Onedrive delen met user zonder licentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 14:33
OneDrive folders kunnen gedeeld met users in dezelfde tenant zonder OneDrive service licentie, bijv. een Exchange Online Plan 1 licentie. Dat gaat prima vanuit de browser maar mijn vraag is of dit ook mogelijk is met de OneDrive app zodat degene met wie je een folder deelt deze gewoon in Windows file explorer kan synchroniseren.

Eerder werkte het wel, de link die je de ander toestuurt biedt dan toegang tot Onedrive in de browser waar je met de button Sync vervolgens de content kan synchroniseren naar een folder in file explorer.
Sinds kort mist echter de Sync button in de browser.

Online krijg ik wat incomplete, deels strijdige informatie, zie bijv. https://www.quora.com/Can...ive-without-a-365-account

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zie hier:
External or guest sharing in OneDrive, SharePoint, and Lists.

Delen kan gewoon zonder Microsoft account aan de ontvangende kant. Je probleem lijkt erin te zitten dat de gebruiker "aan de andere kant" geen link krijgt om de data offline te gebruiken.Klopt dat?

Waarom de ontvangende kant niet kan downloaden kan meerdere oorzaken hebben. Kan een Onedrive policy zijn, of misschien staat de optie om de gedeelde bestanden te mogen downloaden wel uit.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandek2
De knop verschijnt alleen als ik de "ontvangende" gebruik een OneDrive licentie geef en in de browser op het 365 account inlog; maar dat zou nu juist niet nodig hoeven zijn.
De button instelling staat aan in het Sharepoint Admin center.

[ Voor 26% gewijzigd door mvandek2 op 19-11-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Onedrive for Business heeft een geldige licentie nodig. Als je wilt syncen naar een lokale folder, wil je dus Onedrive gebruiken en heb je dus een licentie nodig. Deze is niet onderdeel van Exchange Online.

Wat je ziet lijkt dus gewoon te kloppen.

Het kan best zijn dat je tot nu toe geluk had, en dat MS nu wat strenger is. Formeel gezien moet je gebruikers dan ook een Onedrive licentie geven.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandek2
Ik denk dat je bedoelt dat je een licentie met een active Sharepoint service nodig hebt om een gedeelde OneDrive for Business te kunnen synchroniseren via file explorer?
Via de browser is dat nl. niet nodig.

Vervelend dat 365 (Microsoft?) zo weinig consistent is, het zou toch beter zijn dat dingen die eerder niet functioneerden dat ineens wel zouden doen dan andersom.