Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hybride warmtepomp met RTL Ventiel in verwarming

Pagina: 1
Acties:

• alixstoel
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-11-2023
Sinds een paar weken staat mijn Quatt Hybride warmtepomp voor het eerst te draaien om de boel warm te krijgen en houden. Dit gaat overall prima alleen in mijn aanbouw bijkeuken hangt een convector radiator die de boel niet warm krijgt. Nu kan ik een grotere ophangen maar dat is niet echt praktisch in een ruimte van 3 x 3 meter. Ik zou liever daar vloerverwarming leggen om de boel beter te verwarmen. Nu zag ik dat je ipv een vloerverwarming verdeler ook een RTL ventiel zou kunnen gebruiken wat kosten en vooral ruimte scheelt.

Heeft iemand hier ervaring mee icm een hybride warmtepomp en of dit technisch ook gaat werken ivm verschillende aanvoertemperaturen als ook de cv ketel op een gegeven moment mee gaat verwarmen.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 17:39
Volgens mij gaat dat gewoon werken, als je verwarming nu ook werkt, maar enkel te weinig afgiftevermogen heeft. (Eg er kunnen ook redenen zijn waarom de convector niet optimaal werkt, maar dat die voorheen verbloemd werden door de hoge temperatuur van CV.)

Veel eenvoudiger dan vloerverwarming aanleggen is wellicht om je huidige convector te boosten. Dat kan de capaciteit ook met 50 tot 100% vergroten zonder visuele impact.