Vakantie zuiden met 3 kinderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-04 20:18
Na aantal jaren naar België en Nederland willen we dit jaar in de zomervakantie richting het zuiden.
Met kleintjes 8, 6 en 4 jaar word dit hele uitdaging. Na 3 avonden google zie ik weinig verschil in prijs tussen vliegen en met de auto gaan. Zodra je een hotels / apartement of huisje of campingwagen zoekt met een glijbaan + redelijk ruimte kamer ( liefs 2 aparte ruimtes kinderen en ouders dan knalt de prijs wel fors omhoog.

Zijn er bij jullie tips welke reisorganisatie aanbiedingen heeft waar kids gratis, goedkoper of voor vast lage prijs meetellen.

tui be,de,nl, sunweb .... ga zo maar door neemt dan zijn er niet echt aanbiedingen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:07

Esumontere

Floep, banaan.

Als je een reis boekt via Tui, Sunweb, etc. dan betaal je inderdaad de hoofdprijs. Wat wil je; een camping met tent/caravan, of een huisje/appartement? Héél veel campings hebben blokhutten beschikbaar voor een stuk interessantere prijzen dan dat reisorganisaties ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Voorkeur gaat voor caravan of appartement. bij Hotels zie ik het probleem dat de kamer die betaalbaar zijn er klein zijn.

Verder is het fijn om een accommodatie te hebben waar glijbanen en kinderpools zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17
Gezien de focus op kosten kom je dan op een camping met stacaravan uit.

De keuze is daarin reuze.

Enige tip die ik kan geven is om bij aanbod van een grote aanbieder ook even bij de camping zelf te kijken en bij campings in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb in mijn hele leven nog nooit een pakketreis geboekt. Ik zou lekker zelf een accommodatie zoeken.
Meestal zoeken wij eerst een regio. Vervolgens via de website van de regio (touristenverband / vvv) een accommodatie zoeken. Tenslotte die accommodatie ook nog even dubbelchecken op Booking / eigen website / Google en vervolgens bij de beste deal boeken. (Beste deal hoeft overigens niet altijd beste prijs te zijn, soms is gratis annuleren ook wel fijn).

Wat zoek je overigens specifiek? "Zuiden" is nogal ruim ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 17-11-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Bedankt voor de info. Vooral regio waar strand is en leuke Boulevard met winkels en terras. Dit heb je vooral aan Costa brava, veel plekken in zuid Frankrijk en noord Italië. Met de auto plus overnachting wil ik Max 13 uur rijden vanuit Maastricht.

Dan stacaravan of appartement met minimaal 2 slaapkamers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-04 23:15
bjornricardo33 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:45:
Met de auto plus overnachting wil ik Max 13 uur rijden vanuit Maastricht.
Waarom ga je niet met de trein?
Dat lijkt mij voor de kinderen een groter avontuur dan 13 uur in een auto zitten.
Plus dat je zelf een stuk relaxter op plaats van bestemming aan komt.
Ja, het is meer uitzoekwerk en je moet best vaak overstappen, maar je kunt je reis ook deel uit laten maken van je vakantie, het uitstippelen van de route doe je samen en na de vakantie zijn die kinderen een hele mooie ervaring rijker.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:18

Theo

moederbord

ik zou sowieso met de auto gaan. Stel je gaat met het vliegtuig naar El Costa, waar je per bus naar je resort gaat dan zit je wel een beetje aan dat resort vast daar je geen vervoer hebt ter plekke.. Met je eigen auto reizen zorgt er iig voor dat je ook transport ter plekke hebt waardoor je ook meer kunt zien/doen dan wat er op de camping/resort te doen is. Of dat je bij een grote niet-toeristische supermarkt je boodschappen daar kunt doen..
Het scheelt ook qua kosten. Vliegticket is één ding, maar hoe kom je op Schiphol? Trein is duur, parkeren is onbetaalbaar en je laten brengen/halen van het vliegveld is ook niet gratis (5 man in je eigen auto is geen probleem, maar je laten halen/brengen door bijv je buurman/vader/neef vereist een wagen met 6 zitplaatsen, of twee auto's)

