Bereik in huis verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 16:23
Een half jaar geleden ben ik verhuisd, het huis is van beton en de router van Ziggo is niet instaat om dekkende verbinding te maken, zelfs de eerst verdieping heeft nauwelijks bereik en valt continue weg.

Ik heb al reeds een kabel getrokken naar de zolder, maar naar de andere kamers is dit niet mogelijk. Op de begane grond is de wifi zelf van goede kwaliteit (zit dan ook weinig obstructies tussen).

Ik ben nu aan het kijken hoe ik het best op de 1e verdieping en zolder wifi kan krijgen (waaronder 2.4ghz).

Is het mogelijk om een mesh router via de kabel op zolder te plaatsen en dan een mesh router op de 1e verdieping en deze draadloos te verbinden met die op zolder en waarbij wifi beneden geregeld blijft worden door het modem? Of schakeld de wifi van het modem uit, zodra ik hier een mesh router aan hang?

En als dat het geval is, hoe krijg ik dan goede wifi beneden, kan ik dan 2 van de routers rechtstreeks aansluiten op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:28

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik zou inderdaad investeren in een Mesh netwerk en dan de wifi van Ziggo uitschakelen. Het kan wel naast elkaar, maar zo'n Mesh netwerk werkt net wat lekkerder met het doorgeven van apparaten naar het best bereikbare mesh access point.

Je kunt voor 100 piek of goedkoper via marktplaats zo'n deco setje scoren van TP link, of je kijkt naar netgear Orbi's of Ubiquiti. Is maar net wat je eraan uit wilt geven. Je kunt daarnaast zowel zolder als meterkast bedraad aansluiten, en de middelste zal dan (volgens mij) op basis van het beste signaal meedoen in het meshnetwerk.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:58

lasharor

7 december 2004

Je kan via Ziggo Deco m4's voor een goede prijs bestellen:

https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco

Dan sluit je:

1x een Deco aan op je modem
1x een Deco aan op je deco bij de modem
1x een Deco alleen aan de stroom (1e verdieping)

Schakel wifi van je ziggo modem uit en installeer de deco's als AP.

Volgens mij heb je dan binnen no time een goede netwerk verbinding overal. Ik ben zelf een tijd geleden overgestapt op een Ubiquiti systeem maar ik denk dat de meerwaarde voor jou beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-05 10:19
Je zou ook met ziggo kunnen bellen en zeggen dat je wifi niet goed dekkend is.

Misschien bieden ze een paar van die Pods aan en anders kan je ze huren.

Sluit je er 1 op de zolder aan met de kabel die je al getrokken hebt. En die op de 1ste verdieping verbind met mesh door je Ziggo router of die Pod op zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
Wat voor huis heb je? Als je geen gewapend beton met vloerverwarming hebt op zolder dan denk ik dat je het ook met 2 APs red.

Dan zet je er 1 bekabeld op zolder (liefst bij trappengat oid) en pakt je 1e verdieping de wifi op van zolder.
Heb je daar nog geen dekking, kun je inderdaad altijd draadloos node bijzetten.

Als je al een "smart wifi" modem hebt dan kun je 1 smartwifi pod kopen en bekabeld aansluiten. Voordeel is dat je de wifi van je ziggomodem blijft gebruiken omdat dit samenwerkt.

Heb je dit niet ,of wil je het gewoon zelf in beheer, dan kun je bij ziggo inderdaad met korting smartwifi Deco kopen. Dit werkt niet samen dus wifi van je ziggo modem gaat uit.
Ik dacht dat ziggo ook de x50 verkocht (wifi 6) maar zie nu alleen de m4 staan. Ook prima model, bij ziggo tekoop voor 100 euro maar marktplaats staat er ook vol mee voor ~50 euro

CISSP! Drop your encryption keys!