Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-07 14:48
Ik zoek een?
TV! Momenteel 55inch van 6 jaar oud, zit op 4,5 meter. Hoeft geen waanzinnig apparaat te zijn, maar ‘gewoon’ goed.

Wat is je budget?
1400-1700

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken incl sport

Wat heb je zelf al gevonden?
Bij HelloTV een prijs gekregen voor een Bravia XR 75X90L van EUR 1.739. Maar vind ik eigenlijk net even te duur.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke TV in deze range geeft de beste kwaliteit? Ik neem aan dat een 75 inch altijd beter/mooier beeld geeft dan een 85 inch in dezelfde prijscategorie?

Beste antwoord (via wgoos op 17-11-2023 14:12)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:45
Het is geen vaste regel dat een 75 inch beter/ mooier beeld geeft dan een 85'' in dezelfde prijsklasse.

De 85'' TCL C845 MiniLED is momenteel bij de MediaMarkt te koop voor 1699 euro en een prima TV wanneer accuraatheid niet op één staat, veel meer bang for the buck ga je niet krijgen ;).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Het is geen vaste regel dat een 75 inch beter/ mooier beeld geeft dan een 85'' in dezelfde prijsklasse.

De 85'' TCL C845 MiniLED is momenteel bij de MediaMarkt te koop voor 1699 euro en een prima TV wanneer accuraatheid niet op één staat, veel meer bang for the buck ga je niet krijgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-07 14:48
Dat is zeker een interessante optie. Is de beeldkwaliteit van deze TCL vergelijkbaar tov de 75 inch Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Vergeleken met de X90L biedt de TCL zoals gezegd over all meer bang for the buck door de lagere prijs en een iets hogere contrast c.q. diepere zwartwaardes nadeel hiervan is dat schaduwdetails deels verloren gaan. De pluspunten van de Sony X90L zijn o.a. een betere bouwkwaliteit, nauwkeurigere kleuren/ local dimming algoritme, fijnere GoogleTV integratie en betere processing (denk o.a. aan motion handling bij snelle sporten, upscaling en kleurengradatie).

Het hangt dus af van waar je voorkeur naar uitgaat.