Hallo,
Het is weer zover, na +/- 6 jaar met mijn oude game pc te hebben gegamed is het tijd voor een nieuwe.
Via deze weg wil ik om hulp vragen om mij te helpen met een snelle en betrouwbare game pc samen te stellen.
Lijst samengesteld uit de BBG okt-2023.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt worden om mee te gamen.
De games die ik op dit moment speel zijn Rust, Dayz, Pubg, CounterStrike en City of Skylines(2). Ik koop regelmatig nieuwe games dus het is wel de bedoeling dat ik toekomstige games over 5 jaar ook nog op een leuke setting kan spelen.
Graag zou ik 2 schermen willen gebruiken, 1 voor games en dan ander voor discord of streams kijken.
Ik ben in het bezit van de volgende schermen:
Waarbij het de bedoeling wordt om het asus scherm te vervangen voor een 1440 165hz scherm.
Ik hoop vooral weer 5 a 6 jaar met het systeem vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van max €2000, als het voor minder kan is het altijd fijn.
Graag bestel ik alles bij dezelfde leverancier ivm laten assembleren, hierin heb ik geen ervaring en vindt dit te spannend om hier zelf aan te beginnen voor zo'n bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven vermeld neem ik voor nu beide schermen mee. Ook neem ik de volgende hdd en ssd’s mee(Als dit mogelijk is):
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem om weer een aantal jaren mee te gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur, hiervoor heb ik intel gehad maar sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen energie slurpend systeem en zou anderen wel via de headset willen verstaan dus geen overdreven geluid van het systeem.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken, heb hier geen verstand van dus ga er ook niet aan beginnen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de BBG van oktober 2023 gevolgd en vraag me af of dit systeem voldoende is voor de games die ik speel en wil gaan spelen.
Of toch de
De SSD kan er mogelijk tussenuit als mijn oude HDD en SSD gebruikt kunnen worden in deze build (Of is meer echt altijd beter).
Alvast bedankt voor het advies
Het is weer zover, na +/- 6 jaar met mijn oude game pc te hebben gegamed is het tijd voor een nieuwe.
Via deze weg wil ik om hulp vragen om mij te helpen met een snelle en betrouwbare game pc samen te stellen.
Lijst samengesteld uit de BBG okt-2023.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt worden om mee te gamen.
De games die ik op dit moment speel zijn Rust, Dayz, Pubg, CounterStrike en City of Skylines(2). Ik koop regelmatig nieuwe games dus het is wel de bedoeling dat ik toekomstige games over 5 jaar ook nog op een leuke setting kan spelen.
Graag zou ik 2 schermen willen gebruiken, 1 voor games en dan ander voor discord of streams kijken.
Ik ben in het bezit van de volgende schermen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Monitors | ASUS TUF Gaming VG249Q Zwart | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Monitors | Philips 276E8VJSB Zwart | € 275,63 | € 275,63 |
| Totaal | € 434,63 | |||
Waarbij het de bedoeling wordt om het asus scherm te vervangen voor een 1440 165hz scherm.
Ik hoop vooral weer 5 a 6 jaar met het systeem vooruit te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van max €2000, als het voor minder kan is het altijd fijn.
Graag bestel ik alles bij dezelfde leverancier ivm laten assembleren, hierin heb ik geen ervaring en vindt dit te spannend om hier zelf aan te beginnen voor zo'n bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven vermeld neem ik voor nu beide schermen mee. Ook neem ik de volgende hdd en ssd’s mee(Als dit mogelijk is):
|---|---|---|---|---|
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 99,90 | € 99,90 |
| Totaal | € 188,90 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet systeem om weer een aantal jaren mee te gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur, hiervoor heb ik intel gehad maar sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen energie slurpend systeem en zou anderen wel via de headset willen verstaan dus geen overdreven geluid van het systeem.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken, heb hier geen verstand van dus ga er ook niet aan beginnen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de BBG van oktober 2023 gevolgd en vraag me af of dit systeem voldoende is voor de games die ik speel en wil gaan spelen.
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 616,19 | € 616,19 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 57,89 | € 57,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 96,- | € 96,- |
| Totaal | € 1.597,78 | |||
Of toch de
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 | € 1.089,- | € 1.089,- |
| Totaal | € 1.089,- | |||
De SSD kan er mogelijk tussenuit als mijn oude HDD en SSD gebruikt kunnen worden in deze build (Of is meer echt altijd beter).
Alvast bedankt voor het advies
:strip_exif()/f/image/JN4F6NlQyBab8V7kqIDkb0ei.jpg?f=fotoalbum_large)