Ik heb een Google Pixel 8 Pro gekocht in de outlet bij een niet nader genoemde webwinkel. De verkoper verkocht deze telefoon als 'als nieuw' en kostte €1124. Betaald via iDeal. Bij het openen van het pakket bleek de telefoon een kras op het scherm te hebben:

Niet acceptabel.
Ik heb de telefoon daarom ook retour gemeld. De verkoper beweert echter bij hoog en bij laag dat de kras er niet op zat. De telefoon was vrij van schade en daarom verkocht als 'als nieuw'. Long story short: ik zou zelf de kras hebben gemaakt en daarom willen ze 20% van de prijs inhouden, 225 euro.
Uiteraard ga ik daar niet akkoord mee.
Kort samengevat:
- 22 oktober een telefoon uit de outlet besteld
- 24 oktober is het toestel geleverd
- 5 november is mijn oude telefoon verkocht
- 5 november heb ik de telefoon uitgepakt, oude telefoon was niet eerder verkocht
- 5 november heb ik de kras geconstateerd
- 5 november heb ik besloten de telefoon te retourneren
- 5 november is de telefoon als retour aangemeld
- 7 november vraagt Verkoper of het gaat om een retour of reparatie
- 8 november heb ik aangegeven dat het gaat om een retour
- 9 november ontvangt Verkoper de telefoon retour
- 14 november meldt Verkoper de kras en rekent mij hiervoor 20% kosten aan
- 14 november heb ik dit afgewezen en het volledige bedrag terug gevraagd
- 15 november herhaalt Verkoper haar voorstel
- 15 november herhaal ik mijn wens voor een volledige terugbetaling
- 16 november herhaalt Verkoper haar voorstel
- 16 november herhaal voor de laatste keer ik mijn wens voor een volledige terugbetaling. Ik vraag of ze bewijs hebben, dat de telefoon zonder kras is verstuurd.
- 17 november mailt verkoper dat ze de telefoon met kras hebben ontvangen. Dat was niet de vraag
Kortom, patstelling.
Hoe kan ik het beste dit oplossen? Ik weiger om de 225 euro in te houden. Ook hoef ik het toestel niet nog een keer ontvangen.
Webwinkel is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg, ik heb via die weg inmiddels een klacht ingediend. Via die weg heeft de verkopende partij een bericht ontvangen, begrijp ik. Ik verwacht daar niet veel van.
Ik ontvang graag tips, advies en kritische vragen.

Niet acceptabel.
Ik heb de telefoon daarom ook retour gemeld. De verkoper beweert echter bij hoog en bij laag dat de kras er niet op zat. De telefoon was vrij van schade en daarom verkocht als 'als nieuw'. Long story short: ik zou zelf de kras hebben gemaakt en daarom willen ze 20% van de prijs inhouden, 225 euro.
Uiteraard ga ik daar niet akkoord mee.
Kort samengevat:
- 22 oktober een telefoon uit de outlet besteld
- 24 oktober is het toestel geleverd
- 5 november is mijn oude telefoon verkocht
- 5 november heb ik de telefoon uitgepakt, oude telefoon was niet eerder verkocht
- 5 november heb ik de kras geconstateerd
- 5 november heb ik besloten de telefoon te retourneren
- 5 november is de telefoon als retour aangemeld
- 7 november vraagt Verkoper of het gaat om een retour of reparatie
- 8 november heb ik aangegeven dat het gaat om een retour
- 9 november ontvangt Verkoper de telefoon retour
- 14 november meldt Verkoper de kras en rekent mij hiervoor 20% kosten aan
- 14 november heb ik dit afgewezen en het volledige bedrag terug gevraagd
- 15 november herhaalt Verkoper haar voorstel
- 15 november herhaal ik mijn wens voor een volledige terugbetaling
- 16 november herhaalt Verkoper haar voorstel
- 16 november herhaal voor de laatste keer ik mijn wens voor een volledige terugbetaling. Ik vraag of ze bewijs hebben, dat de telefoon zonder kras is verstuurd.
- 17 november mailt verkoper dat ze de telefoon met kras hebben ontvangen. Dat was niet de vraag

Kortom, patstelling.
Hoe kan ik het beste dit oplossen? Ik weiger om de 225 euro in te houden. Ook hoef ik het toestel niet nog een keer ontvangen.
Webwinkel is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg, ik heb via die weg inmiddels een klacht ingediend. Via die weg heeft de verkopende partij een bericht ontvangen, begrijp ik. Ik verwacht daar niet veel van.
Ik ontvang graag tips, advies en kritische vragen.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021