BT Platenspeler naar een Denon receiver via BT?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WebAddict
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Goedenavond,

Al een poos aan het kijken naar een platenspeler voor mijn nieuwe woning, om daar een nieuwe hobby van te maken :). Echter een leek qua audio, stel, ik koppel deze speler via bluetooth naar mijn Denon AVR receiver waar Klipsch R-600F speakers aan hangen. Is dit mogelijk, en ervaar ik dan een helder, mooi geluid door de combinatie van de receiver?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Let er dan op dat je een platenspeler met een BT zender koopt (bv. deze JBL Spinner BT). De exemplaren waar dat in zit zijn in het algemeen entry level exemplaren, als je Denon en je speler aptX ondersteunen hoeft dat niet heel veel beroerder te klinken dan een bedrade verbinding naar je receiver met dezelfde speler. Als je receiver geen aptX ondersteund kun je een losse ontvanger overwegen (bv BoomBoom 93)

[ Voor 21% gewijzigd door martyw op 16-11-2023 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 21:34
Niet om snobistisch over te komen, maar helder geluid en bluetooth gaan niet samen.

Het audio signaal wordt gecomprimeerd en dat zou je "helderheid" zeker kunnen beïnvloeden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:11
Je geeft aan dat je een leek bent op het gebied van audio.

De vraag is waarom je bluetooth wil gebruiken, staat de platenspeler compleet ergens anders?

Anders gewoon bekabeld aansluiten op je Denon. Kwaliteit is beter en het is gewoon makkelijker.

• WebAddict
Bedankt voor de snelle antwoorden, ik heb even rond gegoogled op martyw zijn reactie betreft aptX, dit zou inderdaad het verlies moeten minimaliseren?

En ja, ik begrijp goed dat de audiofielen liever verbinding maakt d.m.v. bekabeling, echter staat mijn platenspeler in een hoek, ander kant van de woonkamer. Persoonlijke voorkeur, maar een mooi beeld bij binnenkomst. Vandaar de optie om voor BT te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
Geluid is altijd heel persoonlijk wat de ene niets vind kan voor een ander top zijn.

Platenspeler met bt kan dan ook prima, mijn persoonlijke voorkeur zou het niet zijn maar als jij hem graag op een andere plek wil hebben dan is dat een goede reden toch.

Er zijn zat platenspelers met BT bv sony of audio technica . Bevalt het niet over draadloos kan je altijd nog naar bedraad gaan.

Welke denon heb je?

• WebAddict
martyw schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:23:
Let er dan op dat je een platenspeler met een BT zender koopt (bv. deze JBL Spinner BT). De exemplaren waar dat in zit zijn in het algemeen entry level exemplaren, als je Denon en je speler aptX ondersteunen hoeft dat niet heel veel beroerder te klinken dan een bedrade verbinding naar je receiver met dezelfde speler. Als je receiver geen aptX ondersteund kun je een losse ontvanger overwegen (bv BoomBoom 93)
Dankjewel voor de reactie, die JBL Spinner ziet er wel heel strak uit, en vrij recent uitgekomen zie ik. Zeker eens in de gaten houden!
KernelPanic schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:07:
Geluid is altijd heel persoonlijk wat de ene niets vind kan voor een ander top zijn.

Platenspeler met bt kan dan ook prima, mijn persoonlijke voorkeur zou het niet zijn maar als jij hem graag op een andere plek wil hebben dan is dat een goede reden toch.

Er zijn zat platenspelers met BT bv sony of audio technica . Bevalt het niet over draadloos kan je altijd nog naar bedraad gaan.

Welke denon heb je?
Jaa precies, kan in de loop van de tijd gaat veranderen, en wel bedraad gaat draaien.

Betreft de receiver, dat is de Denon AVR-S660H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
Die denon ondersteund geen aptx of dat voor jou een probleem gaat zijn kan je gewoon proberen.

Zoek een BT platenspeler die je leuk vind, verbind hem via BT met je Denon wat hij gewoon ondersteund. Op moment dat je die kwaliteit goed genoeg vind dan lekker zo laten. Anders losse aptx adapter op een van je denon inputs aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
WebAddict schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:53:
Bedankt voor de snelle antwoorden, ik heb even rond gegoogled op martyw zijn reactie betreft aptX, dit zou inderdaad het verlies moeten minimaliseren?
Klopt, aptX HD is de beste methode om geluid via Bluetooth te verzenden. Met een platenspeler in de klasse van de JBL die ik hierboven noemde met je echt een snob zijn om verschil te horen met een bedrade verbinding ;)

[ Voor 18% gewijzigd door martyw op 16-11-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals al aangegeven: TT's die BT ondersteunen is vaak entry level. JBL zal daar niet heel anders in zijn. Entry level betekent ook dat je goed op moet letten wat er voor naald en element in zit. Ik heb zelfs al plastic naalden voorbij zien komen :X
Komt de geluidskwaliteit uiteraard niet ten goede, hoop rotzooi over een goede verbinding geeft nog steeds een hoop rotzooi weer :P
Daarnaast kan een slechte naald funest zijn voor je vinyl en sloop je potentieel je elpees.

Dus de vraag is ook even wat je exact wilt gaan draaien dan.

Aanvullend: als je een kabel kunt trekken ben je qua keuze natuurlijk veel flexibeler. De standaard optie voor veel mensen is via de plint, maar als dat in het zicht ligt kun je natuurlijk ook een kabelgoot uit het zicht aan het plafond hangen. Is uiteraard compleet situatie afhankelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:51:
Zoals al aangegeven: TT's die BT ondersteunen is vaak entry level. JBL zal daar niet heel anders in zijn. Entry level betekent ook dat je goed op moet letten wat er voor naald en element in zit. Ik heb zelfs al plastic naalden voorbij zien komen :X
Komt de geluidskwaliteit uiteraard niet ten goede, hoop rotzooi over een goede verbinding geeft nog steeds een hoop rotzooi weer :P
Daarnaast kan een slechte naald funest zijn voor je vinyl en sloop je potentieel je elpees.

Dus de vraag is ook even wat je exact wilt gaan draaien dan.

Aanvullend: als je een kabel kunt trekken ben je qua keuze natuurlijk veel flexibeler. De standaard optie voor veel mensen is via de plint, maar als dat in het zicht ligt kun je natuurlijk ook een kabelgoot uit het zicht aan het plafond hangen. Is uiteraard compleet situatie afhankelijk :)
In de JBL zit een Audio Technica element (zie specs) met daarin een diamant naald - de Audio Technica ATN3600L, dat is een prima element/naald voor een entrylevel pickupje.
Pagina: 1