Bij mijn 55" Samsung Frame TV staat al een tijdje een Onkyo LS5200 2.1 set. Hier ben ik nooit helemaal tevreden over geweest. Streamen vanaf telefoon werkt niet lekker, geluidskwaliteit is het ook net niet.
Gewenst gebruik:
Netflix, HBO etc. vanuit de TV.
Geen gaming
Muziek
Fijn om te hebben:
Gebruiksgemak in koppelen met telefoon, om het even via WiFi of Bluetooth
'Vol' geluid
Twijfel:
Is een sub nu wel nodig? Die van de Onkyo is in ieder geval nogal afwezig, spelen met instellingen voor een prominentere aanwezigheid zorgt in ieder geval niet voor beter geluid, sub is in dat geval nogal aan/uit
Budget: max 750 (zonder Sub dan eerder zo'n 450 voor alleen de bar
Waar ik hulp bij vraag:
Ik vergelijk nu vooral bekende producten zoals een Sonos Beam Gen 2 en de Harman Kardan Citation 700. Beide heb ik geluisterd en voldoen aan mijn wens van een voller geluid. Beide zitten onder de 400 ex sub, inclusief ING rentepunten.
Dat zijn beide soundbars, maar 2.0 of 2.1 mag ook.
Zie ik merken/mogelijkheden over het hoofd? Wellicht een Samsung erbij pakken voor de beste integratie met de TV? Een losse versterker met speakers zou kunnen, maar ij heb de indruk alsof ik daarvoor meer verstand nodig heb van audio.
Zou iemand mee kunnen denken?
Gewenst gebruik:
Netflix, HBO etc. vanuit de TV.
Geen gaming
Muziek
Fijn om te hebben:
Gebruiksgemak in koppelen met telefoon, om het even via WiFi of Bluetooth
'Vol' geluid
Twijfel:
Is een sub nu wel nodig? Die van de Onkyo is in ieder geval nogal afwezig, spelen met instellingen voor een prominentere aanwezigheid zorgt in ieder geval niet voor beter geluid, sub is in dat geval nogal aan/uit
Budget: max 750 (zonder Sub dan eerder zo'n 450 voor alleen de bar
Waar ik hulp bij vraag:
Ik vergelijk nu vooral bekende producten zoals een Sonos Beam Gen 2 en de Harman Kardan Citation 700. Beide heb ik geluisterd en voldoen aan mijn wens van een voller geluid. Beide zitten onder de 400 ex sub, inclusief ING rentepunten.
Dat zijn beide soundbars, maar 2.0 of 2.1 mag ook.
Zie ik merken/mogelijkheden over het hoofd? Wellicht een Samsung erbij pakken voor de beste integratie met de TV? Een losse versterker met speakers zou kunnen, maar ij heb de indruk alsof ik daarvoor meer verstand nodig heb van audio.
Zou iemand mee kunnen denken?