In mijn badkamer hebt ik vloerverwarming op de retour van de handdoekradiator, maar die wordt niet warm. De radiator wel een beetje aan de aanvoerkant, maar de retourkant en de vvw blijven koud. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de doorstroming, aangezien de leidingen wat raar lopen. Ze komen namelijk via een stijgleiding een slaapkamer in, gaan dan op zo'n 10-15cm hoogte via een haakse bocht de hoek om, door de muur naar de badkamer en dan onder het bad weer naar beneden de vloer in. Zie ook onderstaand simplistisch schetsje, waarin de "bocht" aan de rechterkant dus boven de vloer zit.
Vermoedelijk zit er lucht in de "retourbocht" en heb ik daardoor geen doorstroming. Mijn installateur gaat daar een ontluchter op zetten om dit te voorkomen, maar kan pas eind december en ik zou graag eerder een warme badkamer willen. Heeft er daarom iemand een idee hoe ik eventuele lucht alvast uit die bocht/de vloer zou kunnen krijgen?
Vermoedelijk zit er lucht in de "retourbocht" en heb ik daardoor geen doorstroming. Mijn installateur gaat daar een ontluchter op zetten om dit te voorkomen, maar kan pas eind december en ik zou graag eerder een warme badkamer willen. Heeft er daarom iemand een idee hoe ik eventuele lucht alvast uit die bocht/de vloer zou kunnen krijgen?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC