Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05 13:23
Dag allen,

De tablets van mijn kinderen lopen op hun laatste benen dus ik ben aan het kijken voor 2 nieuwe tablets.
Ze zijn 8 & 10 en gebruiken de tablets vooral voor Netflix, Disney+, Snapchat, Roblox en wat hele lichte spelletjes.

Budget: ik hoop toch onder de 200 euro per stuk te kunnen blijven, liefst zelfs nog ruim ook want de sinterklaas inkopen zijn ook al gedaan |:(

Indien Roblox wat meer power nodig heeft kan ook 1 tablet wat duurder zijn en de andere wat goedkoper.

Verder hebben we niet zoveel concrete wensen of eisen wat betreft beeldkwaliteit, geluid etc.
Wel heeft de tablet graag een 3,5mm audio jack.

Ik heb de Best Buy van April gelezen en ook in de pricewatch en zelf tot dit lijstje gekomen maar ik hoor graag feedback van iemand die er wat meer kijk op heeft.

Super bedankt!

Louzy#2475

Beste antwoord (via louzy82 op 29-11-2023 13:06)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
XeNeRgY schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:08:
Persoonlijk zou ik altijd een iPad nemen. Lange updates en werken na 10 jaar nog steeds. Mijn persoonlijke ervaring met Android budget tablets is altijd een teleurstelling geweest. Foutmeldingen, laggy UI, matige performance ondanks de specs etc. Wij hebben ze 2e hands via marktplaats/tweakers gekocht voor ruim minder dan 200 euro per stuk.
Een goede Android tablet van dezelfde prijs als een iPad is even goed. Ik heb hier nog een oude Samsung tablet van 10 jaar oud die het beter doet (met een custom ROM) dan een even oude iPad. Je moet gewoon geen willekeurige meuk kopen, maar gewoon een kwalitatieve Android tablet zal prima presteren.

Een goede budget keuze zou de nieuwe Samsung Galaxy Tab A9 (8.7 inch scherm) zijn. Deze gaat 179 euro kosten, maar komt helaas pas op 4 december uit. De Xiaomi Redmi Pad uit het lijstje lijkt me het beste beschikbare alternatief. Deze heeft de beste processor (dezelfde als de Tab A9). edit: Ik zie net dat de Redmi Pad geen 3.5mm jack heeft. Dat heeft de A9 wel.

[ Voor 3% gewijzigd door RepareerDroid op 17-11-2023 14:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kijk even mee want ik ben ook op zoek naar een extra tablet voor de kinderen.

Nu hebben we een uitvoering: Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) Wi-Fi 64GB Grijs en een uitvoering: Samsung Galaxy Tab A7 Lite Wi-Fi, 4GB ram, 64GB opslag Grijs maar de A7 Lite is een echt onding. Ik nam aan dat een moderne budgettablet wel voldoende zou zijn voor een filmpje en een eenvoudig spelletje maar streams haperen erg vaak of stoppen met een vage error en de tablet start echt enorm traag op. Geen aanrader wat mij betreft. Ik zie hem ook in je lijstje staan maar hier gaat hij weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik altijd een iPad nemen. Lange updates en werken na 10 jaar nog steeds. Mijn persoonlijke ervaring met Android budget tablets is altijd een teleurstelling geweest. Foutmeldingen, laggy UI, matige performance ondanks de specs etc. Wij hebben ze 2e hands via marktplaats/tweakers gekocht voor ruim minder dan 200 euro per stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door XeNeRgY op 17-11-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Admiral Freebee schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:07:
Ik kijk even mee want ik ben ook op zoek naar een extra tablet voor de kinderen.

Nu hebben we een uitvoering: Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) Wi-Fi 64GB Grijs en een uitvoering: Samsung Galaxy Tab A7 Lite Wi-Fi, 4GB ram, 64GB opslag Grijs maar de A7 Lite is een echt onding. Ik nam aan dat een moderne budgettablet wel voldoende zou zijn voor een filmpje en een eenvoudig spelletje maar streams haperen erg vaak of stoppen met een vage error en de tablet start echt enorm traag op. Geen aanrader wat mij betreft. Ik zie hem ook in je lijstje staan maar hier gaat hij weg.
Mijn lijstje is bij deze al 1 tablet kleiner geworden, dank

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Hoeveel jaar oud is die Ipad dan?
Hoe staat het met de batterij duur?

Ik ben tot nu toe niet ontevreden met de 4 android tablets die ik heb gehad. Een was wel iets te low budget achteraf al deed die het ook nog wel redelijk, de anderen hebben prima voldaan

Louzy#2475

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Een goede Android tablet van dezelfde prijs als een iPad is even goed. Ik heb hier nog een oude Samsung tablet van 10 jaar oud die het beter doet (met een custom ROM) dan een even oude iPad. Je moet gewoon geen willekeurige meuk kopen, maar gewoon een kwalitatieve Android tablet zal prima presteren.

Een goede budget keuze zou de nieuwe Samsung Galaxy Tab A9 (8.7 inch scherm) zijn. Deze gaat 179 euro kosten, maar komt helaas pas op 4 december uit. De Xiaomi Redmi Pad uit het lijstje lijkt me het beste beschikbare alternatief. Deze heeft de beste processor (dezelfde als de Tab A9). edit: Ik zie net dat de Redmi Pad geen 3.5mm jack heeft. Dat heeft de A9 wel.

[ Voor 3% gewijzigd door RepareerDroid op 17-11-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
louzy82 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:20:
[...]

Hoeveel jaar oud is die Ipad dan?
Hoe staat het met de batterij duur?

Ik ben tot nu toe niet ontevreden met de 4 android tablets die ik heb gehad. Een was wel iets te low budget achteraf al deed die het ook nog wel redelijk, de anderen hebben prima voldaan
Eentje is 10 jaar oud, de andere 8. Enige probleem dat de oudste nu heeft is dat de updates gestopt zijn waardoor er geen nieuwe apps geinstalleerd kunnen worden. Ik kijk nu naar een 2020 model om er de komende 5 jaar weer tegenaan te kunnen,

Batterijduur is ergens tussen de 5 - 8 uur per ipad. Onverwoestbaar.

@RepareerDroid ongetwijfeld zijn er ook wat goede Android tablets. Mijn ervaring met budget varianten is echter dat het altijd net niet is. Veel familieleden, vrienden met teleurstellende ervaringen. Degenen die over gegaan zijn op een iPad zijn er heel blij mee. Dus als iemand mij de vraag nu stelt adviseer ik daarom een iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-05 14:51
RepareerDroid schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:32:
[...]

Zijn ook aant zien voor een nieuwe tablet voor de oudste dochter, de jongste van 4 speelt nog met de galaxy tab a3. Hier heb ik lineage OS op gezet en apps haal ik zo via apk's te installeren. Accu gaat nog uren mee en dat ding is ook al bijna 10j oud en al meermaals op de grond 'gevlogen'.

Spijtige is dat er geen bingel op gaat, de android versie is te oud daarom moeten we een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27
Ik ben het ook eens met @XeNeRgY. Voor onze dochter toen een iPad 2019 model volgens mij gekocht en mijn moeder had daarvoor al een Asus tablet welke niet eens goedkoop was, maar wel vrij snel erg traag. Die heeft ze nooit gebruikt. Mijn moeder heeft toen ook een iPad gekregen voor haar verjaardag en die gebruikt ze wel heel veel.
Het kost wat en nieuw natuurlijk niet voor 200 euro te krijgen, maar een nette 2e hands is zeker voor kinderen goed.

Maar kan me ook zeker voorstellen dat Android vanwege de prijs meer trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

Tazzios

..

uitvoering: Lenovo Tab M10 Plus (3rd Gen) (ZAAM0138SE) Grijs
10 euro minder en 64GB opslag meer dan die je nu in je lijstje hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

louzy82 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:01:

Verder hebben we niet zoveel concrete wensen of eisen wat betreft beeldkwaliteit, geluid etc.
Wel heeft de tablet graag een 3,5mm audio jack.
Ipads zijn natuurlijk prijzig maar er is in elk geval een verloopkabel van USB c naar 3,5mm
https://www.apple.com/nl/...mini%E2%80%91jack-adapter

allicht is dat een optie voor andere tablets waar een 3,5mm jack standaard op ontbreekt.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tazzios schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:50:
uitvoering: Lenovo Tab M10 Plus (3rd Gen) (ZAAM0138SE) Grijs
10 euro minder en 64GB opslag meer dan die je nu in je lijstje hebt staan.
Lenovo heeft wel niet zo'n geweldig updatebeleid. Daar zou ik zeker wel naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:52
nee geen Lenovo's puur en alleen om het updatebeleid .

Die samsung A9 (plus) is je vriend , ook weer goede specs ( snapdragon ) die een vooruitgang zijn . Soms zit er een serie bij waarop bespaard is op de cpu ( unisoc troep ) en kleine accu .

