Wat wil je gaan doen met het systeem:
De pc wil ik gebruiken voor 3 dingen.
De basis dagelijkse werkzaamheden, email, office etc.
Verder qua games wil ik pc samenstellen om flight simulator 2020 en de nieuwe versie van flight simulator ook. Verder heb ik de pmdg versie van de b737 in flightsim, deze gebruikt wellicht meer rekenkracht?
2 opstellingen:
Thuis heb ik een opstelling van 3 monitoren, brunner yoke en brunner pedalen. Tevens wil ik gaan experimenteren met VR, ik heb een quest 2 die ik bedraad kan aansluiten.
ook ben ik bezig met een flight sim b737NG te bouwen, hier wil ik beginnen met 1 beamer, maar in de toekomst misschien 3, 3 schermen in de sim en 1 scherm achter de sim voor bediening. (Deze laatste 3 verbuiken niet veel rekenkracht, vermoed ik)
Ik zoek dus een soort opstelling waar ik of veel schermen kan aansluiten of dat ik een 2e pc kan aansluiten die het lage rekenkracht gedeelte doet, van de panelen aansturen en de PFD en ND van de sim. De hoofdcomputer stuurt dan de visuals buiten(beamer aan), dit is een traag lopend project en is minder van belang dan de 1e opstelling.
Hoewel niet ideaal wil de pc voor beide doeleinden gebruiken en betekent dus ook dat ik de pc soms zou moeten loskoppelen en aansluiten.
Wat mag het systeem kosten:
Zelf zat ik te denken aan ronde de €2.000,- voor de pc, excl. randapparatuur.
Voorkeuren voor merken cpu en gpu
Eigenlijk heb ik geen voorkeur voor amd of intel, ik begreep wel dat de 7800x3d goed presteerde in flightsim, tegelijkertijd begreep ik dat nvidia 4xxx weer goed presteert wegens DLSS. En is het handig om amd met nvidia te combineren?
Ga je overklokken:
Nee
Nog specifieke eisen:
veel aansluit mogelijkheden
Veel uitbreidmogelijkheden
Wegens de gewenste uitbreidmogelijkheden toch wel een grote kast, dit terwijl dit de mobiliteit weer in de weg zit.
Geen RGB etc, liefste gewoon clean
Raytracing:
Dit is mooi en leuk, maar fps is het belangrijkste voor een smooth experience
Wat verwacht je van ons:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Graag advies ati vs nvidia icm meerdere schermen en VR
Graag advies intel vs AMD ivm meerdere schermen en VR
Graag advies omtrent het combineren van ati en intel / amd en nvidia, of beter nvidia bij intel houden en ati bij amd.
Zelf tot deze 2 systemen gekomen, maar wellicht dat jullie tips hebben welke onderdelen beter matchen of waar het systeem niet in balans is.
Wellicht zie ik nog andere dingen over het hoofd wat van belang is bij fs2020?
Alvast bedankt voor alle input en mocht er extra info nodig zijn dan lever ik die natuurlijk graag aan
thnx allemaal!!!
De pc wil ik gebruiken voor 3 dingen.
De basis dagelijkse werkzaamheden, email, office etc.
Verder qua games wil ik pc samenstellen om flight simulator 2020 en de nieuwe versie van flight simulator ook. Verder heb ik de pmdg versie van de b737 in flightsim, deze gebruikt wellicht meer rekenkracht?
2 opstellingen:
Thuis heb ik een opstelling van 3 monitoren, brunner yoke en brunner pedalen. Tevens wil ik gaan experimenteren met VR, ik heb een quest 2 die ik bedraad kan aansluiten.
ook ben ik bezig met een flight sim b737NG te bouwen, hier wil ik beginnen met 1 beamer, maar in de toekomst misschien 3, 3 schermen in de sim en 1 scherm achter de sim voor bediening. (Deze laatste 3 verbuiken niet veel rekenkracht, vermoed ik)
Ik zoek dus een soort opstelling waar ik of veel schermen kan aansluiten of dat ik een 2e pc kan aansluiten die het lage rekenkracht gedeelte doet, van de panelen aansturen en de PFD en ND van de sim. De hoofdcomputer stuurt dan de visuals buiten(beamer aan), dit is een traag lopend project en is minder van belang dan de 1e opstelling.
Hoewel niet ideaal wil de pc voor beide doeleinden gebruiken en betekent dus ook dat ik de pc soms zou moeten loskoppelen en aansluiten.
Wat mag het systeem kosten:
Zelf zat ik te denken aan ronde de €2.000,- voor de pc, excl. randapparatuur.
Voorkeuren voor merken cpu en gpu
Eigenlijk heb ik geen voorkeur voor amd of intel, ik begreep wel dat de 7800x3d goed presteerde in flightsim, tegelijkertijd begreep ik dat nvidia 4xxx weer goed presteert wegens DLSS. En is het handig om amd met nvidia te combineren?
Ga je overklokken:
Nee
Nog specifieke eisen:
veel aansluit mogelijkheden
Veel uitbreidmogelijkheden
Wegens de gewenste uitbreidmogelijkheden toch wel een grote kast, dit terwijl dit de mobiliteit weer in de weg zit.
Geen RGB etc, liefste gewoon clean
Raytracing:
Dit is mooi en leuk, maar fps is het belangrijkste voor een smooth experience
Wat verwacht je van ons:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Graag advies ati vs nvidia icm meerdere schermen en VR
Graag advies intel vs AMD ivm meerdere schermen en VR
Graag advies omtrent het combineren van ati en intel / amd en nvidia, of beter nvidia bij intel houden en ati bij amd.
Zelf tot deze 2 systemen gekomen, maar wellicht dat jullie tips hebben welke onderdelen beter matchen of waar het systeem niet in balans is.
Wellicht zie ik nog andere dingen over het hoofd wat van belang is bij fs2020?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-14600K Boxed | € 309,99 | € 309,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 239,- | € 239,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 16GB X3 | € 1.169,- | € 1.169,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 | € 100,68 | € 100,68 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 110,11 | € 110,11 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 158,20 | € 158,20 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 99,90 | € 99,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.295,88 |
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 227,- | € 227,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 | € 1.089,- | € 1.089,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 | € 100,68 | € 100,68 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 110,11 | € 110,11 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 158,20 | € 158,20 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 99,90 | € 99,90 |
Totaal | € 2.242,89 |
Alvast bedankt voor alle input en mocht er extra info nodig zijn dan lever ik die natuurlijk graag aan
[ Voor 3% gewijzigd door smok84 op 18-11-2023 16:56 ]