OV-Chipkaart.nl alleen in NL beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-07 22:32
Ik net terug in Noorwegen van een reisje naar Nederland.
Ik wilde kosten gaan declareren en wilde kijken op http://www.ov-chipkaart.nl maar die site werkt niet bij mij, terwijl die het schijnbaar wel voor mensen in Nederland doet.
  • Ik ben niet 100% zeker dat ov-chipkaart.nl actief buitenlandse IPs blokkeert; hoe kun je daar achter komen? Ik heb het ia mijn vaste internetverbinding getest en mobiele dataprovider. Bij beiden resulteert het in een time-out.
  • En is het niet tegen alle principes van het internet in om dat te doen? Ik vraag me zelfs af of zo'n overheidsinstantie (?) dat wel mag doen? Zo sluit je simpelweg mensen buiten van een dienst.
Nogmaals, het kan natuurlijk ook een DNS probleemtje zijn ofzoiets.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:02
Jeg bor også i Norge, men jeg tror ikke de blokkerer oss. Jeg får heller ikke tilgang til siden via VPN. De ser ut til å være offline for alle:
https://www.isitdownrightnow.com/ov-chipkaart.nl.html

Glem det! Jeg var koblet til et britisk VPN. Ingen problemer ved tilkobling via NL.

Så jeg kan bekrefte at denne nettsiden kun er tilgjengelig for nederlandske IP-adresser.

[ Voor 32% gewijzigd door Ample Energy op 17-11-2023 10:57 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vreemd, volgens allestoringen.nl is 'ie niet down.
Volgens isitdownrightnow is 'ie wel down.

Terwijl https://www.ov-chipkaart.nl/ gewoon werkt alhier?!

Hmmm, er staat wel op de website:
Je logt in vanuit het buitenland

Vanuit veel landen is het wegens veiligheidsoverwegingen niet mogelijk om in te loggen. Je ziet dan een foutmelding. In die foutmelding staat wat je kan doen.

Alleen vertellen ze er niet bij WELKE landen...

[ Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 17-11-2023 11:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:45
Menesis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:15:
  • Ik ben niet 100% zeker dat ov-chipkaart.nl actief buitenlandse IPs blokkeert; hoe kun je daar achter komen?
Bij mij doet-ie het in NL prima. Als ik echter via mijn VPN provider vanuit Oslo naar de ov-chipkaart site ga, doet-ie het niet. Ook vanuit Zweden en Denemarken niet. Vanuit Duitsland en België weer wel.

Het lijkt er dus op dat bepaalde landen geblokkerd worden, zoals ook hierboven al gemeld. Het is bij mij alleen niet een kwestie van niet kunnen inloggen met een foutmelding, bij mij werkt de hele site niet vanuit Noorwegen.

[ Voor 11% gewijzigd door ReneK op 17-11-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-07 22:32
ehtweak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:01:
Vreemd, volgens allestoringen.nl is 'ie niet down.
Volgens isitdownrightnow is 'ie wel down.

Terwijl https://www.ov-chipkaart.nl/ gewoon werkt alhier?!

Hmmm, er staat wel op de website:
Je logt in vanuit het buitenland

Vanuit veel landen is het wegens veiligheidsoverwegingen niet mogelijk om in te loggen. Je ziet dan een foutmelding. In die foutmelding staat wat je kan doen.

Alleen vertellen ze er niet bij WELKE landen...
Bedankt voor het opzoeken. Ja die Noren zijn ook niet te vertrouwen :+

Slecht van www.OV-chipkaart.nl, IP blokkades gaat tegen alle principes van het internet in vind ik en het sluit mensen simpelweg buiten van een belangrijke dienst.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:13
Heel irritant als websites dit doen. Ik gebruik nog weleens de gratis Adguard VPN dienst voor dit soort dingen. Daar heb je maandelijks 2GB gratis. Wel tegen beperkte snelheid, maar wellicht voldoende om dit soort ongein te omzeilen.
Pagina: 1