Vraag

• rvdwetering76
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-05-2024
Mijn vraag
Hallo allemaal.
Ik heb in de gang een dubbel stopcontact met 0 en fase nu is het volgende probleem.

Buiten bij voordeur hang een lamp die naar een ip65 attema doos gaat. Deze lamp is middels wago gekoppeld aan de kabel die naar binnen boven plafond gaat.

Als ik de buitenlamp loskoppel dan heb ik binnen op stopcontact in gang maar 0,70v, koppel ik de lamp buiten weer aan de kabel die via buitendoos naar binnen gaat dan heb ik weer 230v op stopcontact.

Alle hulp 🤗
...

Alle reacties

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:41
Staan ze niet in serie?

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-10 12:24
Wat voor bedrading/kleuren heb je in die Attema doos?
Wat voor bedrading/kleuren heb je achter/in je WCD?
(Even naar voren halen dus)

• rvdwetering76
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-05-2024
Vanuit attema doos zwart/blauw naar binnen boven plafond. In wcd alleen bruin blauw

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:34
Heeft de buitenlamp een schakelaar? En werkt deze dan niet alleen voor de buitenlamp maar ook voor het stopcontact? Ofwel eigenlijk wat @The Fatal zegt?

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-10 12:24
rvdwetering76 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:35:
Vanuit attema doos zwart/blauw naar binnen boven plafond. In wcd alleen bruin blauw
Dan heb je er nog minimaal 1 andere doos tussen zitten, tijd om die open te halen.

Het is een huisinstallatie oftewel zolang je in staat bent om je bedrading te volgen ben je altijd in staat om dit soort dingen op te lossen.

Openhalen / volgen /schema tekenen en dan komt je vanzelf je probleem tegen.

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:34
Groningerkoek schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:39:
[...]

Dan heb je er nog minimaal 1 andere doos tussen zitten, tijd om die open te halen.

Het is een huisinstallatie oftewel zolang je in staat bent om je bedrading te volgen ben je altijd in staat om dit soort dingen op te lossen.

Openhalen / volgen /schema tekenen en dan komt je vanzelf je probleem tegen.
Bruin/Blauw zou voeding moeten zijn (dus logisch voor ongeaard stopcontact).
Zwart/Blauw is geschakelde fase.
Ofwel: ergens zou een schakelaar moeten zitten of heeft een schakelaar gezeten (die later is kortgesloten en achter stucwerk is weggewerkt? En wellicht wel ter plaatse van het huidige stopcontact?)

Ervan uitgaande dat ze in serie geplaatst zijn : kijk even achter het stopcontact hoe de bedrading daar zit aangesloten...
Pagina: 1