Ik zou als ik jou was gewoon in je beoogde gebied een rond gaan zoeken naar een camping waar je een chalet kunt huren. Dan is het verder niet zo spannend qua boeken. Je hebt dan het entertainment van de camping (zwembad, kindervermaak), een verblijf met 2(+) slaapkamers, een normale keuken en een auto voor de deur.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:07

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zoek eens op Eurocamp. Klant-en-klare tenten/ chalets op diverse campings. Ook in Frankrijk.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:14
Wat Theo zegt. En vakantie met drie kinderen in deze leeftijd is leuk wanneer de kinderen het leuk hebben. En dat is een camping met een bad, een veldje en een hoop andere kinderen. Voor jezelf fatsoenlijke stoelen en wat hobby-spullen mee en relaxen. Met een auto bij je kun je om de dag/twee dagen een uitstapje maken, afgewisseld met een relaxte dag op de camping.

De reis naar Z-Frankrijk of N-Spanje is 13 uur rijden, dat betekent een keuze voor een hele lange dag in de auto (met pauze om de ca. 2 uur) of een overnachting. Wanneer je met z'n tweeën kan rijden is die lange dag wel te doen, anders is overnachten veiliger. Voor kinderen voldoende vermaak mee in de auto (om het uur iets anders uit de grote verrassingszak) en verstandig eten & drinken (suikers vinden ze lekkerder, maar stuiterende kinderen in de auto is niet grappig. Dus komkommers, tomaatjes, broodjes, etc.).
Verwacht van de overnachting overigens niet te veel: je komt eind van de dag aan en vertrekt de volgende dag weer vroeg. Ik sliep op zo'n nacht vaak matig.

Wanneer het je te lang rijden is, in bijv. de Dordogne zijn ook mooie & leuke campings te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Geen idee welk budget je in je hoofd hebt, maar wij zijn de afgelopen >5 jaar met 3 kinderen naar verschillende campings in Italië geweest. Ik zou wel aanraden om wat verder door te rijden naar het midden / zuiden van Italië. Noord Italië (rondom Como) is er een veel grotere kans op slecht weer en hagelstenen zoals je op het nieuws voorbij ziet komen. Ook het gebied ten oosten van Venetië raad ik niet aan, gezien de vele muggen die daar zitten

Afhankelijk wat je zoekt en hoe lang je wilt gaan, bepaal je enigszins de prijs.
Ook qua accommodaties heb je vaak ruime keuze. Wil je 2 slaapkamers of 3 slaapkamers of toch liever een slaapbank in de woonkamer (persoonlijk voor mij een no go). Vergeet ook niet dat je toch veelal buiten bent, dus veel ruimte heb je niet echt nodig, ondanks dat het soms wel lekker is om te hebben.

Wel is Italië de afgelopen jaren erg duur geworden! Camping waar we 5 jaar geleden geweest zijn, heeft voor volgend jaar z'n prijzen bijna verdubbeld...
Campings in Italië hebben vaak een zwembad en een (simpele) waterglijbaan. Kinderen vermaken zich daar over het algemeen prima mee.

Afgelopen jaar voor het eerst naar Zuid Frankrijk geweest. Daar hadden we een huisje i.p.v. een stacaravan en waren qua kosten net zo veel kwijt... Moet wel eerlijk zeggen dat het zowel voor- als nadelen had om in een huisje te zitten. Het voordeel was dat we (veel) meer ruimte binnen hadden, meer luxe (vaatwasser, volwaardige keuken, grotere badkamer, ruimte in de slaapkamers om ook fatsoenlijk je kleding op te ruimen én ruimte over te houden. Het nadeel van een huisje was dat alles wat meer "gesloten" en op zich zelf was. We hadden een eigen tuin waardoor kinderen in de tuin bleven spelen en niet snel op zoek gingen naar andere kinderen. Uiteraard ontmoeten ze die wel bij het zwembad, maar dan bleef het ook rondom het zwembad hangen. Terwijl een camping vaak meer een open ligging heeft en je daardoor sneller contacten legt.