A9 4gb/64gb €179
A9 8gb/128gb €229
A9+ 4gb/64gb €249
A9+ 8gb/128gb €299 ( nog €50 cashback!)

Let op dat als je de 128gb uitvoering neemt je ook gelijk 8 gb ram hebt en dat zal in de toekomst nog de beste extra bestede xx € zijn. Nu is de grotere ( plus versie 128gb ) dus maar €20 duurder . EN groot scherm EN veel ram EN rom .

Die S6 lite 2022 is ook zeker leuk alleen is hij dit jaar zeer veel in prijs gestegen ( €50 ) en dan is toch de software ondersteuning belangrijkst en neem je de meest recente .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
nuffy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:29:
Die S6 lite 2022 is ook zeker leuk alleen is hij dit jaar zeer veel in prijs gestegen ( €100 ) en dan is toch de software ondersteuning belangrijkst en neem je de meest recente .
Op Tweakers heb je prijs grafieken van vanaf release en die tonen het afgelopen jaar toch een relatief stabiele prijs voor de S6 Lite (2022): uitvoering: Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) Wi-Fi 128GB Grijs (zelfde geldt voor de 64GB variant)

De S6 Lite (2022) kan trouwens nog wel interessant zijn als je een stylus wilt gebruiken. Die krijg je bij de S6 Lite, maar werken uberhaupt niet i.c.m. de A9 toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 07:39
nuffy schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:29:
nee geen Lenovo's puur en alleen om het updatebeleid .

Die samsung A9 (plus) is je vriend , ook weer goede specs ( snapdragon ) die een vooruitgang zijn . Soms zit er een serie bij waarop bespaard is op de cpu ( unisoc troep ) en kleine accu .

A9 4gb/64gb €179
A9 8gb/128gb €229
A9+ 4gb/64gb €249
A9+ 8gb/128gb €299 ( nog €50 cashback!)

Let op dat als je de 128gb uitvoering neemt je ook gelijk 8 gb ram hebt en dat zal in de toekomst nog de beste extra bestede xx € zijn. Nu is de grotere ( plus versie 128gb ) dus maar €20 duurder . EN groot scherm EN veel ram EN rom .

Die S6 lite 2022 is ook zeker leuk alleen is hij dit jaar zeer veel in prijs gestegen ( €100 ) en dan is toch de software ondersteuning belangrijkst en neem je de meest recente .
Ik heb inderdaad gisteren de A9+ gekocht via de ING deal (239 euro). De Snapdragon is mooi, 8GB en 128GB. En updates tot januari 2029! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
RepareerDroid schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:13:
[...]
Op Tweakers heb je prijs grafieken van vanaf release en die tonen het afgelopen jaar toch een relatief stabiele prijs voor de S6 Lite (2022): uitvoering: Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) Wi-Fi 128GB Grijs (zelfde geldt voor de 64GB variant)
@RepareerDroid
Die 64gb bedoelde ik , die is altijd rond €279 geweest en later stuk duurder geworden. Was een goeie prijs voor deze specs ( maar verwarrend door de oude s6 lite met slechte specs ) in feite een luxe oude tablet met nieuwe soc en klaar .

Nog steeds is update beleid software belangrijkst er zit toch weinig innovatie in die dingen . Mag al blij wezen dat je cpu , resolutie en accu bij de volgende serie een 5% omhoog gaan los vd bouwkwaliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
dehardstyler schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:20:
[...]

Ik heb inderdaad gisteren de A9+ gekocht via de ING deal (239 euro). De Snapdragon is mooi, 8GB en 128GB. En updates tot januari 2029! :D
Nice deal nu al in de aanbieding 👍
Gewoon kopen ( via ing ) bij samsung zelf , dan heb je geen geklooi met aanvragen van die cashback zoals bij MM CB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als je nog niets gekocht hebt en in staat bent om in België te kopen dan staat de A9+ nu in aanbieding bij Krëfel voor 239 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

Bloodclot

Jawier!

Excuus voor deze bump.

Ik ben benieuwd wat voor tablet het is geworden :)

Ik zit ook naar de Galaxy A9+ te kijken voor mijn zoontje (8j) (gisteren de accu dood gegaan, twee weken na vervallen garantie van de A8).

Ik lees hier en daar dat er multitouch problemen zijn met deze tablet en het is onduidelijk dat fortnite(lego) hier op kan spelen, De A9+ zie ik niet bij de ondersteunde tablets op de fortnite site, maar ik zie wel filmpjes waarbij fortnite gespeeld wordt.

