• Kamertje
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-05-2024
Hey allemaal

Sinds kort heeft Valve CS2 overgenomen en loopt mijn game steeds vast

Het klinkt wel of het door Valve komt maar dat weet ik ook niet zeker, misschien is het toevallig?

Mijn CPU tikt tegen de 100% aan en soms zit het op 100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEqqnBGH3NWjalIFgy0YJhnjzag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWtxIGGe8ClOHxRRo67e9z8v.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kan ik hieraan doen? Om eerlijk te zijn heb ik dit nooit gehad voordat Valve kwam en was het ook niet nodig geweest om Taskmanager in de gaten te houden tijdens spelen. :|
Oh ja dit is ook belangrijk om te vermelden. Ik heb dit computersysteem al bijna 5 jaar en regelmatig gebruikt.

Dit is de CPU:

CPU
Intel Core i5 7600K @ 3.80GHz 33 °C
Kaby Lake 14nm Technology
RAM
16.0GB Dual-Channel DDR4 @ 1200MHz (16-18-18-38)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. H270-

[ Voor 5% gewijzigd door Kamertje op 16-11-2023 17:11 ]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Welke videokaart heb je hierbij?

• Kamertje
Oh ja sorry dat was ik ook vergeten

NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER heb ik

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:23
Wat bedoel je met overgenomen? Zover ik weet is Counter Strike 2 gewoon een " vervolg" op cs go wat al door Valve werd gemaakt.
Begin eens met de game files te verifieren (in steam > library> rechter muisknop op cs2> properties> installed files> verify the game's files are installed correctly"). Kijk eens of daar iets uit komt.
Geeft event viewer iets weer?
Zijn je drivers up to date?

• martyw
  • Nu online
Kamertje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:57:
Oh ja sorry dat was ik ook vergeten

NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER heb ik
Dat is een videokaart uit het quadcore tijdperk, dat is geen gekke combinatie met je CPU. Kijk eerst naar wat @lamaa1 hierboven zegt, en kijk dan ook eens naar je Windows installatie. Als die ook al jaren geleden erop gezet is draait er hoogstwaarschijnlijk ongemerkt van alles op de achtergrond, ik vind 100 'background processes' best veel. Kijk eens in de 'Startup' tab wat er allemaal opgestart wordt - en wat je daarvan daadwerkelijk nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Counter-Strike is altijd al van Valve geweest (ooit als een Half Life mod begonnen weliswaar, maar alle commerciële versies waren van Valve). Daar ligt het dus niet aan.

De source 2 engine is zwaarder dan source 1 waar CSGO op draaide, het kan dus zijn dat je hardware nu aan zijn limiet zit, wat niet schandalig is na 6 jaar in geval van de cpu.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56

Dark

who tweaked the light?

het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met CS2 de laatste tijd:
https://steamcommunity.co...ns/0/6993585599477986735/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
lamaa1 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:34:
Wat bedoel je met overgenomen? Zover ik weet is Counter Strike 2 gewoon een " vervolg" op cs go wat al door Valve werd gemaakt.
Begin eens met de game files te verifieren (in steam > library> rechter muisknop op cs2> properties> installed files> verify the game's files are installed correctly"). Kijk eens of daar iets uit komt.
Geeft event viewer iets weer?
Zijn je drivers up to date?
Oh mijn fout, dan hebben ze alleen de meta/game ui veranderd? Ik bedoelde namelijk dat het spel anders uitziet dan paar maanden geleden. In november is dat gebeurd dacht ik, of oktober, weet niet meer zeker.

Oke ik ga dat vanmiddag doen. Mijn drivers zijn wel up to date.
nelizmastr schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:14:
Counter-Strike is altijd al van Valve geweest (ooit als een Half Life mod begonnen weliswaar, maar alle commerciële versies waren van Valve). Daar ligt het dus niet aan.

De source 2 engine is zwaarder dan source 1 waar CSGO op draaide, het kan dus zijn dat je hardware nu aan zijn limiet zit, wat niet schandalig is na 6 jaar in geval van de cpu.
Ik zat ook daaraan te denken maar, dat de onderdelen al oud zijn geworden. ;(
martyw schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:11:
[...]

