Mede techneuten,
Thuis draait al het netwerk via een ISP modem in combinatie met een windows server en een domain controller (i.v.m. klein kantoor netwerk). Als voorbeeld gebruik even de IP reeks 10.0.150.0 - 254.
Nu heb ik een Ubiquiti dream machine pro aangeschaft die ik wil gebruiken als router. Dan moet ik eerst het modem laten omzetten naar bridge mode door de provider (mag ik niet zelf doen blijkbaar
). Maar dan is de vraag of de ubiquiti dream machine pro een vlan 150 aan kan maken met de IP reeks 10.0.150.0 - 254 en waar dan de DHCP en DNS functies vanuit ubiquiti uitstaan (dit gaat de windows server dan overnemen). Nu is windows server erg vervelend om een IP adres aan te passen (DHCP scope en DNS server) en wil ik dit graag voorkomen.
Kan dit gewoon of denk ik te simpel
Thuis draait al het netwerk via een ISP modem in combinatie met een windows server en een domain controller (i.v.m. klein kantoor netwerk). Als voorbeeld gebruik even de IP reeks 10.0.150.0 - 254.
Nu heb ik een Ubiquiti dream machine pro aangeschaft die ik wil gebruiken als router. Dan moet ik eerst het modem laten omzetten naar bridge mode door de provider (mag ik niet zelf doen blijkbaar

Kan dit gewoon of denk ik te simpel