Vraag
Alle reacties
Bij ons in de badkamer zat ook zo'n een scheur. DE aannemer heeft de muur is strak getrokken, daarna over heen getegeld. Zit al nu weer zo'n 8 tot 10 jaar. Zie je niets van.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
En hoe kan je zeker zijn dat een nieuwe muur niet hetzelfde probleem zal hebben? De huidige muur heeft zich reeds gezet, en daar is een scheur bij ontstaan. In de basis gaat die scheur niet veel meer werken en heb je nu een stabielel basis om op te werken, met een nieuwe muur is het maar de vraag wat daar in het eerste jaar allemaal mee gaat gebeuren.dkdkdk schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:44:
@Groningerkoek Leidingen, douchekop, maar ook de wasbak. Maar gaat het dan later niet werken met kans dat tegels breken of voegen slecht worden?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Daar is speciale getordeerde wapening voor verkrijgbaar maar een strip gegalvaniseerd spijkerband werkt ook prima.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
edit: horizontaal en vertikaal omgedraaid
[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 18-11-2023 16:44 ]
Is deze er toevallig vanaf de achterkant op die plaats ingefreesd? Dat zou de scheur kunnen verklaren.
Hoewel ik hem dan eerder bij de linker (heet) zou verwachten. Maar misschien dat de leidingen andersom zitten?
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Omdat de tegelzetters tegenwoordig alleen tegels plakken op een vlakke wandmister_S schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:07:
Waarom ga je eerst stucen en dan tegelen?
Heb ik nu voorgesteld bij de tegelzetter. Hij vraagt of ik dan eerst een lange waterpas langs de wand kan houden.Makrolon schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:13:
Ik zou die muur helemaal niet stuccen, lijkt me vlak genoeg. Gewoon over tegelen met flexibele tegellijm. Dat vangt de werking beter op dan niet flexibele stuc er onder gaan smeren.
In een andere wand zit een scheur bij de electriciteitleiding die er in gefreesd is. Lijkt toch dat de scheuren door de werkzaamheden in het verleden zijn ontstaan.MaD_co schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:54:
Die verticale scheur komt precies uit bij de rechtse water aanaluiting in de muur.
Is deze er toevallig vanaf de achterkant op die plaats ingefreesd? Dat zou de scheur kunnen verklaren.
Hoewel ik hem dan eerder bij de linker (heet) zou verwachten. Maar misschien dat de leidingen andersom zitten?
Hoe zou je het repareren?twain4me schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:19:
Is de vertikale scheur rond dat rare randje (4 stenen hoog) ook zichtbaar aan de andere kant? die horizontale scheur is zo spannend niet maar als verticaal door en door is heb je geen hechting meer tussen de blokken in de wand en zou ik er niet overheen tegelen en het eerst repareren (of vervangen)
ik had vertikaal en horizontaal omgedraaid
vol knallen met pur/steenlijm kan
Je ziet gewoon de blokken zitten, dus kan me echt niet voorstellen dat ie niet vlak genoeg is.dkdkdk schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:33:
[...]
Heb ik nu voorgesteld bij de tegelzetter. Hij vraagt of ik dan eerst een lange waterpas langs de wand kan houden.
Welk formaat tegels komen er op?
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Wat is het volgende? Plak ze er al tegen en wij zullen komen voegen?
Zoek een Pool of Oekraïner (jawel, die werken ook legaal), die draaien hun hand niet om voor zoiets. De ondergrond van mijn vloer had 2cm verschil en dit hebben ze tot op de mm er uit gekregen!
[ Voor 41% gewijzigd door Ligone op 18-11-2023 17:25 ]
30x60Makrolon schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:05:
[...]
Je ziet gewoon de blokken zitten, dus kan me echt niet voorstellen dat ie niet vlak genoeg is.
Welk formaat tegels komen er op?
Als ie met dat formaat niet op deze wand kan tegelen zou ik inderdaad een andere zoeken...
Als t de douchehoek is en je twijfelt er over zou je of de hele wand in de kimpasta kunnen zetten of eerst een vlakke dunne laag tegellijm er overheen kunnen zetten.
Is het een oude scheur? Want als hij nog werkt kan dat je tegelwerk wel gaan beschadigen denk ik.
Zo scherp als een voetbal!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als alternatief kun je vragen of je tegelzetter nog het oude ambacht beheerst van tegels zetten in de specie. Dan hoef je niet te laten strak zetten eerst en doe je het vlak zetten en tegels plaatsen in stap. Ken nog maar weinig tegelzetters die dit (kunnen) doen tegenwoordig.
@Mad_Manic Waarom zou het volgens jou niet kunnen?Mad_Manic schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:16:
Deze muur kan zo niet betegeld worden. Laten stucen met cementgebonden pleister (geen gips) en dan laten tegelen met tegellijm.
Als alternatief kun je vragen of je tegelzetter nog het oude ambacht beheerst van tegels zetten in de specie. Dan hoef je niet te laten strak zetten eerst en doe je het vlak zetten en tegels plaatsen in stap. Ken nog maar weinig tegelzetters die dit (kunnen) doen tegenwoordig.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
een scheur kan erger worden eo gaan werken. gewoon repareren, en waterdicht stucen.dkdkdk schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:37:
@Hackus Er moest veel gebeuren in het huis. Ja, de muren zijn nog niet gedaan. Meerdere mensen geven aan dat deze muur gemakkelijk direct betegeld kan worden, maar de laatste reactie zegt 'absoluut niet'. Ik ben zeer benieuwd waarom.
Leidingen in de muur kun je aansmeren en de muur verder stucen. tegels lijmen op strakke muur geeft beter resultaat