Dakdoorvoer kap vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysijnesael
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-02 10:36
Hallo Tweakers!

Ik heb een vraagje over mijn dakdoorvoer; Sinds kort lekt er wat water in mijn badkamer als het goed regent. Niet super erg, maar kan er niks onder laten staan zonder dat het nat wordt.

Ik ben een keer het (plat)dak op geweest en heb ik gezien dat de vorige bewoner een flinke laag duct tape op de kap heeft geplakt om het te "repareren".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Teib-0Eyi4iwH4Z2cHsXrRy7QcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRLN2a5iW9prnQRrdJfhAjiq.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vraag ik mij af; Kan ik dit soort onderdelen ergens los kopen? Iemand ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7A4QYc6qvyZQGyE3IHJZ58mB0ZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4jMxvTW3goPdCdJRgE4en2i.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

ericplan

5180 Wp PV

Wat is de functie van de kap? Voor ventilatie kan je voordeliger andere kappen aanschaffen van zwart plastic. Voor een rookgasafvoer zit je vast aan zoiets als deze en dat is één geheel, niet demonteerbaar.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zo te zien is de hele handel er op foto 2 al af ? kan je zo een andere voor ophalen,

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Is de plakplaat niet gescheurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysijnesael
ericplan schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:04:
Wat is de functie van de kap? Voor ventilatie kan je voordeliger andere kappen aanschaffen van zwart plastic. Voor een rookgasafvoer zit je vast aan zoiets als deze en dat is één geheel, niet demonteerbaar.
Ik heb er twee, zijn allebei hetzelfde; Een voor de afzuigkap in de keuken, de andere voor de badkamer.

Even snel gegoogle'd, en ik kom uit op bijvoorbeeld deze website, zijn dit de juiste onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysijnesael
SMSfreakie schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:09:
zo te zien is de hele handel er op foto 2 al af ? kan je zo een andere voor ophalen,
Ze zijn makkelijk te verwijderen, je kan ze er gewoon vanaf halen zonder schroeven o.i.d. De tweede foto is van de dakdoorvoer die bij mijn keuken zit, die is nog intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysijnesael
Dat denk ik niet, ik heb de kappen al eens verwisselt en het lekt altijd bij de doorvoer waar de kapotte kap op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Zoek eventueel even op: 130 mm trega kap. (ik denk 130mm omdat dat op de 1-ste afbeelding staat)
Zijn in verschillende maten en materialen te verkrijgen.

Even de maat van de nog intacte kap nemen en dan de juiste selecteren.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:25
Wat je laat zien is ook geen dakdoorvoer. Dat is een schoorsteenkap die op de dakdoorvoer zit.
Zo'n kap kun je in principe zonder problemen vervangen. Maar als de lekkage echt in de echte dakdoorvoer zit, wordt het iets gecompliceerder.
Zo'n schoorsteenkap is niet geschikt om leidingen door heen te voeren. Daar gebruik je iets als dit voor. Mogelijk past het kunstofdeel van zo'n kap op het deel dat al door je dak naar buiten komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNU9gm3SIJl-Mrqti7N816h5aJI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rsjVMPnbKOfAMspPHO4L5eRw.png?f=user_large
Pagina: 1