Mijn vraag
Voor mijn werk ben ik met een Excel sheet bezig waarbij het handig zou zijn als ik het voor elkaar krijg om bepaalde cellen te kopiëren naar een ander werkblad aan de hand van de (huidige) datum.
Ik zal met screenshots duidelijker proberen te maken wat ik bedoel.
Hieronder blad "Data"
Je ziet dat er getallen staan in cellen U40:Y40
:strip_exif()/f/image/q2CFFAVrEQ9XvQ54rfPu157E.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze getallen wil ik kopiëren naar blad "Overzicht"
Dan op de regel met de datum die gelijk is aan de datum die is aangegeven in cel H1 (dit is de cel met de forumule =VANDAAG() )
:strip_exif()/f/image/vjzHKNtEdqMMXjtuKGcTHWfP.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou er dus als volgt uit moeten komen te zien na het uitvoeren van de macro:
:strip_exif()/f/image/qOTB5JYZIjBJVjQ3Tama4Snc.jpg?f=fotoalbum_large)
Belangrijk is de datumvergelijking. Als ik dus een week zou overslaan en daarna de macro draai zou de reeks getallen uit het blad "Data" op de regel ingevuld moeten worden met de datum 24-11-2023 in het blad "Overzicht"
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Windows 11 Pro
Microsoft Office 365
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Cellen kopiëren met een macro lukt mij wel. Maar ik krijg het nog niet goed voor elkaar om die datum "afhankelijkheid" er goed in te krijgen.
Wie kan mij helpen?
Voor mijn werk ben ik met een Excel sheet bezig waarbij het handig zou zijn als ik het voor elkaar krijg om bepaalde cellen te kopiëren naar een ander werkblad aan de hand van de (huidige) datum.
Ik zal met screenshots duidelijker proberen te maken wat ik bedoel.
Hieronder blad "Data"
Je ziet dat er getallen staan in cellen U40:Y40
:strip_exif()/f/image/q2CFFAVrEQ9XvQ54rfPu157E.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze getallen wil ik kopiëren naar blad "Overzicht"
Dan op de regel met de datum die gelijk is aan de datum die is aangegeven in cel H1 (dit is de cel met de forumule =VANDAAG() )
:strip_exif()/f/image/vjzHKNtEdqMMXjtuKGcTHWfP.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou er dus als volgt uit moeten komen te zien na het uitvoeren van de macro:
:strip_exif()/f/image/qOTB5JYZIjBJVjQ3Tama4Snc.jpg?f=fotoalbum_large)
Belangrijk is de datumvergelijking. Als ik dus een week zou overslaan en daarna de macro draai zou de reeks getallen uit het blad "Data" op de regel ingevuld moeten worden met de datum 24-11-2023 in het blad "Overzicht"
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Windows 11 Pro
Microsoft Office 365
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Cellen kopiëren met een macro lukt mij wel. Maar ik krijg het nog niet goed voor elkaar om die datum "afhankelijkheid" er goed in te krijgen.
Wie kan mij helpen?