Surround geluid Sony HTA5000 en SA-RS5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 15:16
Goedenavond

Sinds een paar maanden gebruik ik een Sony soundbar. Deze hebben we deze week uitgebreid met een SA-RS5 speaker set. Echter krijgen we hier totaal geen surround geluid effect uit. Sterker nog het komt maar zelden voor dat er überhaupt geluid uit de speakers achter komt. Allerlei settings in de speaker zelf al geprobeerd, automatische calibratie, handmatige calibratie, achterste speakers staan nu op +6db, geluidsinstellingen kpn kastje staan op dolby, in Netflix vind ik geen 5.1 audio optie (zowel Netflix vanaf de app in kpn als op onze LG G2).
Ik sta op het punt de speakers weer retour te doen maar wellicht zijn hier nog mensen met tips of ervaringen die we kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Kan je op de Sony HTA5000 controleren welke track/audio er binnen komt? Mogelijk krijg je 2.0 binnen en dat is niet voorzien van surround data. Moet er wel behoorlijk wat "mis" gaan in de TV. TV zou dan niet op eARC maar ARC moeten staan én TV ingesteld op PCM/decoderen. Dit omdat PCM over ARC maar tot twee kanalen gaat, staat eARC wel aan is surround in PCM wel mogelijk. Anyhow, ik ben benieuwd of je kan zien wat er binnen komt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
Bedankt voor je reactie!

Ik heb inmiddels wel wat geluid tevoorschijn getoverd. Lijkt hem vooral in de calibratie waardes gezeten te hebben. Ik heb alle afstanden ook handmatig opgemeten en ingevuld en dat maakt blijkbaar het verschil.
Blijft wel vreemd dat ik nergens de 5.1 optie in Netflix zie staan of gaat hij daar standaard vanuit?

Volgende puntje wat nog verbetering behoeft is dat de losse speakers niet automatisch mee aangaan met de soundbar zelf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
Inmiddels doet het surround systeem het naar behoren.
Echter dient zich het volgende aan, ik heb een gehoortest laten doen en daaruit kwam naar voren dat ik een behoorlijke afname heb in midden en hoge tonen. Wat waarschijnlijk een verklaring is waarom ik dialogen soms slecht kan volgen.
Nu heeft de Sony wel een voice stand maar dat helpt maar weinig. Mijn LG C2 oled heeft wel een equalizer waarbij je hoge tonen wat prominenter kunt maken, dat werkt echter niet met een externe speaker.
Is er iets mogelijk om een soort equalizer functie toe te voegen?

Alvast bedankt.