[/14] Irc kanaal?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
lo mensen

Ik vroeg me af of er interesse was voor een chat-kanaaltje voor P&W? Er is ooit al een webdev kanaaltje geweest vanuit het W&G forum, maar deze keer doen we het voor de P&W'ers :)

Mocht er interesse zijn dan moeten we een netwerk/server kiezen waar we willen zitten. Ik zat zelf te denken aan efnet, die heeft een nederlandse server (efnet.vuurwerk.nl), is lekker snel en er zitten allerlei andere kanalen zoals het officiële #php kanaal, #c++, #winprog, #python, #perl etc etc...

Ik ben bereid om een kleine intro/tutorialtje te schrijven voor mensen die niet bekend zijn met irc, maar eerst ff: is er animo?

thx :)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Basszje

Reisvaap!]

Van mijn kant overdag niet echt.
Ik kan wel af en toe /14 bezoeken op got, maar om op irc gaan zitten de hele dag is a-flex met werk etc.

's avonds kom ik misschien wel 's langs :)

Waarom Efnet en niet gewoon op irc.tweakers.net?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Leuk idee, maar denk dat een forum voor dit soort zaken toch makkelijker is. Je kan in een forum gemakkelijk terug zoeken en gewoon 3x per dag checken of er nog wat interresants staat, bij IRC zou je dan alles moeten gaan loggen en dat gaan door zoeken.

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
het irc kanaal is eigenlijk meer bedoeld voor de wat meer frequentere bezoekers van /14, uiteraard is iedereen meer dan welkom, maar uit ervaring weet ik dat de interessantste discussies toch het meeste op irc gevoerd worden :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

TeeDee

CQB 241

{spam}
irc.uzaynet.nl

ook nederlands.... :) en gebruik maken van services!!
{/spam}

wel leuk idee..... * TeeDee zou eventueel 24/7 kunnen idlen daarzo :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Goed id !!

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
TeeDee: irc.uzaynet.nl .. ook nederlands.... :) en gebruik maken van services!!

Ik denk toch dat het het beste is als we (mocht het ooit zover komen) richting efnet gaan, ff wat stats:

#c++ - Total Users: 64
#winprog - Total Users: 67
#java - Total Users: 81
#php - Total Users: 161
#perl - Total Users: 95

en dan zijn er nog talloze andere prog kanalen, erg veel kennis daar dus, als je er ff niet meer uitkomt :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM wil best idlen in zo'n kanaal...

Maar ik zit nu een groot deel van de tijd dat ik online/thuis ben op irc.tweakers.net (vanwege het modden enzo) en die server heeft het helemaal niet druk, dus daar kannen we ook bij :P

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08

WoutF

Hoofdredacteur
Op donderdag 06 september 2001 12:45 schreef ACM het volgende:
* ACM wil best idlen in zo'n kanaal...

Maar ik zit nu een groot deel van de tijd dat ik online/thuis ben op irc.tweakers.net (vanwege het modden enzo) en die server heeft het helemaal niet druk, dus daar kannen we ook bij :P
tja, maar ik zit weer op efnet :P

het is gewoon zo dat je het liefst de server pakt waar je al op zit zodat je maar 1 mIRC sessie open hoeft te zetten

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Kan ook op irc.starphoenix.net ken namelijk alle irc-operators daar >:)

klein netwerk en heeft services. ( nouja netwerk, tis een standalone server :+ )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

klinkt leuk, zet hier de gegevens van de server maar neer als ie dur is... :)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Basszje

Reisvaap!]

Op donderdag 06 september 2001 12:51 schreef woutf het volgende:

[..]

tja, maar ik zit weer op efnet :P
Wat is dat nou weer voor logica? TJa ik zit het meest op IRCnet, dus ik vind dat daar maar iedereen heenmoet :?

Irc.tweakers lijkt me de meest logische keus, omdat het ook got is, dus tweakers, dus op irc.tweakers..
sim-pel (om maar 's irritant te doen :) ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 12:57
kun je dat niet beter gaan doen op irc.sorcery.net waar het tweakers.net luitjes gehalte zowiezo al heel hoog is. Dan kom ik er ook nog es idlen met mn BitchX

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

12 posts en al 5 verschillende servers, volgens mij werkt 't niet zo lekker zo ... :Z

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Yarvieh: 12 posts en al 5 verschillende servers..

Mij maakt het in principe geen ruk uit waar we gaan zitten, maar is er dan niemand die vind dat efnet een goede keus zou zijn? (door al die andere kanalen daarzo)
Pagina: 1