Soundbar met USB-C aansluiten op Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb een monitor met speakers, maar ik vind het geluid niet zo heel goed. Graag wil ik daarom binnenkort een soundbar hiervoor kopen. Maar het valt me op dat meeste soundbars geen 3.5mm gebruiken maar een optische kabel of usb-c. Nu heeft mijn monitor alleen een 3.5mm aansluiting.

Ik vroeg mij dus af of ik een converter hiervoor kon kopen om van optisch/usb-c -> 3.5mm

Heeft iemand hier ervaring mee?

EDIT: ik heb naast mijn pc ook ps5/switch aangesloten op de monitor, vandaar dat ik de soundbar niet aan mijn pc wil connecten.

[ Voor 13% gewijzigd door asd156 op 18-11-2023 21:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:34
Waarom persee een soundbar? Genoeg mooie setjes speakers te koop. Die ook gewoon via je monitor (3.5mm) aangesloten kunnen worden?

Wellicht een idee om erbij te vermelden met speakers/monitor je nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ten eerste, wat is je budget? Moet het per se een soundbar zijn?

Tip: neus eens rond bij Edifier. Dit merk maakt hele goede en betaalbare speakers waarvan de meeste via 3,5 mm jack ingeplugd kunnen worden.

Heb je genoeg dan raad ik de Edifier s3000 pro aan. Ze kosten maar 700 euro voor het geluid wat je krijgt want deze is subliem. Edifier heeft al goede stereosetjes vanaf 100 euro, en die zijn way better dan het geluid uit je monitor kan ik je zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door jimh307 op 18-11-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Rotinomm schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:58:
Waarom persee een soundbar? Genoeg mooie setjes speakers te koop. Die ook gewoon via je monitor (3.5mm) aangesloten kunnen worden?

Wellicht een idee om erbij te vermelden met speakers/monitor je nu hebt?
Ik vind ze mooier en ik denk dat grote speakers niet op mijn bureau zo passen net onder de scherm.

Montior: AOC CQ32G2SE/BK

[ Voor 9% gewijzigd door asd156 op 18-11-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
jimh307 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:07:
Ten eerste, wat is je budget? Moet het per se een soundbar zijn?

Tip: neus eens rond bij Edifier. Dit merk maakt hele goede en betaalbare speakers waarvan de meeste via 3,5 mm jack ingeplugd kunnen worden.

Heb je genoeg dan raad ik de Edifier s3000 pro aan. Ze kosten maar 700 euro voor het geluid wat je krijgt want deze is subliem. Edifier heeft al goede stereosetjes vanaf 100 euro, en die zijn way better dan het geluid uit je monitor kan ik je zeggen.
Ik hoef niet perse een een dure speaker, maar ben benieuwd of een soundbar mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 18:20
Zover ik kan zien is Audio-passthrough niet mogelijk via je monitor.

Een soundbar klinkt leuk om te zeggen tegen vrienden, maar een fatsoenlijke speakerset via 3,5mm jack is onverslaanbaar qua geluid, bass en zuiverheid. Voor een fractie van de prijs.

Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
HarryDeCowboy schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:37:
Zover ik kan zien is Audio-passthrough niet mogelijk via je monitor.

Een soundbar klinkt leuk om te zeggen tegen vrienden, maar een fatsoenlijke speakerset via 3,5mm jack is onverslaanbaar qua geluid, bass en zuiverheid. Voor een fractie van de prijs.

Gewoon doen.
We weten niet waar zijn prioriteiten liggen. Bijna alle sets klinken beter als monitor speakertjes welke een sluitpost zijn van de prijs.

Wat jij aanhaalt gaat via 2 codecs en verliest geheid kwaliteit.

*waarbij betere actieve speakers via verscheidenen manieren kunnen worden aangesproken (Bluetooth aptX) en de prijs bepaald de geluidskwaliteit.
Dan ben je niet afhankelijk van de DAC van je monitor welke nogal vaak erg budget zijn.

TS weet nu genoeg en een beetje zelf onderzoek zou hem sieren. Het is hier Tweakers, dus zelf onderzoek in deze kan hij nu uitvoeren.
Pagina: 1