Captive portal omzeilen om chromekast werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Mariusjr
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-03-2024
Mijn vraag
ik zit in een instelling met draadloos internet. Ik heb een Aruba ap in mijn kamer, vermoedelijk een 550.
Ik moet inloggen via een portaal om in te kunnen op het internet.
Ik heb chromekast, tweede generatie geloof ik, die niet overweg kan met dit type internet, dat je vooral in hotels hebt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop met Windows 8.1
Sitecom x4 n300
Tp link ac750 c20. Versie 1.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gevonden dat een repeater of router het probleem kan oplossen.
Want die kunnen een eigen wifi creëren zonder portal.

Ik heb 2 routers geprobeerd. Maar blijkbaar is het vereist dat je die niet verbinden met de modem of router.
Ik kan hier niet bij.

Dan maar geprobeerd om de routers als ap in te stellen. De tp link zou een control modus moeten hebben om hem als repeater in te stellen. Maar dat was pas sinds versie 4 of 5.
Andere optie schijnt er te zijn, maar dat kwam ik niet uit, te ingewikkeld.

De sitecom geprobeerd.. ik kan daar de dhpc uitschakelen... Maar dan? Hoe laat ik die verbinding maken met die internet met portal?

Ik kan dus alleen een kabeltje hangen vanaf mijn oude laptop. Niet naar de bestaande modem of ap, want dat kan ik niet bij.

Zeer erkentelijk voor elke hulp :-)

...

Beste antwoord (via Mariusjr op 26-11-2023 16:41)

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:28
Deze tp-link travel router kopen: uitvoering: TP-Link TL-WR902AC
Deze vervolgens verbinden met het netwerk van de aruba ap.
Vervolgens met je pc of laptop naar een webpagina gaan zodat je die portal weer krijgt en dan aanmelden.
Je travel router is nu geregistreerd en nu kan je hierop je chromecast aansluiten.
Doordat het mac van de tp-link is geregistreerd en die aruba ap de achterliggende apparaten niet ziet zal je chromecast ook probleemloos verbinden met je eigen tp-link router.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wat je zoekt is een "travel router". Je logt dan via je router in op het portal en dan heb je daarna daarachter je eigen netwerk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
Geen idee waarom je het in de router zoekt.
Je kunt gewoon die captive portal uitzetten in die Aruba.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
Ok. Klinkt goed.

Maar kan die travel router dan ook de voorwaarden aanklikken van die ap point?
Ik heb een tp link op het oog op mp, maar daar kan je wel het wachtwoord instellen, maar niet de voorwaarden.

Volgens ai kan ik die voorwaarden wel met mijn smartphone accepteren, maar dat gaat niet werken, op deze wifi hier moet elk apparaat dat elke keer weer accepteren.

Een optie is een smart tv. Want die heeft een browser. Maar hier heb ik geen budget voor.

Dus hoe laat ik de Travel router de voorwaarden accepteren, en moet ik nog opletten welke ik koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
Ben(V) schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:17:
Geen idee waarom je het in de router zoekt.
Je kunt gewoon die captive portal uitzetten in die Aruba.
Omdat ik daar niet bij kan...

Denk ook niet dat het mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als het niet je eigen netwerk is leg dan je vraag voor bij de beheerders. Wellicht kunnen zij het probleem makkelijk(er) verhelpen dan je workaround.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00
Wat meestal werkt is om het MAC adres van je chromcast te spoofen op een laptop. Als je dan op die laptop door de captive portal heen gaat, wordt dat MAC adres geregistreerd op de router. Als je chromecast dan online komt, herkent de router het MAC adres en krijg je meteen verbinding zonder weer door de portal heen te moeten.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 12:57
JE kunt ook je Chromecast vervangen voor een Firetv (toevallig vandaan in aanbieding :))
De FireTV kun je direct Apps op installeren om video te streamen. Een captive portal wifi werkt gewoon, je krijgt na connecten gewoon browser te zien om in te loggen.

