! is al een vrij oude!!

Maar ga nu niet meer voor de Celeron 800 of een PIII 600
want me Pa was zo vriendelijk om ook mee te gaan betalen en dan gaan we het nu ff grondiger aanpakken!! met een XP en een geforce 3 er bij 512 DDR etc :)

Dus toch bedankt voor alle info!!

Verwijderd

Celeron nemen, overklokken richting de 1000Mhz en dan loopt ie veel harder dan die PIII 600, krijg je niet op 900 trouwens, moet je heel goed geheugen hebben en goed moederbord!

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Wat mij opvalt is dat men blijkbaar zoveel verwacht van dat extra cache dat een PIII over een Celeron heeft.

PIII600@100FSB vs. Cel800@100FSB?

Ga voor die Celeron. De gemiddelde computeraar zal meer profijt hebben van de extra megahertzen dan dat extra cache.
Pagina: 1