Toon posts:

hoe in ms-dos6.22 een font uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb een nieuw font gemaakt en de ascii tabel een beetje gewijzigt zodat nu op alt+128 het euro teken zou moeten staan. Maar nu is mijn vraag hoe ik kan zorgen dat msdos 6.22 deze font gebruikt en hoe kan ik hem dan weer uploaden naar de printer.
Het is namelijk heel belangrijk dat het Euro teken beschikbaar is in ms-dos want het word toch nog veel gebruikt maar een patch heb ik nergens kunnen vinden.
Daarom, als je kan. Help mij alsjeblieft

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan of wil helpen????
Of me in ieder geval wil zeggen of het mogelijk is of niet en dat kan onderbouwen.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Font op scherm is natuurlijk een heel ander verhaal als op de printer. Op het scherm is het redelijk simpel te doen, ben het iig wel eens tegengekomen. Kijk naar int10h in de Ralph Browns interrupt list, of naar de adressen in ports.lst die ook van Ralph Brown is.

Naar de printer toesturen is weer een heel ander verhaal, dat zal voor elke printer weer anders zijn. Probeer informatie daarover te krijgen bij de producent van je printer, en wie weet kun je iets dergelijks schrijven..

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zoiets ? :
code:
1
2
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is dus dat ik het als eerste standaard in MS-DOS wil hebben zodat je het gewoon kan zien ( het Euro teken) ik heb met Fontstar een font gemaakt en dat aangepast zodat op alt + 128 het euro teken word geladen maar die slaat ie op als Euro.FNT nu weet ik dus niet hoe ik dat in kan stellen in ms-dos dat ie die ascii tabel gebruikt in plaats van die standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand me uitleggen hoe ik het moet doen of waar ik informatie erover kan vinden???
Pagina: 1