Alternatief is een travel router kopen die laten verbinden. (wel DNS rebind protection uitzetten anders krijg je meestal die captive portal niet te zien).

Als dat niet kan dan is de MAC cloning truuk wel een goede. Echter als je na x tijd opnieuw moet inloggen dan moet je die truuk opnieuw utivoeren

[ Voor 23% gewijzigd door laurens0619 op 17-11-2023 09:38 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:18
Beetje afhankelijk hoe de instelling e.a heeft beveiligd.
Als ze bijvoorbeeld Aruba Clearpass gebruiken, zal het niet meevallen dit werkend te krijgen.
Als ze basis 802.1X gebruiken op basis van MAC, is de oplossing van @swbr een goede.

Ik beheer zelf ook een Aruba-omgeving voor een instelling en we hebben juist voor bewoners een netwerk gemaakt zonder captive-portal ivm playstation, tv, enzovoorts, wat allemaal niet compatibel is met een portal.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
sh4d0wman schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:24:
Als het niet je eigen netwerk is leg dan je vraag voor bij de beheerders. Wellicht kunnen zij het probleem makkelijk(er) verhelpen dan je workaround.
Heb ik gedaan.
Maar is erg problematisch.

Als ik het al voor elkaar krijgt dat ze het veranderen, gaat het zeker een jaar duren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:28
Vervolgens met je pc of laptop naar een webpagina gaan zodat je die portal weer krijgt en dan aanmelden.
Je travel router is nu geregistreerd en nu kan je hierop je chromecast aansluiten.
Doordat het mac van de tp-link is geregistreerd en die aruba ap de achterliggende apparaten niet ziet zal je chromecast ook probleemloos verbinden met je eigen tp-link router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mariusjr schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:20:
Ok. Klinkt goed.

Maar kan die travel router dan ook de voorwaarden aanklikken van die ap point?
Je verbindt de travel router als client aan het wifi netwerk, daarna verbind je je smartphone als client aan het wifi netwerk van je travel router. Zodra je dan met je smartphone online gaat krijg je de captive portal, kan je die invullen etc. Het centrale systeem ziet echter alleen jouw travelrouter, dus vanaf dat moment kunnen alle andere apparaten achter je travel router ook gewoon online.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
swbr schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:25:
Wat meestal werkt is om het MAC adres van je chromcast te spoofen op een laptop. Als je dan op die laptop door de captive portal heen gaat, wordt dat MAC adres geregistreerd op de router. Als je chromecast dan online komt, herkent de router het MAC adres en krijg je meteen verbinding zonder weer door de portal heen te moeten.
Gaat niet werken.
Op deze ap moet je echt iedere keer weer opnieuw inloggen. Ook met dezelfde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
markisoke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:27:
Ik begrijp het niet 100 procent, maar ik ga dit proberen. Ik heb zojuist zon router besteld op mp.

Ik snap nog niet helemaal hoe ik dat hokje aan vinkt met die router...
En met ander apparaat zal denk ik niet lukken, want heeft weer andere Mac adres. En elk apparaat moet weer die voorwaarden aanklikken..

Je zegt, die Aruba ziet de achterliggende apparaten niet. Die snap ik. Maar dan nog moet eerst die tp-link met de aruba praten ..

Maar ik heb hem dus besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
laurens0619 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:37:
JE kunt ook je Chromecast vervangen voor een Firetv (toevallig vandaan in aanbieding :))
De FireTV kun je direct Apps op installeren om video te streamen. Een captive portal wifi werkt gewoon, je krijgt na connecten gewoon browser te zien om in te loggen.

Alternatief is een travel router kopen die laten verbinden. (wel DNS rebind protection uitzetten anders krijg je meestal die captive portal niet te zien).