Iemand die de galaxy tab A9+ heeft en toevallig fortnite heeft draaien of kan installeren?
Verder speelt hij brawlstars en roblox die hij op de A8 prima kon spelen, sinds kort op de ps4 af en toe ook fortnite lego.

Mijn dochter heeft nog een galaxy tab uit 2020, die draait ook nog prima met roblox en paar spelletjes, maar ook die moet ooit vervangen worden, dus op den duur zijn het er waarschijnlijk twee A9's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
goede herinnering om de uiteindelijke keuze even te vermelden.

We hebben de kids een tijdje zoet kunnen houden met een oude tablet die we nog hadden liggen dus ik had in December nog niets aangeschaft.

Fast forward naar 2 weken geleden, toen is dat tablet ook gesneuveld.

ik was toen voornemens om de A9 te kopen met 8gb en 128gb geheugen maar zag toen op marktplaats een aantal nieuwe A9+ voorbij komen. Mensen hebben die bij een energiecontract o.i.d. "gekregen" maar besloten om het niet te houden.
Ik heb voor 150 euro een nieuwe A9+ 4gb/64gb gekocht. Voor ons gebruik lijkt me dat prima.

Ergens in de komende dagen kan ik fortnite weleens installeren en kijken hoe dat draait.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

louzy82 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:42:
goede herinnering om de uiteindelijke keuze even te vermelden.

We hebben de kids een tijdje zoet kunnen houden met een oude tablet die we nog hadden liggen dus ik had in December nog niets aangeschaft.

Fast forward naar 2 weken geleden, toen is dat tablet ook gesneuveld.

ik was toen voornemens om de A9 te kopen met 8gb en 128gb geheugen maar zag toen op marktplaats een aantal nieuwe A9+ voorbij komen. Mensen hebben die bij een energiecontract o.i.d. "gekregen" maar besloten om het niet te houden.
Ik heb voor 150 euro een nieuwe A9+ 4gb/64gb gekocht. Voor ons gebruik lijkt me dat prima.

Ergens in de komende dagen kan ik fortnite weleens installeren en kijken hoe dat draait.
Top dankjewel.

Overigens werd ik gewezen op de volgende tablet:
uitvoering: Redmi Pad SE, 8GB ram, 256GB opslag Grafiet

reviews zijn wel goed, ik wacht jouw fortnite-ervaring wel even af! alvast super bedankt.
Ik weet dat het geen high end tablet is voor gaming en verwacht geen 100fps ervaring. maar prima genoeg voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Fortnite op de a9+ 4gb versie is geen succes kan ik heel kort wel concluderen.

Loopt niet bepaald soepel

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

louzy82 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:26:
Fortnite op de a9+ 4gb versie is geen succes kan ik heel kort wel concluderen.

Loopt niet bepaald soepel
Gisteren de Redmi Pad SE binnen gekregen. Fortnite draait er redelijk op.

Wel ietsje duurder dan de a9+ maar meer geheugen en opslag bijvoorbeeld.

Zoontje iig blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske63
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik lees even mee.
Hier 2 kinderen welke beide een Samsung Galaxy tab A hebben.
Ze gebruiken hem voor youtube, netflix, Roblox en brawlstars.
Dit heeft altijd goed gefunctioneerd.
Maar beide klagen sinds paar weken dat ze brawlstars niet kunnen openen. En als ze erin zitten worden ze er vaak uitgegooid.

Ik heb tabletjes al eens naar factory settings gezet, maar bied ook geen uitkomst.

Brawlstars / supercell support gooit het op te weinig geheugen en slechte wifi.
De pest is dat die Samsung Tab A hun wifi antenne aan 1 kant hebben zitten. En als je spel in landscape speelt ligt de antenne rechts in je hand🤔
Geen idee of dat uitmaakt.
Verder is wifi goed in huis.

Qua geheugen van tablets twijfel ik. Ze hebben 2GB RAM.
Ik na aftrek van besturingsprogramma, apps etc houd ik 0,8gb vrij over.

Dus waar ligt het aan?
Waarom heeft het gewerkt en nu niet meer?
Krijg ik het nog werkend?
Of andere tablets? En zo ja welke? Ook budget vriendelijk voor de spaarpotjes van de kids.

Wie heeft de gouden tip😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zou je hiervoor een eigen topic willen openen? Een oud topic kicken om er je eigen vraag in te stellen is verwarrend namelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.