Geen tv meer sinds tmobile odido is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jojo1980
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-11-2023
Mijn vraag is: ik heb al jaren tmobile thuis. Tijdens mijn vakantie is het odido geworden. Voor mijn vertrek werkte alles prima. Na mijn terugkeer geen tv meer. Wel internet. Aan mijn opstelling is niks veranderd. Wan naar Fritzbox,
Van Fritzbox naar devolo magic mini en van de andere devolo 8 meter verder via kabel naar mijn tv box van tv box via hdmi naar tv. Inmiddels ander tv kastje gekregen.

Na harde reset draait tvbox updates, start opnieuw op, laad klok, programma etc en gaat vervolgens het beeld op zwart. 1x kwam ik zo ver dat ik mijn abonnement nummer en pincode moest invoeren maar daarna zwart beeld. Ben nu 2 maanden verder en bij odido is nog geen oplossing gekomen. Herkent iemand dit probleem?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
reset Fritzbox, reset tv box, devolo verplaatst

Beste antwoord (via Jojo1980 op 20-11-2023 11:46)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52
Was zelf helemaal klaar met die brakke STB en onnodige complexiteit(bekabeld/multicast) om beetje tv te kunnen kijken.

Ik heb nu internet only + NLZiet. Dat had ik eerder moeten doen.
Niet alleen lekker native app op tv gebruiken (of Firetv), ook gewoon betere kijkervaring waar alle reclames uit gestript zijn. Owja, en geen gekke vlans of kabels meer. Gewoon over de wifi

Ik zou het overwegen :)

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 17-11-2023 21:08 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Zal ik m maar inkoppen? Wat zegt Odido?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:22
Gebruikte je nog het oude tv-platform, met tv via vlan 640? Dat wordt niet meer ondersteund, je zult in dat geval je tv-kastje op gewone interne netwerk moeten aansluiten.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:10
Ik mis een belangrijk iets: wat gebeurt er als je die box rechtstreeks op de Fritzbox aansluit?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

hcQd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:47:
Gebruikte je nog het oude tv-platform, met tv via vlan 640? Dat wordt niet meer ondersteund, je zult in dat geval je tv-kastje op gewone interne netwerk moeten aansluiten.
Dit heeft mijn moeder inderdaad gehad. Oude TV platform, oud kastje (beide nog uit Vodafone tijdperk). Uiteindelijk door Odido omgewisseld, alle problemen opgelost.
mad-dog schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:53:
Ik mis een belangrijk iets: wat gebeurt er als je die box rechtstreeks op de Fritzbox aansluit?
Ik verwacht dat TS geen UTP wilde laten trekken en daarom van die kansloze Powerline dingen heeft. Zou zomaar kunnen dat die opnieuw gepaird moeten worden of dat de tv box door een verouderd profiel in de Fritz naar het verkeerde netwerk wordt gestuurd. Even omprikken naar een andere poort.

I reject your reality and substitute my own

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:10
nelizmastr schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:32:
[...]

Dit heeft mijn moeder inderdaad gehad. Oude TV platform, oud kastje (beide nog uit Vodafone tijdperk). Uiteindelijk door Odido omgewisseld, alle problemen opgelost.

[...]

Ik verwacht dat TS geen UTP wilde laten trekken en daarom van die kansloze Powerline dingen heeft. Zou zomaar kunnen dat die opnieuw gepaird moeten worden of dat de tv box door een verouderd profiel in de Fritz naar het verkeerde netwerk wordt gestuurd. Even omprikken naar een andere poort.
Als dat het geval is zou ie hier überhaupt niet dit issue posten. Of doe ik nou een foutieve aanname 😄

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

mad-dog schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:36:
[...]

Als dat het geval is zou ie hier überhaupt niet dit issue posten. Of doe ik nou een foutieve aanname 😄
Ik neem aan dat je de tweede alinea gemist hebt? 😉

Mijn vermoeden is een issue met de Fritz of die brakke powerline dingen.
Direct bekabeld testen, zonder Devolo’s ertussen, aan de Fritz is m.i de meest logische vervolgstap, dus wat jij ook al voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hcQd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:47:
Dit zou mijn vermoeden ook zijn ja. Zeker gezien de Fritzbox, Vodafone/T-Mobile/Odido gebruikt die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo1980
Ik heb het nieuwe tv kastje van odido aangesloten. Heb ook direct vanaf de Fritzbox bedraad geprobeerd. Helaas niks nada noppes. Vervolgens de router van toen nog tmobile aangesloten maar daar kwam helemaal geen internet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Dit is het risico van eigen modemkeuze. Als je dat doet, moet je dus zelf aan de slag om het aan de praat te krijgen.

Ik zou de tmobile router aansluiten en hierna odido bellen om het hierop aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:33
Even bij basis beginnen.

Fritzbox is van Odido? Zo ja, dan bij Odido vragen om vervanger. Mogelijk is er iets niet goed.

Fritzbox is van jou? Sluit de originele Odido modem aan en koppel het tv kastje hieraan. Gaat dat dan wel goed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:00
Het mooie van dit forum is dat je onbeperkt woorden kunt gebruiken. Je kunt dus het hele verhaal vertellen, en dan kunnen mensen ook juist reageren. Ik lees tot nu toe alleen halve zinnen, alsof er per letter moet worden betaald. Zo komen we er niet ben ik bang.