Dat is een videokaart uit het quadcore tijdperk, dat is geen gekke combinatie met je CPU. Kijk eerst naar wat @lamaa1 hierboven zegt, en kijk dan ook eens naar je Windows installatie. Als die ook al jaren geleden erop gezet is draait er hoogstwaarschijnlijk ongemerkt van alles op de achtergrond, ik vind 100 'background processes' best veel. Kijk eens in de 'Startup' tab wat er allemaal opgestart wordt - en wat je daarvan daadwerkelijk nodig hebt.
Om eerlijk te zijn heb ik een tijdje geleden erover gedacht om een hersel/schone installatie te uitvoeren maar dan moet ik de pc opnieuw instellen en dat duurt dan ook weer even. Maar weet ook niet zeker of dat het probleem verhelpt.
Dark schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:51:
het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met CS2 de laatste tijd:
https://steamcommunity.co...ns/0/6993585599477986735/
wel jammer |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
Kamertje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:22:
Ik zat ook daaraan te denken maar, dat de onderdelen al oud zijn geworden. ;(
Problemen oplossen is het systematisch uitsluiten van mogelijke oorzaken. Een 5+ jaar oude Windows installatie verdient een schone installatie om door de jaren heen aangekoekte vervuiling zoals half verwijderde software, verouderde drivers, etc. eruit te halen. Als dit het niet oplost wordt het tijd naar je harware te gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 16:33
Ik speel CS2 zonder probleem, 100fps+, op een 980 kaart dus denk niet dat het aan de videokaart ligt.

Speel je ook andere spellen, zo ja; heb je daar dezelfde (of andere) problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
martyw schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:18:
[...]

Problemen oplossen is het systematisch uitsluiten van mogelijke oorzaken. Een 5+ jaar oude Windows installatie verdient een schone installatie om door de jaren heen aangekoekte vervuiling zoals half verwijderde software, verouderde drivers, etc. eruit te halen. Als dit het niet oplost wordt het tijd naar je harware te gaan kijken
Oke bedankt voor de duidelijkheid. Ik ga even kijken welke beslissing ik neem (y)
Duke of Savage schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:00:
Ik speel CS2 zonder probleem, 100fps+, op een 980 kaart dus denk niet dat het aan de videokaart ligt.

Speel je ook andere spellen, zo ja; heb je daar dezelfde (of andere) problemen mee?
Nee vind alleen csgo leuke schietspel. Hadden toen een csgo lanparty op school :*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
hi

heb de ssd +hdd vervangen voor Lexar 2tb ssd en vind hem supersnel.

Maar achtergrondproces loopt nu tot +-70 en moet nog aantal apps installeren, straks gaat dat ook weer tegen de 100 aanlopen?

Maar ook al is het ssd vervangen en schone installatie uitgevoerd, CS2 loopt toch hoog op |:( 8)7

Heb de startups programma uitgeschakeld bijvoorbeeld one Drive, spotify etc

Wat kan ik nu doen? Heb ook even gekeken op google en daar staat dat je niet zomaar achtergrondprocessen mag beeindigen.

maar wat ik wel gemerkt hebt is dat de game niet vast loopt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zB1qxv7PQFI6bsLIMUg4ADp_2fw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sNUEQ7aEu5UVmbZ9kNAqQhax.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
Oh nu loopt hij wel weer vast, dus ssd was toch niet het probleem :(

Misschien toch wel nieuwe servers of zoiets van Valve? Het vastlopen is begonnen nadat ze de vernieuwing/update uitgevoerd hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door Kamertje op 02-01-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
Kamertje schreef op maandag 1 januari 2024 @ 18:37:
hi

Maar achtergrondproces loopt nu tot +-70 en moet nog aantal apps installeren, straks gaat dat ook weer tegen de 100 aanlopen?

Maar ook al is het ssd vervangen en schone installatie uitgevoerd, CS2 loopt toch hoog op |:( 8)7

Heb de startups programma uitgeschakeld bijvoorbeeld one Drive, spotify etc

Wat kan ik nu doen? Heb ook even gekeken op google en daar staat dat je niet zomaar achtergrondprocessen mag beeindigen.
Ik volg niet helemaal waarom je je druk maakt over achtergrondprocessen :? Denk je dat 'ie bij de 100 vast gaat lopen? Dat is niet zo.
Kamertje schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:50:
Oh nu loopt hij wel weer vast, dus ssd was toch niet het probleem :(

Misschien toch wel nieuwe servers of zoiets van Valve? Het vastlopen is begonnen nadat ze de vernieuwing/update uitgevoerd hebben.
Servers zorgen er niet voor dat je game vastloopt, dan zou je een verbindings-error krijgen en uit de game gekickt worden.

