Hoi,
Wij hebben in 2 cv's in huis. Nu zou ik graag weten wat het verbruik is per CV/deel van het huis. Een van de CV's is een Remeha, waarbij je via de app het verbruik kan zien. Alleen levert alleen die CV op sommige dagen volgens de eigen app een hoger verbruik dan de P1 meter voor het hele huis aangeeft... Dat lijkt me bijzonder, en al Googlend en hier op Tweakers kijkend, blijken die metingen vaker voor geen meter te kloppen.
Toen ben ik verder gaan zoeken naar een gas tussenmeter. Die zijn nog wel te betalen, onder de 100 euro. Daarna op zoek gegaan naar een loodgieter om dit aan te sluiten. Die kwam met het volgende verhaal:
Nu vroeg ik me af, heeft iemand een ander goed idee hoe dit te doen? Het hoeft niet 100% precies te zijn, zelfs een afwijking van 20% kan ik nog accepteren met minder betrouwbare methoden. Ik weet dat je voor bijvoorbeeld elektrometers ook klemmen over de draden kan plaatsen. Is er ook zo'n creatieve methode voor gas? Of een ander idee?
Wij hebben in 2 cv's in huis. Nu zou ik graag weten wat het verbruik is per CV/deel van het huis. Een van de CV's is een Remeha, waarbij je via de app het verbruik kan zien. Alleen levert alleen die CV op sommige dagen volgens de eigen app een hoger verbruik dan de P1 meter voor het hele huis aangeeft... Dat lijkt me bijzonder, en al Googlend en hier op Tweakers kijkend, blijken die metingen vaker voor geen meter te kloppen.
Toen ben ik verder gaan zoeken naar een gas tussenmeter. Die zijn nog wel te betalen, onder de 100 euro. Daarna op zoek gegaan naar een loodgieter om dit aan te sluiten. Die kwam met het volgende verhaal:
Zoals niemand zal verbazen schrok ik daar nogal van...Wij dienen de volgende werkzaamheden te verrichten:
Afpersen en uitvoerig controleren van de bestaande gasinstallatie vanaf de gasmeter tot aan de gaskranen tbv de gastoestellen;
Bij geen gebreken zal de installatie door ons worden goedgekeurd;
Attentie:
Bij gebreken zoals drukverlies of anders wordt de gasinstallatie afgekeurd en dienen wij de lekkage(s) te herstellen, dit valt dan onder meerwerk.
Bepalen veilige plaats voor de gas tussenmeter;
Afsluiten hoofdgasmeter ;
Onderbreken gasleiding;
Boren gasbeugel;
Aanbrengen gas tussenmeter;
Aansluiten van de in en uitgang tbv de gas tussenmeter incl. extra gaskraan;
Afpersen en uitvoerig controleren van de gasinstallatie ivm de uitbreiding vanaf de gasmeter tot aan de gasmeter en gaskranen tbv de gastoestellen;
Bij geen drukverlies volgt de goedkeuring tbv de gas installatie waarvan een rapport wordt verstrekt.
Kosten hiervoor bedragen:
Arbeid: € 975,-
Materialen:
Gasleiding, fittingen en div. € 92,-
Gasmeter en gasbeugel € 241,50
Anaconda, gasmeter koppelingen, pakkingsmatr. en bev.matr. € 109,-
Voorrijkosten: 42,50
————————————
Subtotaal: € 1460,- ex btw en ex parkeerkosten.
Nu vroeg ik me af, heeft iemand een ander goed idee hoe dit te doen? Het hoeft niet 100% precies te zijn, zelfs een afwijking van 20% kan ik nog accepteren met minder betrouwbare methoden. Ik weet dat je voor bijvoorbeeld elektrometers ook klemmen over de draden kan plaatsen. Is er ook zo'n creatieve methode voor gas? Of een ander idee?