Dus @Jojo1980 vertel even precies wat je hebt aan apparatuur, hoe het is aangesloten en wat er goed gaat en wat niet. Wat zegt Odido bijvoorbeeld? Dat was de eerste vraag.

Tot nu toe lijkt het meer een kruiswoordpuzzel dan een probleemomschrijving.

[ Voor 5% gewijzigd door hesselbeertje op 17-11-2023 15:54 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo1980
Oke, ik zal proberen het grondiger te vertellen.
De opstelling zoals het voor mijn vakantie prima werkte was:
Eigen router: Fritzbox 7590
Kabel vanaf Lan 4 via devolo magic mini in de meterkast. 8 meter verder via devolo magic mini verder bekabeld naar tvbox van tmobile. Van daar hdmi naar tv.

Na mijn vakantie kreeg ik op de tv de melding van odido : sluit uw nieuwe tv box aan. Na contact met odido nieuwe tv box gekregen, geïnstalleerd en kreeg vervolgens na het updaten en opstarten en laden van klok, programma, menu en netwerk een zwart scherm.

Dit speelt dus al 1,5 maand nu. In die tijd een aantal x geprobeerd te resetten waarbij het 1x zo ver kwam dat ik abonnement nummer en pincode kon invoeren maar vervolgens toch weer zwart scherm kreeg

Na tips van hier direct bedraad geprobeerd met hetzelfde resultaat. Het enige dat anders was was dat hij weer updates ging draaien net als bij een harde reset wat ik op dat moment niet gedaan had. Alleen even de power van de box gehad. Maar dus uiteindelijk weer een zwart scherm. Toch de Tv box harde reset gegeven. Weer hetzelfde resultaat. Na meldingen klok laden, programma laden en netwerk laden volgt een zwart scherm.

Oke dacht ik, ik heb de twee jaar geleden meegeleverde router nog. Fritzbox vervangen door die router zyxel T50 maar die kreeg geen internet binnen. Odido kon die ook niet vinden en of uitlezen op afstand.

Deze router weer vervangen door onze eigen Fritzbox en heb wel internet en wifi maar krijg nu weer op tv de melding : sluit uw nieuwe tv box aan. Werkt dit niet neem dan contact op met odido.

Odido heeft vanmiddag voor de zoveelste keer een ticket aangemaakt en er zou binnen 24 uur een afspraak uitnodiging gestuurd worden.

Dus kort samengevat:
Opstelling was werkend:
Fritzbox 7590 devolo magic mini - devolo magic mini -bedraad naar tmobile tv box.
Dit heeft het prima gedaan al die tijd.

Systeem geprobeerd:
Zelfde maar dan met nieuwe tv box van odido bedraad ipv devolo.
Zowel Lan 3 als Lan 4 van Fritzbox 7590 geprobeerd
Melding sluit uw nieuwe tv box aan
Of het houd op met een zwart scherm na klok laden, programma laden, netwerk laden.
Wifi en overig internet werkt prima.

Oude tmobile router zyxel T50 krijgt helemaal geen internet binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33

Pazo

Mroaw?

Die melding van sluit een nieuwe TV box aan heb ik ook gehad laatst. En dat was idd dat al geopperd werd: oude TV platform is uitgezet (vlan 640). Instellen op 300 en het werkt weer.

Pazo in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 18% gewijzigd door Pazo op 17-11-2023 21:05 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Was zelf helemaal klaar met die brakke STB en onnodige complexiteit(bekabeld/multicast) om beetje tv te kunnen kijken.

Niet alleen lekker native app op tv gebruiken (of Firetv), ook gewoon betere kijkervaring waar alle reclames uit gestript zijn. Owja, en geen gekke vlans of kabels meer. Gewoon over de wifi

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 17-11-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo1980
Pazo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:57:
Die melding van sluit een nieuwe TV box aan heb ik ook gehad laatst. En dat was idd dat al geopperd werd: oude TV platform is uitgezet (vlan 640). Instellen op 300 en het werkt weer.

Pazo in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Uhh misschien een gekke vraag maar hoe kan ik dat veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Jojo1980 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:08:
[...]

Uhh misschien een gekke vraag maar hoe kan ik dat veranderen?
Met een Fritzbox niet, daar kun je zelf geem VLAN’s op veranderen.

Update de Fritz eens naar de nieuwste software en sluit desnoods de STB aan op een andere poort van de Fritzbox. Het zou namelijk nu niet meer nodig moeten zijn een specifieke TV poort te gebruiken, alles gaat over hetzelfde netwerk tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marialice
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2023

Marialice

beetje gek en is er trots op

laurens0619 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:02:

Vriendin van Jojo hier, we wonen samen. Ik vind dit een goed idee, maar Jojo wil er nog niet aan. Dus we puzzelen eerst nog even verder. Update volgt.

"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jojo1980
Oke, we hebben tv.
Bedraad vanaf de Fritzbox.
In systeem van Fritzbox alleen het profiel verander maar dat werkte niet, weer op tmobile gezet. Tvbox uit en weer aan, ging updates draaien en hij doet het weer. Nederland 1, 2 en 3 meteen overige zenders moest ik de leeftijdsgrens aanpassen naar 6 jaar.

Dus nu maar bekabeld houden.
Probleem met de zyxel nog niet opgelost maar niet meer urgent.

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Pagina: 1