En ook SSD of HDD zal meestal niet de oorzaak zijn voor game crashes.

Boosdoeners zijn vaak:
• Voeding
• Moederbord
• Videokaart
• Te hoge temperaturen

Welke voeding heb je? En wat zijn de temperaturen van je processor en videokaart tijdens gamen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
Ja @martyw zei dat en toen ging ik aannemen dat teveel background processen een van de problemen waren.

Voeding RM750X en heb naar de videokaart ventilators gekeken tijdens het spelen, ze draaien wel tijdens de game. Bij geen game spelen draaien ze niet

heb geen pc temperatuur meter, weet niet hoe ik dat kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
Kamertje schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:08:
Ja @martyw zei dat en toen ging ik aannemen dat teveel background processen een van de problemen waren.
Ik heb niets over achtergrondprocessen gezegd, ik zei dat het opnieuw installeren van Windows kan helpen om door de jaren heen aangekoekte vervuiling zoals half verwijderde software, verouderde drivers, etc. eruit te halen. Heb je Windows al opnieuw geinstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 02-01-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
martyw schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:11:
[...]

ik vind 100 'background processes' best veel. Kijk eens in de 'Startup' tab wat er allemaal opgestart wordt - en wat je daarvan daadwerkelijk nodig hebt.
Hier toch wel?

Ja op de nieuwe ssd heb ik win10 opnieuw geinstalleerd, dus geen backup van de old system(wel backup gemaakt maar nog niet overgezet op de nieuwe ssd) en ja hij loopt toch vast :/ :?

Drivers zijn up to date, en files van steam CS2 zijn gevalideerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Kamertje op 02-01-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
Kamertje schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:20:
[...]

Hier toch wel?

Ja op de nieuwe ssd heb ik win10 opnieuw geinstalleerd, dus geen backup van de old system(wel backup gemaakt maar nog niet overgezet op de nieuwe ssd) en ja hij loopt toch vast :/ :?

Drivers zijn up to date, en files van steam CS2 zijn gevalideerd.
Oja :o
Het is idd best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
heb zitten denken over de temperatuur en zelf even opgezocht.

De eerste uit de lijst hieronder heb ik al gedaan voordat de nieuwe SSD erin ging.

Ik heb zo een luchtcompressor en die heb ik gebruikt om al het stof weg te blazen maar misschien dat dat niet voldoende is?

How to lower your CPU's temperature

1 Dust your PC off. ...
2 Increase the speed of the fans on your CPU cooler. ...
3 Increase the speed of the fans in your case. ...
4 Set a power limit. ...
5 Repaste your CPU and CPU cooler. ...
6 Get a new CPU cooler and maybe some case fans too. ...
7 Get a CPU that consumes less power.

Moet ik de ventilatoren snelheid verhogen? Wat is een power limit?

repaste cpu and cooler? Dat kan misschien wel nodig zijn want heb de pc al aantal jaren intensief in gebruik. Maar wil eerst wat anders proberen voordat ik de kast weer openmaakt.

Die nummer 7 snap ik niet, gebruikt mijn cpu dan veel vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:11

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Op welke resolutie + hertz ben je aan het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
Baakster schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:02:
Op welke resolutie + hertz ben je aan het gamen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPo79ZihnwGCf02z-XxHCsSAg5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kXvgMUovyoDWVz6fYEcUW6du.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yAf7uLsXaD9KN_L8BHZ8AEcFeA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2Tk6LrlAW1ID7NaDePX3ZvwF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05 23:08
heb je de settings heel laag staan ingame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
freaky35 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:26:
heb je de settings heel laag staan ingame?
ik weet niet precies welke je bedoelt maar die ping setting (matchmaking) heb ik wel verlaagd. Standaard stond hij op 150 en heb naar 55 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
de grafische settings,staan die allemaal op low,tis wel een oude game maar toch,zet die eens omhoog,dit kan er namelijk ook voor zorgen dat de cpu minder belast word

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:11

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Is die 1920 x 1080 in CS2 , je Samsung scherm of de Acer?
Zet de weergavemodus eens op "Full screen".

