Wat voor tegels op WC vloer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:55
Wij moeten door omstandigheden snel een keuze maken over materialen voor een te moderniseren wc-ruimte.

We weten eigenlijk al dat we voor de wanden "gewoon" witte tegels willen (zoiets) en dan voor de achterwand (spoelbakkant) iets met een kleurtje, zoiets als dit.

Maar ik weet niet goed wat we op de vloer moeten doen. Zijn daar algemene regeltjes of wijsheden voor?
Mijn eerste idee is hetzelfde als aan de wand, witte tegels dus. Maar dat lijkt me misschien toch net te klinisch en misschien ook te licht.

We zijn niet echt gecharmeerd van die portugese tegels die nu in de mode zijn en dingen met marmer- of houtpatronen trekt ons ook al niet. En betonlook is ook wel weer heel kalig.
Kortom, we weten vooral wat we niet willen.

Ik snap dat jullie niet in ons hoofd kunnen kijken naar onze smaak, maar wat voor richting zouden we op moeten kijken? Iets effens of juist met patroon vanwege contrast t.o.v. de wanden? Donker of licht? Kleur van de achterwand matchen of juist niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:30
Vaak zie je in nieuwbouwprojecten donkergrijs of antraciet worden toegepast op de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die tegel in je plaatje kan je prima combineren met alles van licht grijs tot nagenoeg zwart. wit op de vloer zou ik persoonlijk niet snel doen (hallo jaren 90) als je richting zwart gaat kan je ook kijken naar een reliëf, dat speelt wat meer met het licht.

hornbach heeft redelijk wat op voorraad en een behoorlijke show"room" anders gewoon bij een tegelboer zoals jan groen binnen lopen daar kan je combineren en kijken wat je wil. en ze hebben ook best wat op voorraad persoonlijk zou ik beginnen met je accent tegels. dan je vloertegel en dan kan je je wandtegel nog een off-white tint geven om het beter bij elkaar te brengen mocht dat nodig zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door twain4me op 17-11-2023 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:51
Wij hebben in ons appartement vorig jaar een PVC vloer over de toiletvloer heen gelegd. Omdat het een appartement is, en onze enige wc, was het uithakken en opnieuw leggen van de vloer geen praktische oplossing. Anyway, toen hebben wij ook flink getwijfeld, maar uiteindelijk hebben we voor een antraciet-tegel look gekozen. Dat ligt er nu een jaar in en zijn wij ontzettend over te spreken. Het is neutraal, maar niet zo kaal als beton. Het combineert (wat ons betreft) leuk met een kleurtje. Wij hebben daarbij wit sanitair, donkerblauwe tegels en hout(look) voor de horizontale oppervlakte en goud als accentkleur.

Natuurlijk is onze smaak niet per se die van jullie, maar wellicht geeft het wat inspiratie ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57
Kwestie van smaak natuurlijk, maar patroontegels in een vintage Art Deco motief spreken mij wel aan.
Iets als dit bijvoorbeeld

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:55
Yaksa schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:35:
Kwestie van smaak natuurlijk, maar patroontegels in een vintage Art Deco motief spreken mij wel aan.
Iets als dit bijvoorbeeld
Dat is (of lijkt op) wat ik bedoelde met portugese tegels, dus die gaan we niet doen.
Maar bedankt voor het meedenken! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57
aap schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:28:
[...]Dat is (of lijkt op) wat ik bedoelde met portugese tegels, dus die gaan we niet doen.
Maar bedankt voor het meedenken! :-)
OK, nogal een verschil, maar goed.
En een granito / terazzo vloer laten leggen?
Dat kan helemaal naar eigen kleur / patroon e.d. voorbeeld

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1