Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrotterdam
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-03 12:34
PROBLEEM OPGELOST!

Beste lezers,

ik ga een pc verkopen en wilde daarom het 'administrator gebruikers account' wijzigen/wissen

na wat gepuzzel heb ik via 'Gezin en andere gebruikers' een 2e gebruikersaccount aangemaakt
(op 'naam' van een door mij gemaakt dummy hotmail account)

Ik dacht dat ik dat 2e account administrator gemaakt had en mijn 1e account een gewoon 'Lokaal account'.

Na een herstart bleek echter het 2e account verdwenen en nu met alleen mezelf als 'Lokaal account' is het probleem:
a) mijn account dus nog steeds niet t.b.v. verkoop weg van de PC
b) kan bepaalde handelingen (bijv. register cleaner progr. gebruiken, programma wat niet in config.scherm bij programma's staat uit de program files directory verwijderen) verrichten omdat die de 'administrator' toestemming vereisen. (bijv. het register prg. vraag om toestemming veranderingen door te voeren. er staat dan alleen een 'nee' veld onder, niet het 'ja')

Ik wilde opnieuw een 2e account account aanmaken maar de 'Gezin en andere gebruikers' menu keuze is niet meer aanwezig/zichtbaar.

Al met al is deze digibeet er dus eerder op achteruit gegaan dan vooruit met mijn handelingen :-(

Heb flink gegoogled voor mogelijke oplossingen. Is me niet gelukt.

Heb nog ergens gezien dat een of ander aanduiding van deze computer nu als beheerder staat aangemerkt
(maar dat staat niet bij gebruikers accounts), maar daar kon ik verder niets mee

Wie oh wie hier weet een evt. oplossing?

Helllllupppp please!!! :-)

PC draait onder Windows 10 Pro

Bij voorbaat dank!

groet,
Alex

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Even zoeken op internet en je vind de oplossing:
https://www.winhelponline...-admin-privileges-rescue/

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:13

g0tanks

Moderator CSA
Voor verkoop kan je denk ik beter Windows resetten dan gaan klooien met accounts: https://www.pcmag.com/how-to/factory-reset-windows-10

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrotterdam
Dank voor uw reactie,
maa helaas...
als ik voorbeeld volg en ik bij Administrator het vinkje 'Account is uitgeschakeld' weghaal en dan wil 'Toepassen' en/of OK krijg ik melding Toegang geweigerd.

Weet u wellicht mogelijke oorzaak/oplossing?

mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:00
Voor verkoop kan je beter een schone nieuwe Windows installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
alexrotterdam schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:01:
[...]

Dank voor uw reactie,
maa helaas...
als ik voorbeeld volg en ik bij Administrator het vinkje 'Account is uitgeschakeld' weghaal en dan wil 'Toepassen' en/of OK krijg ik melding Toegang geweigerd.

Weet u wellicht mogelijke oorzaak/oplossing?

mvg
Er worden meerdere oplossingen gegeven.

Heb je ingelogd met "built-in Administrator account via Safe Mode" zoals in de eerste methode en dan vanaf de command line werken?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexrotterdam
Allen dank!

inmiddels met nieuwe installatie opgelost.
Pagina: 1