Mijn vraag
Hallo,
Deze pc heb ik nu ongeveer een jaar en bij bepaalde spellen sluit hij uit. De pc valt direct uit, de ram blijft licht geven maar de pc start niet meer op. Deze moet ik eerst aan de achterkant opnieuw aan- en uitzetten voordat hij weer wilt opstarten.
Ik heb gekeken in de foutmelding bij Windows, maar die geeft van te voren niets aan, alleen dat de pc verkeerd is afgesloten tijdens het opneiuw opstarten.
De voeding heb ik eenmaal vervangen, hier zit nu in: Prime ultra 850 Gold.
Volgensmij wel de bestaande kabels herbruikt en opnieuw aangesloten aan de nieuwe voeding.
Voor spellen als The Forest valt hij bij het begin op normale settings/graphs uit. Als ik de settings op de laagste stand hou blijft hij doorgaan totdat ik in een cave kwam waarbij hij meer moet laden en dan valt hij weer uit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
UserBenchmarks:
CPU: AMD Ryzen 7 5800X - 106.5%
GPU: Nvidia RTX 3080-Ti - 210.4%
SSD: Samsung 870 EVO 1TB - 111.8%
RAM: Corsair CMG16GX4M2E3200C16 4x8GB - 94.7%
MBD: MSI MAG B550 TOMAHAWK (MS-7C91)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Voeding vervangen.
Koeling op alle 2 de standen geprobeert, dat hij automatisch koelt en via het moederboard laat denken.
Nieuwste drivers voor processor en kaart staan erop, nieuwste Windows 11 ook.
Iemand die hier misschien meer over weet?
Hallo,
Deze pc heb ik nu ongeveer een jaar en bij bepaalde spellen sluit hij uit. De pc valt direct uit, de ram blijft licht geven maar de pc start niet meer op. Deze moet ik eerst aan de achterkant opnieuw aan- en uitzetten voordat hij weer wilt opstarten.
Ik heb gekeken in de foutmelding bij Windows, maar die geeft van te voren niets aan, alleen dat de pc verkeerd is afgesloten tijdens het opneiuw opstarten.
De voeding heb ik eenmaal vervangen, hier zit nu in: Prime ultra 850 Gold.
Volgensmij wel de bestaande kabels herbruikt en opnieuw aangesloten aan de nieuwe voeding.
Voor spellen als The Forest valt hij bij het begin op normale settings/graphs uit. Als ik de settings op de laagste stand hou blijft hij doorgaan totdat ik in een cave kwam waarbij hij meer moet laden en dan valt hij weer uit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
UserBenchmarks:
CPU: AMD Ryzen 7 5800X - 106.5%
GPU: Nvidia RTX 3080-Ti - 210.4%
SSD: Samsung 870 EVO 1TB - 111.8%
RAM: Corsair CMG16GX4M2E3200C16 4x8GB - 94.7%
MBD: MSI MAG B550 TOMAHAWK (MS-7C91)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Voeding vervangen.
Koeling op alle 2 de standen geprobeert, dat hij automatisch koelt en via het moederboard laat denken.
Nieuwste drivers voor processor en kaart staan erop, nieuwste Windows 11 ook.
Iemand die hier misschien meer over weet?