Als dat niet kan dan is de MAC cloning truuk wel een goede. Echter als je na x tijd opnieuw moet inloggen dan moet je die truuk opnieuw utivoeren
Is ook optie. Hou ik achter de hand.

Die cloning begrijp ik nog niet. Dat moet ik nog uitzoeken.
Hoop dat het een beetje simpel is...

[ Voor 5% gewijzigd door Mariusjr op 17-11-2023 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:48

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Mariusjr schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:35:
[...]

Je zegt, die Aruba ziet de achterliggende apparaten niet. Die snap ik. Maar dan nog moet eerst die tp-link met de aruba praten ..

[...]
De tp-link stuurt de vraag van de Aruba door naar je telefoon of laptop.

Voor de Aruba lijkt het alsof je tp-link het antwoord geeft.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
Ok
Dus de tp-link is dan nog niet ingelogd, maar staat nog op de inlogpagina.
Met de smartphone of laptop log ik in op de tp-link, en dan krijg ik diezelfde inlogpagina te zien die vanaf de aruba naar de tp-link gestuurd word, die dus weer naar de laptop gestuurd word.
Ik vind het hokje aan, en Aruba denkt dat de tp-link dit gedaan heeft.

Vervolgens maakt de tp-link zijn eigen hotspot, met mijn eigen gecreëerde wachtwoord, en kan ik met al mijn apparaten, inclusief de chromekast inloggen op mijn hotspot.

Begrijp ik het goed?
Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
Maar als ik inlog op de tp-link, krijg ik toch de homepage van de tp- link?
En toch niet van de aruba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 12:57
Mariusjr schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:38:
[...]

Is ook optie. Hou ik achter de hand.

Die cloning begrijp ik nog niet. Dat moet ik nog uitzoeken.
Hoop dat het een beetje simpel is...
Dat aruba spul ziet een mac adres verbonden met de Wifi.
Bijvoorbeeld:00-B0-D0-63-C2-26
In jouw geval dus het mac adres van je wifi router.

Je eigen computer heeft ook een wifi adres. Bijvoorbeeld 00-E1-D0-63-C2-15
Als je je direct aanmeld op de wifi ziet hij dit adres. Als je bij een captive portal aanmeld doet het accesspoint niets anders dan een vinkje zetten: 00-E1-D0-63-C2-15 mag nu het internet op voor x uur! Je doel is dat het vinkje wordt gezet bij het MAC adres van je wifi router

Als je het volgende truukje uitvoert kun je dus het mac adres aanmelden:
- Wifi router MAC adres noteren en uitzetten
- Wifi mac adres in computer noteren en vervangen voor Wifi router MAC en verbinding maken met netwerk
- Aanmelden via de captive portal.
- Computer weer origineel mac adres terugzetten
- Wifi router aanzetten

Tada, nu heeft je wifi router opeens wel verbinding en kan hij het internet delen.
Tenzij ze iets slims doen met router detectie, dan is extra werk nodig.

dit truukje is universeel en kun je dus ook gebruiken icm je Chromecast MAC. Even je chromecast MAC pakken en aanmelden via een apparaat met browser

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 17-11-2023 12:15 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:26
Heb je een Samsung telefoon? Deze kun je namelijk ook inzetten als travelrouter door bij de geavanceerde instellingen van het hotspot Wi-Fi delen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
hcQd schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:27:
Heb je een Samsung telefoon? Deze kun je namelijk ook inzetten als travelrouter door bij de geavanceerde instellingen van het hotspot Wi-Fi delen aan te zetten.
Nope. Motorola

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariusjr
markisoke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:27:
Deze gekocht. Werkte al voordat ik er erg in had... Als hotspot ingesteld... En aangezet. Netwerk geselecteerd.
Ik probeerde toen met mijn laptop op de iplink in te loggen, maar kreeg toen al het inlog van de aruba te zien. Dus dat doorgeven werkt blijkbaar 2 kanten op.
Pagina: 1