IR Afstandsbediening voor Aristona ADV436

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aristona DVD speler, type ADV436. Helaas zonder afstandsbediening. Nu kocht ik een universele afstandsbediening van Grundig, waarmee je met een vier-cijferige code de AB kunt instellen.

Dat kan per code, maar ook generiek per merk. Dan zoekt hij de juiste code op en programmeert de AB.
Dat werkt op twee TV's hier, een LG en Samsung.

Maar niet bij deze Aristona DVD speler. ik heb alle codes geprobeerd, hij herkent er geen een.

Omdat Aristona een B-merk is van Philips, heb ik deze uiteraard geprobeerd. Als je het ding openmaakt, is het ineens een Magnavox 435 volgens de stickers..Ook op MagnaVox codes reageert het ding niet.

Vervolgens alle andere merken geprobeerd, maar niks dus.
Is dit zo'n speciaal geval?

Heef iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik gezien. Maar ik wilde proberen om mijn universele AB aan de praat te krijgen.
Ik ben er inmiddels wel achter dat het hier om het NEC-protocol gaat.
Ik ga dus op zoek naar een programmaatje met een PIC om alle NEC-codes uit te zenden en dan te kijken waar het apparaat op reageert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een eindje verder en heb met een zelfgeschreven programma een aantal IR-codes kunnen achterhalen.
Het adres van de DVD speler is 0x01.

Een aantal Comando's:

0x16 = Power On/Off
0x1E = Open/Close
0x57 = System Setup
0xE2 = Pause
0x19 = Pijltje omlaag
0x5B = Pijltje omhoog.

Maar het is heel lastig om de andere code's te vinden, zoals Play, Stop, Fast Forward, etc.
Ofschoon het een Aristona is worden hier geen Philips RC5/Rc6 codes gebruikt, maar het NEC protocol.

Zouden er wellicht codelijsten beschikbaar zijn van een dergelijk apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Slotje wegens anonimiseren account.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.