• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-09 21:52
Beste tweakers,

Sinds kort de gelukkige eigenaar van een Samsung s95c, prachtig beeld!

Ik heb gekozen voor de kalibratie door HelloTV.
Tot mijn verbazing hebben ze alleen Sdr en dus geen HDR gekalibreerd. In mijn ogen is dit niet volgens afspraak, aangezien er niets vermeld is over alleen sdr kalibratie. Wat mij betreft half werk. Hoe zien jullie dit?

Daarnaast valt het mij op dat ze alleen de 2-punt witbalans hebben aangepast en daar, volgens het bjjgleverde rapport, accurate kleurweergave mee hebben berijkt.
Is dit realistisch? Is er geen 20 pt en rgb aanpassing nodig?

Thnx voor jullie reacties. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBq4OXg-ymI-8RQEXPeoWap6tmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPG6To7ppV2B6hazKGghMHFn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFAyFl18D4fTHljsd58RlNyBI5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pN8kwzZ8lNdAFFWecAVmvEJz.jpg?f=fotoalbum_large

• dantethedutch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 19:27
Ik heb net even op de website van hellotv gekeken. Ik zie niks staan over sdr en hdr. Wellicht even vragen hoe of wat aan hun. Heb je het thuis laten doen of in de winkel?

Punt 1 van de reactie onder mij klopt helemaal. Tv moet branduren maken.

[ Voor 71% gewijzigd door dantethedutch op 17-11-2023 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Dit is pure oplichting.

1. Kalibreren heeft out of the box geen zin, je dient een OLED TV minimaal 100 uur in te laten spelen.
2. Een goede professionele kalibratie duurt een aantal uur en kost minimaal een paar honderd euro hierbij wordt o.a. een 20 traps kalibratie uitgevoerd, meerdere profielen aangemaakt voor SDR en HDR.
3. De S95C is out of the box al goed gekalibreerd in SDR, i.i.g. onder de 3 treshold grens in Movie beeldmodus. De pre kalibratie waardes die je in het rapport ziet zijn niet de waardes in Movie mode, doordat de afwijking in deze beeldmodus zoals gezegd veel lager is.

Hello TV haalt meer van dit soort fratsen uit, ik vertrouw ze voor geen meter het zou me niets verbazen als ze een geretourneerd model hebben gebruikt. Dit doet de MediaMarkt ook, zo kunnen ze open box voorraad voor nieuwprijs verkopen kalibratie krijg je er dan “gratis” bij.

Controleer dus sowieso de aantal branduren via het servicemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 15:08
Hergebruik van de tv-dozen is vrijwel onmogelijk, deze zijn meestal direct voorzien van adreslabels etc. Dus op de TV's van tegenwoordig kan je gegarandeerd zien of dit geretourneerd /opendoos/tweedekans modellen zijn.

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Hergebruik van tv-dozen is prima mogelijk, hoe doet de MediaMarkt en HelloTV dit dan bij TV's die al door hun op afstand zijn gekalibreerd? Deze worden erna toch ook weer ingepakt?

Labels kun je heel makkelijk verwijderen met een föhn zonder schade achter te laten.

Verder hangt het een en ander natuurlijk af van hoe de koper om is gegaan met de doos/ piepschuim, er zitten consumenten bij die het geen f*ck uitmaakt en de TV terugbrengen in de staat alsof het al drie keer eerder is uitgepakt en weer ingepakt en daarna als speelbal voor een grizzlybeer heeft gedient. Er zijn ook consumenten die netjes omgaan met de verpakking en je nauwelijks kunt zien dat het om een retour betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Freshouttheoven op 17-11-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
Je weet dat HelloTV (en ook MediaMarkt) hersenloze dozen schuivers zijn die doorgaans nauwelijks kennis hebben van hun handelswaar en vaak proberen onnodig dure accessoires en diensten te slijten....
Zoals peperdure kabels en zinloze diensten....

Tenminste, dat is mijn mening :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

Freshouttheoven schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:10:
2. Een goede professionele kalibratie duurt een aantal uur en kost minimaal een paar honderd euro hierbij wordt o.a. een 20 traps kalibratie uitgevoerd, meerdere profielen aangemaakt voor SDR en HDR.
Onder andere dit punt afzettende tegen de 99 euro van de calibratie bij HelloTV. Maar bijvoorbeeld ook het punt dat de calibratie van HelloTV niet thuis wordt gedaan (die van 199 wel) zet ik ook mijn vraagtekens bij dit soort calibraties. Echter staat op de site van HelloTV exact wat ze doen en voor welke prijs. Kijkende naar die prijs en bijvoorbeeld dat er niets vermeldt staat over HDR (wat bij de erkende calibraties meerprijs is) is mijn conclusie dat je inderdaad beter je geld niet aan dit soort calibraties uit kan geven, maar in het geval van TS is er simpelweg sprake van een aanname/verkeerde verwachtingen en dat komt mogelijk door geen/onvoldoende eigen onderzoek.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 17-11-2023 17:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1