Goedemiddag allen,
Ik ga voor het eerst zelf een PC bouwen en ik zou graag wat advies willen hebben. Passen de gekozen componenten bij elkaar, zijn er wellicht betere alternatieven? Vooral het stukje DDR5/6 etc. vind ik even lastig in te schatten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn systeem wil ik Cities Skylines 2 spelen en lichte videobewerking toepassen voor vakantievideo's. Momenteel gebruik ik Pinnacle, maar dit is wellicht iets te zware software voor slechts vakantievideo's maar kan wel als referentie gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1600 zou fijn zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn ACER XF240H beeldscherm mee. Komt nog wel een nieuwe speaker etc. bij maar mag buiten beschouwing worden gelaten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een nieuwe setup nodig. Ik heb nog wel zat SSD schijven liggen maar een M.2. is ook wel mooi. Kan ik deze inderdaad zonder heatsink kopen? Het moederbord zal 1 slot met heatsink hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar tot nu toe altijd gewerkt met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet het type 4K gaming of >100 FPS. Ik ben een casual gamer die af en toe wat video bewerking doet en hiervoor een nieuw systeem zoekt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Praktisch is dus mijn vraag, past het allemaal bij elkaar of zijn sommige componenten niet compitabel, is er wellicht een beter alternatief voor hetzelfde geld of een beetje verschil?
Ik ga voor het eerst zelf een PC bouwen en ik zou graag wat advies willen hebben. Passen de gekozen componenten bij elkaar, zijn er wellicht betere alternatieven? Vooral het stukje DDR5/6 etc. vind ik even lastig in te schatten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn systeem wil ik Cities Skylines 2 spelen en lichte videobewerking toepassen voor vakantievideo's. Momenteel gebruik ik Pinnacle, maar dit is wellicht iets te zware software voor slechts vakantievideo's maar kan wel als referentie gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1600 zou fijn zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn ACER XF240H beeldscherm mee. Komt nog wel een nieuwe speaker etc. bij maar mag buiten beschouwing worden gelaten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een nieuwe setup nodig. Ik heb nog wel zat SSD schijven liggen maar een M.2. is ook wel mooi. Kan ik deze inderdaad zonder heatsink kopen? Het moederbord zal 1 slot met heatsink hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar tot nu toe altijd gewerkt met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet het type 4K gaming of >100 FPS. Ik ben een casual gamer die af en toe wat video bewerking doet en hiervoor een nieuw systeem zoekt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Praktisch is dus mijn vraag, past het allemaal bij elkaar of zijn sommige componenten niet compitabel, is er wellicht een beter alternatief voor hetzelfde geld of een beetje verschil?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 396,- | € 396,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 587,- | € 587,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,30 | € 31,30 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 106,86 | € 106,86 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 750 watt | € 115,05 | € 115,05 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 96,46 | € 96,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.609,57 | ||