Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honline
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn vraag
...Mijn creality eerste 3d print op een smooth plate met petg was uitstekend mooi glad met markings van de smoothplate. Echter nu ik weer probeer te printen zie ik de lijnpatterns op het oppervlak en is niet glad en ook de markings zijn niet te zien.

weet iemand waarmee dit te maken heeft, heb ik de instellingen veranderd?, dat het niet meer een glad oppervlak print?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...slicer 4.8.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...verschillende infills geprobeerd maar print niet glad oppervlak meer (oppervlak onderkant bedoel ik die in kontakt met de plaat staat)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlOc1qfAZ46zTQGLEq7mGjMBHOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPRr4hOUkj6Cnn3RcxmsImnk.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je foto is echt heel wazig. Maar is je bed goed geleveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honline
Ja alles staat prima afgesteld alle 25 punten tegen 0.0110 ook afstand nozzle goed.
Op de linker item zie je ook de plaatmarkings op de rechter niet en daar zie je de schuine lijnen.
Snap er niks van dat ie het eerst uitstekend uit heeft geprint en nu niet meer.
moet ergens een instelling hebben veranderd denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als ik goed kijk zie ik in de delen die de hoogte in gaan ook heel veel "geblubber" de hoeken zijn niet strak, de lagen niet uniform, check eens of je onder- of overextrusion hebt of verkeerde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honline
_ferry_ schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:36:
Als ik goed kijk zie ik in de delen die de hoogte in gaan ook heel veel "geblubber" de hoeken zijn niet strak, de lagen niet uniform, check eens of je onder- of overextrusion hebt of verkeerde temperatuur.
temp is goed
extrusion is goed

komt misschien door de foto

print het nu op de textured kant van de plaat en is prima.

koop binnenkort een satin sheet en hoop dan gladdere resultaten te krijgen.

bedankt voor de reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 12:48
Zou misschien een clog in de nozzle kunnen zijn. Probeer een cold pull, misschien werkt dat. Ik heb zelf een stukje spons met een clipje vastgezet aan de filament. Daarmee wordt de filament schoongeveegd voordat het ingevoerd wordt.

En vergeet petg niet te drogen

[ Voor 6% gewijzigd door michel1991 op 24-11-2023 15:20 ]

Pagina: 1