Streamen telefoon naar tv zonder internet verbinding in huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Beste lezer,

Ik heb een ongebruikelijke vraag waarbij ik wat hulp kan gebruiken. Een vriendin van ons verblijft in een woning zonder internet- en televisieabonnement, maar ze heeft wel internet op haar telefoon, waardoor ze bijvoorbeeld toegang heeft tot Netflix. In het huis staat ook een ongebruikte televisie.

Mijn idee is om de televisie te gebruiken voor streaming via haar telefoon. Om te kunnen streamen is natuurlijk een verbinding nodig. Daarom overweeg ik een wifi-router op te hangen die alleen intern functioneert.

Echter, zodra de telefoon en tv zijn verbonden met deze router zonder internet, kan de telefoon niets meer ontvangen via 4G. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit werkend kan krijgen zonder een internetabonnement in de woning? Het doel is dus om Netflix te kijken op de TV.

Een mogelijk optie is om de telefoon met een kabel op de televisie aan te sluiten.
Alleen dit heeft niet de voorkeur.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 08:59
Telefoon als hotspot instellen
Tv met de wifi van telefoon verbinden
Netflix app op tv opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:39
Idd of hotspot of de router als client met de telefoon verbinden voor wan. Klinkt alsof je het nu andersom doet, tel naar router als wan

Standaard kunnen meeste routers dat niet. Moet je wisp router kopen (bv gl inet) of openwrt op je huidige flashe

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
Inderdaad telefoon als hotspot (ook wel tethering geheten) instellen.
Een extra router is overbodig.

En als je geen netflix app op de tv kunt instellen kun je een google Chromecast met google tv kopen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij moet je dan wifi tethering aan zetten, maar wellicht is hotspot maken en daarmee de TV verbinden gemakkelijker. Hou er wel rekening mee dat de 4G verbinding een groot genoeg bundel heeft. Netflix geeft aan dat je ongeveer vier uur kunt kijken per gigabyte.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 18-11-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
Tethering is hetzelfde als een hotspot maken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
Let wel op dat mobiel snel leeg gaat als je hem als hotspot inzet.

Alternatief: 4g (5g) modem, waar je dan simkaart in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Bedankt allemaal! Hier kan ik wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1234
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-05 16:44
Wat kan ik best doen voor tv te kijken op een camping aan zee, heb basic internet en tv van Telenet thuis maar op camping heb ik geen internet, bv langs hotspot gaat dat maar daar ken ik niets van hoe je dat moet instellen en hoeveel gb heb ik dan nodig voor mobiel , ik ben daar alleen in het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42
Als dit over Nederland gaat zou ik een klik&Klaar van Odido nemen. Ben je maximaal 25euro per maand klaar, heb je onbeperkt internet en kost het haar ook niet van haar databundel. Kunnen meteen de telefoon en eventueel laptop ook online.
Pagina: 1