Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn vraag
Ik zoek al jaren betaalbare en compacte device (sporthorloge of media speler) met spotify offline en Bluetooth. Met sporten wil ik geen mobiel mee. In de broekzak zou kunnen maar op de pols lijkt me nog beter Ik gebruik veel muziek dus een SD uitbreiding zou ideaal zijn.

De features van Garmin zijn overkill dus ik wil geen 500 eu betalen en zoek iets voor max 200.

Ik gebruik Spotify en Bluetooth oortjes. Basic.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een Samsung Galaxy Smartwatch 46mm gekocht die, op papier, kan wat ik wil. Maar het werkt niet goed genoeg. De interface is traag en niet al mijn playlists zijn zichtbaar (ik heb er heel veel). Geen idee welke selectie Samsung kiest op het kleine display. Lijkt willekeurig. Het offline sync proces loopt regelmatig vast ook. Dus doet niet wat ik wil in de praktijk.

Ik heb ook een Hiby R2 speler maar die heeft weer alleen SD en geen Spotify. En die moet uit de zak om bediend te worden.

Dit moeten toch meer mensen willen?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:33
Ik heb dezelfde zoektocht gedaan en als simpele speler kwam ik uit op deze:

Mighty vibe

https://bemighty.com/products/mighty-vibe

Klein schermpje had het voor mij afgemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ja deze ken ik. De opslag is laag met 8GB en ik mis ook een scherm. Dit lijkt me onvoldoende praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Bij de Mighty Vibe wordt gesproken welke playlist je luisterd in plaats van een scherm.

Ben bang dat je verder onder de 200 niet echt opties hebt.

Dan kom je op de android audio players of de dure walkmans. Maar dan kun je net zo goed een oude telefoon gebruiken en deze als basis player.

Heb zelf ook een Hiby R2 II, maar dan moet je al naar tidal voor streaming, zelfde met de Shanling M1s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Ik gebruik een polsarmband met klittenband waar de mobiel in kan. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
[b]Bennitos schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:06:[/b

Ben bang dat je verder onder de 200 niet echt opties hebt.
Ja maar wat dan wel? Zelfs als ik meer geld uitgeef vind ik weinig opties.

Vind net deze: Activo CT10

https://www.whathifi.com/reviews/activo-ct10

[ Voor 13% gewijzigd door koekeeghan op 19-11-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Daar heb je volgens mij ook het probleem dat je met losse apk's moet lopen prutsen op een oude android versie (7 volgens mij)

Ik had precies hetzelfde probleem. Als je de mighty niet wat vind kom je bij de dure android spelers waarbij je nog steeds moet sideloaden.

Zelf heb ik een garmin smartwatch maar optimaal vind ik dat ook niet. Mijn Hiby was een miskoop.

Uiteindelijk heb ik een oude telefoon voorzien van custom rom. Extra apps eraf gegooid.

App pinning gebruikt om de spotify app vast te zetten.

Was voor mij het goedkoopste en meest veelzijdig.

En anders heb je nog de onbekendere spelers op amazon maar hier zelf geen ervaring mee.
https://amzn.eu/d/eM9hsEx

[ Voor 9% gewijzigd door KernelPanic op 19-11-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
koekeeghan schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:32:
[...]

Ja maar wat dan wel? Zelfs als ik meer geld uitgeef vind ik weinig opties.

Vind net deze: Activo CT10

https://www.whathifi.com/reviews/activo-ct10
Ben je 300 euro kwijt, Zelfs als dit zou werken, vind je dit fijner sporten ten opzichte van een goedkope tweedehands mobiel die je tweedehands voor een paar tientjes kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:11
Garmin venu sq2 music? Is vrij regelmatig in de aanbieding, doet offline muziek. Heb die zelf en werkt echt prima. Let wel op dat je de music variant neemt en niet de reguliere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:34
Zat ook te denken aan de SQ music edition. Onder de €200,- echter wel maar 4gb.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ok, ik snap een tweedehands oude mobiel. Het doel voor mij is om GEEN mobiel te dragen omdat deze A. groot zijn en B. afleiden (zit ik weer op socials tijdens trainen).

Maar misschien kan ik Spotify pinnen idd of met software alle afleiding uitzetten.

Weet iemand een compact mobiel dat ik hiervoor kan inzetten? Qua formaat zou een Galaxy flip (wanneer hij dicht is) mooi zijn. Maar dat is een uniek formaat geloof ik.

Unihertz Jelly Star zou nog wel een optie zijn. Geen idee wat de performance is op zoiets.

[ Voor 23% gewijzigd door koekeeghan op 21-11-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
https://www.unihertz.com/

Dit lijkt wel een prima optie. Voor 200 eu is het niet goedkoop maar wel compact met alle features (want Android).

Ik wil eigenlijk geen smartphone om afleiding te voorkomen maar het kan wel alles wat ik wil. Misschien kan ik met de software er een audio speler focussed ding van maken.

https://www.unihertz.com/...ar?variant=43998790484207

[ Voor 29% gewijzigd door koekeeghan op 26-11-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Ben ik enige die terug denkt aan een oude mp3 speler?
https://www.bol.com/nl/nl...gb-zwart/9200000019284087

Niet letterlijk deze pakken, maar puur ter illustratie.

