aankoopadvies behuizing en koeling (rest van sys in jan'24)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:52
Ik zoek een?
behuizing die groot genoeg is voor gaming videokaarten. Ik heb momenteel een Fractal Design Core 500 (dus een Mini DTX/ITX), maar recente videokaarten zijn te groot. Ik denk dat ik dus een ATX formaat kast nodig zal hebben.
wat handige/leuke ventilators omdat er kortingacties zijn...

Wat is je budget?
Dit is echt een schatting: €150 voor kast €20 per stuk voor ventilators (denk er 3 of 4 te kunnen plaatsen).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zie geen noodzaak tot RGB-lichten en hoef geen glas. De kast staat op mijn bureau horizontaal met de achterkantgericht naar het beeldscherm. Ik wil er zo min mogelijk afleiding van.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
OK, hier is mijn gedachte. Ik ga in januari/februari een nieuw systeem bouwen met (hopelijk) een grafische kaart die dan wat in prijs is gezakt. In anticipatie daarop denk ik dat ik geld kan besparen door tijdens deze Black Friday/Cyber Monday acties alvast onderdelen in huis te halen die niet "vergaan".

Ik weet wel zeker dat mijn Mini DTX kast te klein is om een grafische kaart uit dit tijdperk te huisvesten (zie bijv een 40xx kaart). Ook weet ik niet hoe de PC onderdelen er over 5 of 10 jaar uitzien en dan wil ik iets dat waarschijnlijk ook gewoon past in deze grotere kast.

Tweakers houdt nu veel acties bij, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Op goed geluk zou ik nu een Fractal Design Define 7 en als ventilators een hoopje Arctics zoals Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm. Zijn de kortingen hoog genoeg om nu alvast te kopen? Moeite niet waard? Zijn er producten die ik beter in de gaten kan houden in dit prijssegment om mijn slag te slaan?

Beste antwoord (via HelloIamAldo op 22-11-2023 11:08)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:44

Thomg

Aww yiss

Niet helemaal correct.

Ik heb een C4-SFX.
uitvoering: DAN Cases C4-SFX Zwart
En hier past makkelijk een 4090 in.
Niet de grootste 4090s, maar het kan wel.

Als je bij SFF wilt blijven heb je zeker nog wel de optie.

/r/sffpc houdt een grote database bij van alle SFF kasten en maakt het relatief triviaal om te filteren naar wens.
https://docs.google.com/s...VsCz4/edit#gid=1459265577
Ik kwam op de C4-SFX uit omdat ik een 280mm AIO en een 4-slots GPU wilde.

Voor grote kortingen kan je het beste pepper in de gaten houden, maar op kasten en fans komen meestal geen hele grote kortingen. Hardware in het algemeen.

Alleen met dingen als SSD's en Monitoren word nog wel eens mee gestunt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:44

Thomg

Aww yiss

Niet helemaal correct.

Ik heb een C4-SFX.
uitvoering: DAN Cases C4-SFX Zwart
En hier past makkelijk een 4090 in.
Niet de grootste 4090s, maar het kan wel.

Als je bij SFF wilt blijven heb je zeker nog wel de optie.

/r/sffpc houdt een grote database bij van alle SFF kasten en maakt het relatief triviaal om te filteren naar wens.
https://docs.google.com/s...VsCz4/edit#gid=1459265577
Ik kwam op de C4-SFX uit omdat ik een 280mm AIO en een 4-slots GPU wilde.

Voor grote kortingen kan je het beste pepper in de gaten houden, maar op kasten en fans komen meestal geen hele grote kortingen. Hardware in het algemeen.

Alleen met dingen als SSD's en Monitoren word nog wel eens mee gestunt.