Problemen met onredelijke kosten door Youfone - Zoek hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncox
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-12-2023
Hallo allemaal,

Ik ben onlangs tegen een probleem aangelopen met de telecomprovider Youfone. Het probleem baart me zorgen en daarom zoek ik hier enkele adviezen en hulp.

Op mijn recente factuur werd ik beschuldigd van het verzenden van 48 sms'jes naar een niet-bestaand nummer, 8623. Wat me nog meer verontrust, is dat Youfone dit nummer onterecht heeft geïdentificeerd als een buitenlands nummer, waardoor het factuurbedrag driemaal zo hoog is als normaal. Ik ben gedwongen extra kosten te betalen, in totaal €14,4. In mijn sms-gegevens vind ik echter geen enkele communicatie met dit nummer en ik ben hier volledig onbewust van.

Belangrijk om te vermelden:

Het nummer 8623 bestaat niet en komt niet voor in mijn sms-records. Ik heb geen enkele vorm van communicatie met dit nummer gehad.
Ik gebruik een niet-gejailbreakte iPhone en loop geen risico op Flubot of vergelijkbare bedreigingen.
Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice van Youfone, maar tot nu toe heb ik geen bevredigende oplossing gekregen. Ze weigeren mijn geld terug te betalen, wat me zeer teleurstelt.

Ik heb uw advies nodig voor de volgende vragen:

Welke manieren zijn er in Nederland om effectief een klacht in te dienen tegen een telecomprovider, vooral als het gaat om onredelijke kosten?
Zijn er vergelijkbare gevallen waarin mensen succesvol soortgelijke problemen hebben opgelost?
Is het de moeite waard om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende instantie (ACM)? Heeft iemand hier ervaring mee?
Als u enige ervaringen of suggesties heeft met betrekking tot klachten tegen telecomproviders, zou ik dat zeer op prijs stellen. Bedankt voor uw tijd en hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 21:53
als eerste kan ik mij niet voorstellen dat je gefactureerd wordt voor iets wat je niet hebt gedaan. Ik zou het toch zoeken in een app die iets verstuurd. Daarnaast vind ik dat je behoorlijk fel reageert en naar zware maatregelen grijpt.... om 14 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncox
107mb schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:15:
als eerste kan ik mij niet voorstellen dat je gefactureerd wordt voor iets wat je niet hebt gedaan. Ik zou het toch zoeken in een app die iets verstuurd. Daarnaast vind ik dat je behoorlijk fel reageert en naar zware maatregelen grijpt.... om 14 euro....
Bedankt voor je reactie. Het gaat niet alleen om het bedrag van €14, maar vooral om het onterecht beschuldigd worden van het verzenden van 48 sms'jes naar een niet-bestaand nummer. Het principe van eerlijke behandeling en transparantie is voor mij belangrijk. Ik hoop op een eerlijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 19:28

4POX

Everybody is wired

Eens in de zoveel tijd als ik loop te rommelen met mijn icloud instellingen stuurt mijn telefoon zonder dat ik het doorheb een sms naar een nummer in het buitenland. Dit gebeurt om te controleren of mijn 06 klopt voor imessage.

Kan dat de oorzaak zijn?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 20:24
Wat gebruik je meteen heftige woorden... "beschuldigd worden" op een factuur? Het is gewoon een factuur met wat (voor jou) onherkenbare kosten. Misschien een fout op de factuur, of misschien iets onbewust gedaan. Een factuur is geen boete en Youfone "beschuldigd" je nergens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncox
4POX schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:23:
Eens in de zoveel tijd als ik loop te rommelen met mijn icloud instellingen stuurt mijn telefoon zonder dat ik het doorheb een sms naar een nummer in het buitenland. Dit gebeurt om te controleren of mijn 06 klopt voor imessage.

Kan dat de oorzaak zijn?
Ja, Ik heb al contact opgenomen met de Apple-ondersteuning, en zij hebben bevestigd dat bij het aanpassen van mijn iCloud-instellingen het systeem mogelijk een sms naar een Brits telefoonnummer stuurt (ik heb deze gegevens gezien). Echter, zij herkennen het nummer 8623 niet.