[ Voor 61% gewijzigd door 99ruud99 op 26-11-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Die heb ik ook overwogen maar uiteindelijk niet gekocht omdat ik nog een oude telefoon had liggen.

Ga ook niet graag altijd met telefoon op pad vanwege de afleiding, maar omdat er geen sim inzit heb ik geen internet onderweg en valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Een mp3 speler die ook streaming kan maar verder niets die zou ik ook graag zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Het ging juist om gedownloade Spotify, dus geen streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
99ruud99 schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:38:
Het ging juist om gedownloade Spotify, dus geen streaming.
Je kan toch geen muziek downloaden van spotify en hierop zetten? Dan zou spotify meewerken aan de verspreiding van materiaal waar copyright op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
99ruud99 schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:36:
Ben ik enige die terug denkt aan een oude mp3 speler?
Nou ik verlang nog weleens terug naar de m'n iPod met 100gb.

Maar als ik iets groots neem zou ik een LG V60 kopen (200 eu op ebay) of m'n iBasso DX200 meezeulen.

Zo'n V60 is nog wel een prima optie naar veels te groot voor sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:07
Ik zelf ben ook op zoek naar een compact mp3 speler die het liefst offline spotify doet. Ze hebben nu de Might 3, zonder scherm weliswaar, en dat ziet er goed uit.

Lees alleen of hele positieve reviews of hele negatieve (amazon). Dus ben een beetje huiverig om te bestellen.
Daarnaast slechte ervaringen met wegvallende bluetooth connecties ;)

@koekeeghan - heb je ooit een oplossing gevonden?

[ Voor 19% gewijzigd door kwdtje op 07-02-2024 17:43 ]

• koekeeghan
Hi. Nee ik heb nog steeds niet wat ik zoek. De Unihertz Jelly Star komt denk ik meest in de buurt. Overweeg die te kopen. Maar is toch weer een telefoon. Totaal onbekend merk ook voor mij. En had liever iets plats gewild.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:07
Als de voornaamste/enige reden om geen telefoon te willen is dat je je niet wilt laten afleiden door socials, dan installeer je die toch gewoon niet op die telefoon? Of je zet hem in vliegtuigstand? Of denk ik nou te simpel?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb al sinds 2017/2018 de Garmin 645music, super fijn horloge en batterijduur na al die jaren nog uitstekend.

Deezer en Spotify kunnen offline.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 29-02-2024 21:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
migchiell schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:23:
Als de voornaamste/enige reden om geen telefoon te willen is dat je je niet wilt laten afleiden door socials, dan installeer je die toch gewoon niet op die telefoon? Of je zet hem in vliegtuigstand? Of denk ik nou te simpel?
Ja alleen het formaat van moderne telefoons los je hier niet mee op. En dit werkt in de praktijk niet echt. Mensen nemen niet voor niets dedicated offline devices als een remarkable, muziekspeler of ebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
Ik snap dat je geen mobiel bij je wilt hebben... Maar als hardlopen je sport is... Er zal je maar iets overkomen en je hebt geen telefoon bij je..

Of als fitness je sport is.. Progressie tracken en werken met een schema zijn dan juist belangrijk.

Bij nader inzien snap ik toch niet waarom je geen telefoon bij je wilt hebben.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:43
Garmin Vivoactive 4S refurbished is met garantie nog wel te krijgen onder de 200.

Heb hem zelf al jaren en voldoet nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Devian schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:52:
Ik snap dat je geen mobiel bij je wilt hebben... Maar als hardlopen je sport is... Er zal je maar iets overkomen en je hebt geen telefoon bij je..

Of als fitness je sport is.. Progressie tracken en werken met een schema zijn dan juist belangrijk.

Bij nader inzien snap ik toch niet waarom je geen telefoon bij je wilt hebben.
Omdat het irritant is. Je zeult een blokje mee wat je niet nodig hebt. Niets is lekkerder dan kaal rennen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:43
Devian schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:52:
Ik ben misschien een dinosaurus. Maar hoe heerlijk is het om een rondje te gaan rennen zónder dat je gestoord kan worden door een telefoon (notificatie).

Wanneer ik aan hardlopen doe (sporadisch, ben een fietser) neem ik nooit een telefoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
Dix0r schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:26:
[...]

Ik ben misschien een dinosaurus. Maar hoe heerlijk is het om een rondje te gaan rennen zónder dat je gestoord kan worden door een telefoon (notificatie).

Wanneer ik aan hardlopen doe (sporadisch, ben een fietser) neem ik nooit een telefoon mee.
Misschien ben ik ook een dinosaurus, maar ik heb gewoon standaard alle notificaties uitstaan. Tenzij ik gebeld word. De rest zie ik wel op het moment dat ik het wil zien. Niet op het moment dat het binnenkomt.

Je zult de eerste niet zijn die een hartaanval krijgt, ik hou hem lekker bij me.

Met zo'n bovenarm band om zit hij ook niet in de weg. Je kunt ook je DoNotDisturb aanzetfen voor de periode dat je sport.

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1