Hoi, dank voor de klik! Zoals velen voel ik dat mijn Covid period knutselPC (eerste bouw ever) een stevige upgrade kan gebruiken, vandaar dat ik zoek naar;
Videokaart + Processor
(en misschien voeding/moederbord?)
Videokaart Suggestie:
GeForce RTX 4080 16GB (1252€, beetje boven mijn price range maar misschien met Black Friday?)
Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G (955€)
Processor Suggestie:
AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed Gekozen omdat ie goed uit de test komt en heeft een AM4 Socket, verder weet ik niet zeker of ik nog op iets anders moet letten voor een processor...
Mijn Goal: Alan Wake 2 1440P High op 60+FPS kan spelen
Huidige kaart (Red Devil RX 5700 XT) is 30 cm lang en heb nog een kleine 15 cm in mijn kast over[/i]
Wat is je budget?
Voor Videokaart dacht ik rond de 1000 euro
Voor Processor misschien 400?
Bij echt goede deals wil ik wel wat hoger gaan, maar ik vind dit al best een redelijke pricerange
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik leun naar NVIDEA, ik voel dat ze de laatste tijd toch wat meer te bieden hebben qua FPS voor je prijs. Ook ben ik de luide en stroomvretende AMD trend wel zat, ben ook bang als ik AMD blijf dat mijn voeding,650W, het niet meer bij kan benen.
*Kanttekening1: Ik weet niet goed of mijn moederboard/voeding/ram nog OK zijn, of dat ik die mee moet upgraden, ik hoor graag of ik hier nog mee vooruit kan.
**Kanttekening2: Ik ben niet bijster goed in tweaken en OC-en dus zal mijn systeem redelijk out of the box goed moeten werken.
Mijn huidige systeem:
Merci!
Videokaart + Processor
(en misschien voeding/moederbord?)
Videokaart Suggestie:
GeForce RTX 4080 16GB (1252€, beetje boven mijn price range maar misschien met Black Friday?)
Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G (955€)
Processor Suggestie:
AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed Gekozen omdat ie goed uit de test komt en heeft een AM4 Socket, verder weet ik niet zeker of ik nog op iets anders moet letten voor een processor...
Mijn Goal: Alan Wake 2 1440P High op 60+FPS kan spelen
Huidige kaart (Red Devil RX 5700 XT) is 30 cm lang en heb nog een kleine 15 cm in mijn kast over[/i]
Wat is je budget?
Voor Videokaart dacht ik rond de 1000 euro
Voor Processor misschien 400?
Bij echt goede deals wil ik wel wat hoger gaan, maar ik vind dit al best een redelijke pricerange
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik leun naar NVIDEA, ik voel dat ze de laatste tijd toch wat meer te bieden hebben qua FPS voor je prijs. Ook ben ik de luide en stroomvretende AMD trend wel zat, ben ook bang als ik AMD blijf dat mijn voeding,650W, het niet meer bij kan benen.
*Kanttekening1: Ik weet niet goed of mijn moederboard/voeding/ram nog OK zijn, of dat ik die mee moet upgraden, ik hoor graag of ik hier nog mee vooruit kan.
**Kanttekening2: Ik ben niet bijster goed in tweaken en OC-en dus zal mijn systeem redelijk out of the box goed moeten werken.
Mijn huidige systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 84,- | € 84,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X570-PLUS | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 4TB (64MB cache) | € 157,82 | € 157,82 |
1 | Behuizingen | NZXT H700 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | ViewSonic VX2758-2KP-MHD Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 240 | € 72,99 | € 72,99 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 54,55 | € 54,55 |
Totaal | € 369,36 |
Merci!