Ik heb een uitdaging op routing gebied. Ik dacht dat ik er wel genoeg van wist, maar kennelijk kom ik er zelfs met Google en ChatGPT niet uit. Situatie is hieronder geschetst.
/f/image/LHL2CD9K1c4dxcM1GUJOfTCK.png?f=fotoalbum_large)
Ik wil Node-RED gaan gebruiken in m'n Home Automation. Daarvoor moet ik kennelijk (en ook omdat ik dat eigenlijk sowieso graag wil) via SSL mijn Home Assistant kunnen bereiken. Daarvoor heb ik een eigen domein die ik via de DNS-settings van Google Domains heb laten verwijzen naar mijn externe IP-adres van Ziggo. Via DNS Lookup tools heb ik geverifieerd dat deze goed staat ingesteld.
Wat heb ik nu ingeregeld:
Pingen op IP-adres B, D en E geeft wel response. (C uiteraard niet, which is fine)
Webbrowser op IP-adres A port 80, 443, 8123 geeft geen response.
Ik doe kennelijk iets heel doms. Iemand tips wat ik nog eens kan proberen? Echt raketwetenschap moet dit niet zijn.
/f/image/LHL2CD9K1c4dxcM1GUJOfTCK.png?f=fotoalbum_large)
Ik wil Node-RED gaan gebruiken in m'n Home Automation. Daarvoor moet ik kennelijk (en ook omdat ik dat eigenlijk sowieso graag wil) via SSL mijn Home Assistant kunnen bereiken. Daarvoor heb ik een eigen domein die ik via de DNS-settings van Google Domains heb laten verwijzen naar mijn externe IP-adres van Ziggo. Via DNS Lookup tools heb ik geverifieerd dat deze goed staat ingesteld.
Wat heb ik nu ingeregeld:
- In modem Ziggo ConnectBox port forwarding ingesteld zodat port 80 en 443 naar IP-adres C wordt doorgestuurd (naar de router dus)
- In router port forwarding ingesteld zodat port 80 en 443 verkeer wordt doorgestuurd naar IP-adres E (Home Assistant) op de juiste port: 8123
Pingen op IP-adres B, D en E geeft wel response. (C uiteraard niet, which is fine)
Webbrowser op IP-adres A port 80, 443, 8123 geeft geen response.
Ik doe kennelijk iets heel doms. Iemand tips wat ik nog eens kan proberen? Echt raketwetenschap moet dit niet zijn.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.