En zit je DisplayPort kabel in je videokaart of in je moederboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
freaky35 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:33:
de grafische settings,staan die allemaal op low,tis wel een oude game maar toch,zet die eens omhoog,dit kan er namelijk ook voor zorgen dat de cpu minder belast word
ok ik ga dat proberen.
Baakster schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:34:
Is die 1920 x 1080 in CS2 , je Samsung scherm of de Acer?
Zet de weergavemodus eens op "Full screen".

En zit je DisplayPort kabel in je videokaart of in je moederboard?
op acer en op de videokaart. Op fullscreen speel ik niet zo lekker, maar heb dat ook geprobeerd en cpu blijft constant op 100, dus dat werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Als je in taakbeheer en daar bij het tabblad prestaties kijkt,wil je daarvan een screenshot maken wat het de nvidia gebruik is ingame?

Ik heb het idee dat je misschien wel op de onboard aan het gamen bent vandaar

omdat het gpu gebruik van de cpu zelf zo hoog is

post ook even een screenshot vhoe alles is aangesloten aan de achterkant van de pc als je wilt

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 02-01-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
Bij hoog video instelling (2e foto) ziet het ook ernaar uit dat GPU er hoog gaat en bij laag (1e foto) staat hij rond 45% maar hij knippert. Je ziet daar nu bij de screenshot 45% staan en elke seconde knippert het. Dus zie je niet en dan weer wel en dat bleef zo doorgaan.
Bij hoog gebeurde dat niet, bleef rond 90% aanhouden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wwl2yOsV3cC8Xsifll0A0EPWqzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TyaxZ9t0XT3zDqnYUC8UlRkg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tLIL5IgA2PCE_6PdWB43FLrdWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AcXyltsKhWjpEPoYUmxfoOr8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
freaky35 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:41:
Als je in taakbeheer en daar bij het tabblad prestaties kijkt,wil je daarvan een screenshot maken wat het de nvidia gebruik is ingame?

Ik heb het idee dat je misschien wel op de onboard aan het gamen bent vandaar

omdat het gpu gebruik van de cpu zelf zo hoog is

post ook even een screenshot vhoe alles is aangesloten aan de achterkant van de pc als je wilt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ry0Sh4_jJK9pofyo2fU_bBbERQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UTHbNiRcawtqULkF8MthDBT2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
Ik ben niet de enige

Iemand op Reddit heeft ook precies hetzelfde :F (maar dan met GTX980TI kaart)

[ Voor 17% gewijzigd door Kamertje op 02-01-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
en nu ? :?

contact opnemen met de ict dienst?

of zal ik toch maar pasta kopen? (processor pasta)

[ Voor 35% gewijzigd door Kamertje op 05-01-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kamertje schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:57:
of zal ik toch maar pasta kopen? (processor pasta)
Als je het 'processor pasta' noemt dan zou ik je aanraden om je PC gewoon lekker naar een lokale PC-boer te brengen en te vragen of ze het voor je kunnen oplossen. Lijkt me niet slim om zelf te gaan rommelen als je zo weinig ervaring hebt als in dit topic zichtbaar is.

Soms is het beter om gewoon een paar tientjes uit te geven aan een expert dan om het risico te lopen dat je een paar honderd of zelfs duizend euro aan schade aanricht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamertje
ik bedoelde koelpasta en ik kan het zelf. Heb dit pc jaren geleden zelf geassembleerd en toen hadden we windows 7 (gratis geupgrade naar 10 en had geen problemen mee)

tja naar een computer boer gaan en voor niks betalen?

heb al een ssd gekocht omdat dat het probleem was maar was niet zo, wat als die meneer/mevrouw aangeeft dat het aan CS2 ligt?

Want nogmaals dit crashen is gebeurd nadat cs2 geupdate is. Ze hebben de gehele spel vernieuwd met mooiere kleuren, andere layout op de startpagina (lobby)

overigens ben ik ook niet de enige, op CS2 Steam forum geeft een ander ook hetzelfde probleem aan en ook op Reddit forum.
Reacties zijn van 'Nieuwe betere pc kopen', 'CS2 is in beta'

dus ik blijf steeds denken dat het aan CS2 ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 17:57
Misschien maar eens oudere drivers voor je GPU proberen, ik heb weleens games gezien die ineens slechtere performance kregen door drivers.

Enige andere wat ik kan bedenken is dat de anticheat van Valve ineens harder op de CPU leunt, 7600k is ook inmiddels 7 jaar oud.

[ Voor 31% gewijzigd door Mizgala28 op 06-01-2024 02:27 ]

Pagina: 1