Windows server netwerk met domain controller overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniemerd
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-09 13:33
Mede techneuten,

Thuis draait al het netwerk via een ISP modem in combinatie met een windows server en een domain controller (i.v.m. klein kantoor netwerk). Als voorbeeld gebruik even de IP reeks 10.0.150.0 - 254.

Nu heb ik een Ubiquiti dream machine pro aangeschaft die ik wil gebruiken als router. Dan moet ik eerst het modem laten omzetten naar bridge mode door de provider (mag ik niet zelf doen blijkbaar 8)7). Maar dan is de vraag of de ubiquiti dream machine pro een vlan 150 aan kan maken met de IP reeks 10.0.150.0 - 254 en waar dan de DHCP en DNS functies vanuit ubiquiti uitstaan (dit gaat de windows server dan overnemen). Nu is windows server erg vervelend om een IP adres aan te passen (DHCP scope en DNS server) en wil ik dit graag voorkomen.

Kan dit gewoon of denk ik te simpel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:06
Waarom wil je die Ubiquiti gebruiken als router? Die wil je toch gebruiken als PoE switch voor je camera's?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniemerd
Ik heb ook een ubiquiti standard 48 PoE switch erbij gehaald, die ga ik gebruiken voor camera's en AP's. Alleen ik wil graag af van ons huidige modem en de dream machine gebruiken als router en firewall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat voor modem en verbinding heb je van je ISP? Verder maak een tekening van je net werk ontwerp dat verheldert de zaak enorm, voor jezelf en voor ieder ander.

[ Voor 54% gewijzigd door Frogmen op 18-11-2023 13:13 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:17
Ja je kan een vlan 150 aanmaken. Deze als host in de 10.0.150.0/24 reeks geven en vervolgens de DHCP server uit zetten.
Is ongeveer 1 minuut werk.

Maar is hiermee ook je vraag beantwoord?

[ Voor 0% gewijzigd door ewoutw op 18-11-2023 13:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniemerd
Nu deels wel, bedankt.

maar nu heb ik alleen nog de vraag of het geen problemen geeft als ik dus eigenlijk van netwerk en gateway wissel binnen het netwerk van de windows server. Dus dat de IP reeks eigenlijk hetzelfde blijft en windows server nog steeds blijft werken alsof er niets is gebeurt?

Want dan wil ik een deel van de 48 PoE switch puur gebruiken voor het kantoor netwerk met VLAN 150 en de rest van de poorten op een anders VLAN voor camera's en AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniemerd
Update : Ja het kan! :)
Pagina: 1