Asbestplaten in kozijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoID
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 08:35
Boven mijn ramen in mijn kozijn zijn asbestplaten verwerkt. Deze wil ik graag weghalen.

Lijkt erop dat deze gekit / geplakt zijn op het kozijn.
Kan ik dit niet uitsnijden en inleveren op het milieuplein of moet ik dit laten saneren?

Ik zie helaas geen schroeven of wat dan ook in de platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Waarom wil je ze weghalen? En weet je wel zeker dat het asbest is?
Weghalen levert meer ellende op dan een behangetje of gipsplaatje er overheen zetten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoID
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 08:35
Yaksa schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:46:
Waarom wil je ze weghalen? En weet je wel zeker dat het asbest is?
Weghalen levert meer ellende op dan een behangetje of gipsplaatje er overheen zetten.
Kozijnen zijn verouderd en gaan bijna rotten. Dus er moet iets gedaan worden om het leefbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Meestal is het alleen de onderdorpel van het kozijn die (bijna) begint te rotten.
Een beetje goede timmerman kan dat herstellen zonder dat het hele kozijn vervangen hoeft te worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:44
Ik zou er eerst een schilfer afhalen om te laten testen. Plamuurmes erachter proberen te tikken oid. dat de kit loslaat. Eventueel goed natmaken met een plantenspuit ofzo.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:33
Volgens het bouwbesluit (artikel 1.26) moet je dit vooraf melden bij de gemeente via het omgevingsloket en mag je dit als particulier niet zelf verwijderen. Maar dat moet door een gecertificeerd bedrijf worden gedaan.
Pagina: 1