Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterdp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste forum,

ik wil voor een vogel monitoring project een raspberry pi willen opstellen die 24h continu monitoring doet.
Die raspberry pi moet bereikbaar zijn op zijn eigen webpage (op die raspberry pi draait een webserver).

Echter, die raspberry pi staat op een locatie waar geen WIFI is, dus ben ik op 4G aangewezen (en liefst zo energie efficient mogelijk, want werkt op batterij).

OpenVPN draait op de NAS, en zowel op de raspberry pi als op de Client zouden een OpenVPN client draaien.

Om toegang te hebben tot die web pagina van de raspberry pi, dacht ik aan onderstaande opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REfR1scoG7FCYCb41Zaz8epw-zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10L6QiVCHyas03X7pb8PgeP4.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij zou de Client toegang moeten hebben tot de Webserver

Volgende vragen:
1) zal deze opstelling werken, of mis ik iets?

2) kan in principe elke 4G dongle gebruikt worden, of kunnen bepaalde dongles enkel maar met bepaalde service providers werken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 19:44

Illusion

(the art of)

Ja dat werkt zo wel.
Maar als stroomverbruik belangrijk is, dan wil je eigenlijk niet 24/7 de 4g verbinding aan hebben.

Ik weet niet precies wat je monitort en hoe je webinterface werkt. Maar ik zou proberen om eens per x seconden/minuten data naar de nas te sturen, en de webserver op de NAS te draaien.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:51
Dat werkt ja
Je kunt ook Zerotier gebruiken, scheelt weer vpn server thuis :)

CISSP! Drop your encryption keys!