En over de reisafstand: Overweeg om onderweg lekker een overnachting te doen. Italië hebben we de eerste twee jaar ook in twee delen gereden, net gestopt voor de Zwitersere grens (bij het B&B Hotel Weil am Rhein/Basel). Lag voor ons redelijk op de route en ze hebben daar ook familie kamers, zodat je ook met 3 kinderen gewoon in een kamer kan overnachten. Afgelopen jaren hebben we echter de keuze gemaakt om in één keer te rijden. Voordeel is dat we beide rijden (alhoewel ik 90-95% rijd) en ik geen hekel heb aan auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-04 16:39
Zuid frankrijk of midden Italië is in ons geval (1 kind 6 jaar) even duur vliegen +lang parkeren van budget luchthaven als auto + tol kost (enkel brandstof). Kan me dus niet voorstellen dat je met zijn 5en goedkoper uit bent. Wellicht met hele goedkope vlucht van Maastricht zonder parkeren dat het om het even is.
Zou me dus vooral richten op auto vakantie.
Dan wellicht met tussen stop halverwege van een paar dagen. Dan kan je ook langer dan 13 uur verder kijken.
Voordeel van autovakantie is dat je daar ook lekker veel bewegingsvrijheid hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyriel85 op 20-11-2023 09:10 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Cyriel85 schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:09:

Voordeel van autovakantie is dat je daar ook lekker veel bewegingsvrijheid hebt.
Want een auto huren is geen optie? :p

@bjornricardo33, ik zou bij jezelf en bij je gezin te rade gaan wat een goede vakantie voor jullie maakt. Moet dat per se ver weg zijn (13 uur rijden klinkt namelijk niet heel ontspannen)? Zou het eventueel ook dichterbij kunnen of mis je dan wat?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Pula, Kroatië is ietsje verder, maar waarschijnlijk wat goedkoper dan ITA. Verder is je topic-start erg summier. Wat is je budget en welke eisen stel je nog meer: strand, voorzieningen, sporten, het weer. op Noordzeestranden kunnen kids de hele dag ravotten, maar Mediterranean is vaak te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-04 16:39
Bob Popcorn schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:16:
[...]

Want een auto huren is geen optie? :p
Zeker wel, maar vanuit kosten overweging, waarbij vliegen voor 5 dus al duurder is in mijn optiek, komen er dan nog een hoop kosten bij.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 23:41
@bjornricardo33 Eurocamp, vacanselect en ROAN heb ik zelf goede ervaringen mee.
Zelf heb ik hier met mijn kleine al een aantal keer vakantie gevierd. ( Gardameer, Bretagne, Toscane )

Mijn advies is om tussendoor een overnachting te doen. Dat is relaxter voor de kinderen maar ook voor de ouders. Want om de 2 a 3 uur pak je toch wel even een pauze om benen te strekken, WC bezoek etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04 18:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

Afgelopen zomer met de kleine van net 1 naar een camping van HuOpenAir in Toscane geweest; niets meer dan een hele dikke aanrader!

Stacaravans zijn top, camping was heerlijk toeven met kids! Zou dat eens overwegen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 10:38
Wij zijn met onze kleintjes (inmiddels niet zo klein meer) veel op verschillende plekken in Frankrijk geweest. Vooral in het binnenland (Dordogne, Provence) was het 's zomers wel heel erg heet.
Het lekkerste weer hebben we steeds aangetroffen aan de Atlantische kust van Frankrijk. Vendée, Oleron-eiland etc. Bovendien veel leuks te doen voor kleintjes (en groot). Bijna elke camping heeft stacaravans te huur. Rondkijken op google maps/streetview of het leuke plekken zijn.

Lekker met de auto gaan en ergens halverwege overnachten waar ze een zwembad hebben. Stoppen om een uur of 4 en de volgende dag het laatste stuk.

[ Voor 0% gewijzigd door Ryen op 22-11-2023 10:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En realiseer je dat een glijbaan of luxe zwembad er mooi uitzien maar kinderen weinig nodig hebben. Een riviertje of klimbos kan ook heel veel plezier geven. Of gewoon klooien op de camping met leeftijdgenootjes.