Wat betreft de houding van Youfone, ben ik zeer teleurgesteld. Ze weigeren uit te leggen waarom ze 8623 als een buitenlands nummer identificeren en accepteren ook geen enkele mogelijke terugbetaling. Deze houding van onbegrip en weigering om het probleem op te lossen, is frustrerend voor de klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

simoncox schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:17:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het gaat niet alleen om het bedrag van €14, maar vooral om het onterecht beschuldigd worden van het verzenden van 48 sms'jes naar een niet-bestaand nummer. Het principe van eerlijke behandeling en transparantie is voor mij belangrijk. Ik hoop op een eerlijke oplossing.
Ik zou ervan uitgaan dat:
  • Het nummer wel bestaat of bestaan heeft; een betaalde sms-shortcode inrichten is zo gedaan
  • De provider niet verzint dat er berichten vanaf jouw telefoon zijn verstuurd
  • De berichten door een app op jouw telefoon, smartwatch of ander gekoppeld apparaat (eSIM?) wel degelijk zijn verstuurd
Stop met je vastbijten in het vermeende onrecht dat je wordt aangedaan en het aanvechten daarvan; probeer te zoeken naar een oorzaak en constructieve oplossing.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 11:24
Met wat zoeken zie ik wel dat 8623 gebruikt wordt om geautomatiseerde SMS-berichten mee te versturen, en zo te zien heeft een Apple telefoon opties om een auto-reply te laten sturen op een ontvangen bericht.

Eventueel ligt daarin de sleutel van het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncox
Vincm schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:30:
Wat gebruik je meteen heftige woorden... "beschuldigd worden" op een factuur? Het is gewoon een factuur met wat (voor jou) onherkenbare kosten. Misschien een fout op de factuur, of misschien iets onbewust gedaan. Een factuur is geen boete en Youfone "beschuldigd" je nergens van.
Bedankt voor je reactie. Mijn excuses als mijn woorden te sterk overkwamen. Mijn verbazing kwam voort uit de factuur waarop stond dat ik binnen één dag 48 sms'jes naar een niet-bestaand nummer had gestuurd. Ik hoop op verduidelijking en een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Tikje een drama queen voor €14 en gewoon een onbekende entry op je rekening…
En daar helemaal een nieuwe account voor aanmaken?

Het is waarschijnlijk een BE SMS scam waar je op één of andere manier ingetrapt bent.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 18-11-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

wian_gn schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:33:
Met wat zoeken zie ik wel dat 8623 gebruikt wordt om geautomatiseerde SMS-berichten mee te versturen, en zo te zien heeft een Apple telefoon opties om een auto-reply te laten sturen op een ontvangen bericht.

Eventueel ligt daarin de sleutel van het antwoord.
Verander de URL eens naar 8622? Dat is een scamsite.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simoncox
CodeCaster schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:33:
[...]

Ik zou ervan uitgaan dat:
  • Het nummer wel bestaat of bestaan heeft; een betaalde sms-shortcode inrichten is zo gedaan
  • De provider niet verzint dat er berichten vanaf jouw telefoon zijn verstuurd
  • De berichten door een app op jouw telefoon, smartwatch of ander gekoppeld apparaat (eSIM?) wel degelijk zijn verstuurd
Stop met je vastbijten in het vermeende onrecht dat je wordt aangedaan en het aanvechten daarvan; probeer te zoeken naar een oorzaak en constructieve oplossing.
Dank je wel voor je advies, ik zal het in overweging nemen en proberen een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simoncox
Anoniem: 1986520 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:33:
Tikje een drama queen voor €14 en gewoon een onbekende entry op je rekening…
En daar helemaal een nieuwe account voor aanmaken?

Het is waarschijnlijk een BE SMS scam waar je op één of andere manier ingetrapt bent.
Haha, inderdaad! Voor €14 en een raadselachtige vermelding op mijn rekening, ga ik geen nieuwe account aanmaken. Bedankt voor de humor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft een mobiele provider. Dus schopje naar TEL.
Pagina: 1