Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Voetventiel radiator met kenmerk ‘OV’

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bartholomeos
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-04-2024
Mijn radiator in de badkamer wordt matig warm terwijl het voetventiel goed warm wordt en ook veel warmte doorstuurt via het voetventiel. Ik merk dat omdat zelfs de tegelvloer waar de aan-en afvoer door heen gaat ook goed warm wordt.

Ik wil graag weten of de bouwer wel het juiste voetventiel heeft geplaatst (1-pijps vs 2-pijps). Want zelfs als de radiator gesloten wordt door de thermostaatknop blijft het ventiel zelf flink warm. Er staat OV op het ventiel. Weet iemand waar dit voor staat en wat voor soort ventiel dit is?

Als ik Google vindt ik geen relevante hits op de combinatie OV en voetventiel. Helemaal niet of het dan 1-pijps ventiel of 2-pijpen is

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het 1-pijps is kan je de bypass in het ventiel instellen dat deze wat meer tegendruk heeft zodat er meer door je verwarming gaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:30
OV = merkmarkering van het merk Oventrop.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:58
paar foto,s zouden zeker helpen. bij sommige moet een stromingsbuis in aanvoer of retour.
en er zijn paar 100 onder blokken dus geen idee of dat de bouwer de juiste erin heeft gezet.
dan moet je je eigen geen verdiepen in 1 pijps en tweepijs systemen.
bij 1 pijps staat er 0,5 op. of 50% dat is dus de afgifte aan de radiator en de doorstroming.
bij 2 pijps staat er een 1 op. dat betekent alles naar de radiatoren toe gaat.