[ Voor 17% gewijzigd door Sethro op 20-11-2023 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kofcaf
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:57
Wij zijn nu voor het derde jaar op rij richting Oostenrijk / Slovenië / Italië gereden. Dat doen we in 3 dagen waardoor we lang en ruim kunnen stoppen onderweg (echt van de snelweg af, een bos of water zoeken en dan 1 1/2 - 2u wat anders doen). En dan gewoon overnachten in zo'n hotel met familiekamers - B&B hotels in Duitsland heeft dat, maar in Frankrijk zijn ze er vast ook ;-).
Italië zijn we nu wel een beetje van genezen want dat is daar gewoon echt te warm de laatste twee jaar in de zomer (37 graden is niet gezellig met kinderen, zelfs niet als je verder overal airconditioning hebt, je wilt toch naar buiten).
Trein zou ik doen als de kinderen iets ouder zijn, ik durf dat nu nog niet helemaal met twee kids in dezelfde leeftijd als OP. We nemen dus de deelauto, rijdt die ook nog eens wat verder dan het ritje rond de kerk waar ze normaal voor gebruikt worden. En vliegen en een auto huren, daar hebben we ook naar gekeken maar dan moet je in het vliegtuig wel drie autostoeltjes meenemen want voor de huurpijs per stoeltje koop je er ongeveer 6 nieuwe voor langere tijd (dat was echt een schok wat ze daarvoor durfde te vragen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:46
Zoek ook eens op safari tenten als accommodatie. Die bieden vaak de luxe van een sta caravan (sommige hebben zelf eigen sanitair), maar zijn veel leuker, ruimer opgezet en koelen 's avonds sneller af als het serieus warm is. En ik denk dat het voor de kids ook een belevenis is, althans dat vond onze zoon wel.
Ik zou ook niet lang wachten om iets te boeken. ervaring leert dat richting het einde van het jaar de leukere campings / plekken al vergeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 23:57

macnerd

No Apples please :-)

@Theo : TS woont in Maastricht, ik zie geen reden voor hem om naar Schiphol af te reizen. Genoeg keuze bij hem in de buurt ;) Zoals Maastricht-Aken, Eindhoven, Weeze, Keulen.

@bjornricardo33 Als je wilt vliegen, kijk dan eens bij Duitse organisaties. Ik ben een paar jaar geleden naar Lanzarote geweest. Voor hetzelfde geld als bij SunWeb had ik een Ibis Budget hotelovernachting op heen- en terugreis in Keulen, parkeren bij de luchthaven, mocht ik 20kg bagage pp meenemen, hadden we een luxer/ruimer appartement en een ruimere huurauto. Dit waren wel organisaties die zich richten op de Canarische Eilanden, maar wellicht kun je zo ook prima naar andere landen.

MacNerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik zou persoonlijk met 3 kinderen in de zomer in deze tijd niet meer naar het zuiden gaan.
Denemarken is ook erg leuk.
Tussenstop in Duitsland onderweg.

[ Voor 25% gewijzigd door PP_Sound op 21-11-2023 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:06

FreakNL

Well do ya punk?

Met zijn vijven vliegen lijkt me budget technisch duurder dan met de auto.

Wij gaan met 1 kind overigens altijd vliegen omdat ik weiger 13-18 uur in de auto te gaan zitten. Maar ik kijk dan niet eens naar het prijsverschil met de auto.

Als budget echt wel een ding is dan is de auto natuurlijk veel beter.

Verder zou ik geen pakket reis boeken maar rechtstreeks bij de accomodatie.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 21-11-2023 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Wij gaan voor een stacaravan regio in een regio waar ook strand is. Dus Costa brava, noord Italië, Kroatië of zuid Frankrijk. Iemand nog tips voor een goede accommodatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-04 23:24
PP_Sound schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:39:
Ik zou persoonlijk met 3 kinderen in de zomer in deze tijd niet meer naar het zuiden gaan.
Inderdaad, veel en veel te veel kans op 35+ graden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
PP_Sound schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:39:
Underrated comment.
Vorig jaar Zweden gedaan, dat was met 24-27 graden en wat wind goed te vertoeven. Verstaan en communiceren bijna overal Engels, van jong tot oud. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:53
Vroeger met mijn ouders en 5 jaar geleden met mijn zus en haar dochters naar Camping l'Amfora in San Père Pescador geweest.

Dat is voor Costa Brava begrippen een niet al te massale camping bij een leuk dorpje (is wel een half uur wandelen naar het centrum). Er zitten ook wel wat restaurants op loopafstand van de camping. Zelf heb ik mijn eigen sleurhut meegenomen, maar ze hebben ook cabins.

20 minuten met de auto naar L'Escala en 30 min naar Roses.

iRacing Profiel

Pagina: 1